  • 21. Data: 2016-01-24 20:14:53
    Temat: Re: detektor 5V
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2016-01-24 o 12:26, JDX pisze:
    > A co to jest dioda świecąca? Podrzućcie jakieś linki.
    > A co to jest dioda krzemowa? Podrzućcie jakieś linki.
    > A co to jest kierunek przewodzenia? Podrzućcie jakieś linki.
    > A co to jest połączenie szeregowe? Podrzućcie jakieś linki.
    bo na studiach elektrycznych mi nie powiedzieli, Europa zakazała

  • 22. Data: 2016-01-24 20:15:23
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2016-01-24 o 14:02, t...@h...com pisze:
    > Light Emitting Diode. Po polsku oznacza to dioda emitujaca swiatlo. Czyli dioda
    > swiecaca. Powszechnie znane pod nazwa skrotowa LED.
    >
    > Jak jesteś taki tepy czy tez takiego udajesz to sprawdz to na Google.
    > I nie staraj się pokazywać jakiś Ty mondry a jaki każdy w tym ja - gupi.
    ROTFL :))

  • 23. Data: 2016-01-24 21:48:30
    Od: t...@h...com

    On Sunday, January 24, 2016 at 7:58:18 PM UTC+1, AlexY wrote:
    > tadeuszwajda@
    >
    > O ile dobrze tamten temat pamiętam to nie stać Cie na kogokolwiek z tej
    > grupy.
    Chyba zle pamiętasz. Namowilem wtedy dwie osoby, ktore jednak nie spelnialy
    moich wymagan. Jedna z nich prefrowala bardzo skomplikowany układ na
    programowanych mikroprocesorach a druga zas tworzenie krótkich impulsow metoda
    odejmowania dlugosci dwóch dłuższych impulsow o przeciwnej polaryzacji czy
    jakos tak. Na moje pytanie czy taki układ bedzie się resetowal w ciągu również
    kilku nanosekund, nie uzyskałem odpowiedzi.

    Na temat wysokości gratyfikacji nie było w ogole mowy.
    Ale może się myle i Ty wiesz ile to mialo kosztowac to chętnie się zapoznam.

    Możesz również zapodać swoja oferte, jeśli sie tego zadania podejmiesz.

    Pzdr
    Tornad

  • 24. Data: 2016-01-24 23:24:16
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2016-01-24 21:48, t...@h...com wrote:

    > Chyba zle pamiętasz. Namowilem wtedy dwie osoby, ktore jednak nie spelnialy
    > moich wymagan.
    Rzeczywiście, nie spełniały:
    https://groups.google.com/d/msg/pl.misc.elektronika/
    Qwn4Ew-XUY8/NU8X1acJDAAJ

    > Na temat wysokości gratyfikacji nie było w ogole mowy.
    https://groups.google.com/forum/#!msg/pl.misc.elektr
    onika/Qwn4Ew-XUY8/LgHD5uqVCwAJ

    Jakie to google złośliwe jest. :-D

  • 25. Data: 2016-01-24 23:34:15
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    t...@h...com pisze:

> [...]
    > jakos tak. Na moje pytanie czy taki układ bedzie się resetowal w ciągu również
    > kilku nanosekund, nie uzyskałem odpowiedzi.

    Skoro masz wizję jak to ma być zrobione to masz 2 opcje:
    1. robisz sam
    2. zlecasz komuś wedle swojej dokumentacji i nie obwiniasz wykonawcy
    jeśli nie działa.

    > Na temat wysokości gratyfikacji nie było w ogole mowy.
    > Ale może się myle i Ty wiesz ile to mialo kosztowac to chętnie się zapoznam.

    Temat jako tako zapamiętałem bo podane były warunki do odpalenia diody
    by świeciła tak krótkie czasy, coś mi świta że wypowiadałeś się jaką
    kwotę jesteś w stanie wyłożyć i zwyczajnie nikt nie reflektował (chyba
    że na priv coś dostałeś).

    > Możesz również zapodać swoja oferte, jeśli sie tego zadania podejmiesz.

    Nie moja branża. Musiałbym się w temacie podszkolić a Ty pokryć tego koszty.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 26. Data: 2016-01-24 23:35:49
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    JDX pisze:

    > Rzeczywiście, nie spełniały:
> [...]

    Dzięki JDX, jednak moja skleroza jeszcze nie jest taka zaawansowana :)

  • 27. Data: 2016-01-25 07:16:21
    Od: t...@h...com

    On Sunday, January 24, 2016 at 11:24:21 PM UTC+1, JDX wrote:

    > https://groups.google.com/forum/#!msg/pl.misc.elektr
    onika/Qwn4Ew-XUY8/LgHD5uqVCwAJ

    > Jakie to google złośliwe jest. :-D
    Raczej Ty jesteś zlosliwy. Gdzie Ty tam widzisz jakas oferte cenowa? Ja
    zapodałem ile by to prawdopodobnie kosztowalo w wykonaniu firmowym, z której
    zrezygnowalem w przedbiegach. To tak jakbym dawal auto do naprawy do
    najdroższego zakładu mercedesa w przypadku gdy pan Zdzichu czy inny wolny
    strzelc może te sama usluge wykonać rownie solidnie ale znacznie taniej.

    Ponawiam pytanie; ile wg Ciebie to może kosztowac? Wtedy zapodam Ci czy mnie
    na to stać czy nie. A tak to tylko jalowa dyskusja. Czyli odmiana spamu.

    Tornad

  • 28. Data: 2016-01-25 07:44:14
    Od: t...@h...com

    On Sunday, January 24, 2016 at 11:34:17 PM UTC+1, AlexY wrote:

    > Skoro masz wizję jak to ma być zrobione to masz 2 opcje:
    > 1. robisz sam
    > 2. zlecasz komuś wedle swojej dokumentacji i nie obwiniasz wykonawcy
    > jeśli nie działa.

    Dzieki za rady i pouczenia.
    Ad 1. Sam nie zrobie gdyż nie mam ani warunków ani możliwości. Oraz wiedzy, dot
    nowych osiagniec technologixcznych, która jednak w ciągu tych 20 lat mojej
    nieobecności chyba troche poszla do przodu.
    Ad 2. Zlecam wykonanie komus, kto w optoelektronice ma wiedze, przyrzady i
    doświadczenie oraz checi do stworzenia czegos nowego. Dokumentacje wykonuje
    wykonawca, ja ja zatwierdzam. Daje zaliczke, powiedzmy polowe ustalonej kwoty w tym
    na części i ew. podwykonawcow. Po wykonaniu place reszte, niezaleznie od tego czy to
    działa czy nie. Z tym, ze dzialac na pewno będzie bo układ jest prosty i
    przewidywalny, mogą być problemy z jego stabilnoscia i kilkoma innymi
    nieprzewidzianymi szczegolami. Za to place dodatkowe pieniądze.
    Jeśli przyrząd będzie działal zadowalająco, czyli zgodnie z założeniami, zlecam
    wykonanie malej serii rzedu kilkunastu sztuk. Tak to widze.
    Czy sa to jakies karkołomne czy nieuczciwe wymagania?

    > Nie moja branża. Musiałbym się w temacie podszkolić a Ty pokryć tego koszty.

    Musisz się najpierw podszkolić w udzielaniu dobrych rad i pouczen, które, jak ktoś
    madry zauwazyl, nic nie kosztują i tyle samo sa warte.

    Tornad

  • 29. Data: 2016-01-25 09:45:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "platformowe głupki" napisał w wiadomości grup
    >czy istnieje jakiś prosty element pokazujący, że na pięcie 5V jest "w
    >normie"?

    Komparator okienkowy. Na dobra sprawe LM324.

    J.

  • 30. Data: 2016-01-25 10:14:31
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2016-01-25 07:16, t...@h...com wrote:

    onika/Qwn4Ew-XUY8/LgHD5uqVCwAJ

    > Raczej Ty jesteś zlosliwy. Gdzie Ty tam widzisz jakas oferte cenowa?
    Cytuję: "Moje ustrojstwo nie wymaga tak wyzylowanych parametrow. I
    zloconych obudow laserkow. I musi sie zmiescic w obudowie 2 pudelek
    zapalek i kwocie okolo 2 tys. zlotych."