  • 21. Data: 2009-11-01 00:05:57
    Temat: Re: dekodujaca karta graficzna
    Od: grapeli23 <g...@g...com>

    Dnia 31.10.2009 1634Racine <1...@R...pl> napisał/a:
> [...]
    > Czy powodem tego jest to, ze w pececie caloscia dekodowania musial zajac sie
    > procesor, bo nvidia zero udzialu w dekodowaniu, natomiast w laptopie karta
    > graficzna ati wrecz przejela dekodowanie [?], a procesor co najwyzej pomogl?
    >
    > Jakos nie moge tego o ati rage mobility wyczytac w sieci, ale zakladam, ze
    > tak, ze ati bardzo pomaga dekodowaniu i nawet slabszy procesor [700] nie
    > przeszkadza.
    >
    > Czy dzisiaj wszystkie karty graf,takze te z nizszej polki, maja juz te
    > wlasnosc, ze [same] dekoduja obraz?
    > Mozna to jakos poznac po lekturze specyfikacji?

    Oczywiście, że powodem niewydolności w odtwarzaniu tego materiału
    jest riva tnt. Nie ma(?) ona sprzętowego wsparcia dla overlaya.
    Ewentualnie, może inne wersje sterowników tą niedogodność wyeleminowały.

    Wszystkich konwersji kolorów np. YUV<=>RGB i innych musi dokonywać CPU z
    czym w ogólnym rozrachunku nie radzi sobie.

    Sam posiadałem 3dfx Banshee i jako użytkownik linuksa przekonałem się jak
    ogromna była różnica w odtwarzaniu z użyciem Xvideo lub framebuffera (tdfx),
    które wykorzystywały możliwości karty a programową konwersją kolorów.

  • 22. Data: 2009-11-01 02:33:25
    Od: Animka <animka@to...nie.ja.wp.pl>

    BQB pisze:

    > Czasy się zmieniają, teraz ten sprzęt obecnych Divixów nie odtworzy bez
    > problemów. Kiedyś był divx 3.11 czy 3.12 nie pamiętam i na takim
    > sprzęcie bez problemów dawał radę, natomiast obecne filmy kodowane są w
    > formacie Divx 6.x bądź Xvid i to już dla tego sprzętu zbyt duże wymagania.

    A czy ten duron był lepszy od IBM Pentium2 MMX, czy gorszy? Bo ja na nim
    odtwarzałam wszystko.
    Oczywiście każdy komputer trzeba najpierw dopieścić (czyli odpowiednie
    sterowniki, codeki), żeby wszystko działało jak należy.

    --
    animka

  • 23. Data: 2009-11-01 07:57:32
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Animka" <animka@to...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości grup
    > To, że ja nie mam core duo, tylko dużo gorszą i starszą kartę i mogę oglądać w
    > HD. Parę dni temu nawet film 3D sobie obejrzałam (Podróż do wnętrza ziemi).

    Patrz, bo uwierzę. 1080p i p4 @3,8GHz nie daje rady z dekodowaniem a CoreDuo ma
    użycie 90-100% w dekodowaniu. Zatrudniam kartę graficzną, bo nie da się oglądać.

  • 24. Data: 2009-11-01 21:45:44
    Od: Grzegorz S <g...@s...waw.pl>

    Michał <m...@w...o2.pl> wrote:

    > Skoro tak, to zdradź nam sekret, jak chcesz odtworzyć 1080p programowo
    > na czymś słabszym, niż C2D?

    Da się bez najmniejszego problemu.

    Pentium 4 3.2GHZ,grafika intel i945 1080p bez problemu
    Centrino 1.8 GHZ, grafika i915 - to samo

    oba przy wykorzystaniu dekodera CoreAVC

    --
    gs

  • 25. Data: 2009-11-01 21:47:02
    Od: Grzegorz S <g...@s...waw.pl>

    qwerty <q...@p...fm> wrote:
> [...]

    > użycie 90-100% w dekodowaniu. Zatrudniam kartę graficzną, bo nie da się oglądać.

    To masz najwyraźniej coś skopane. Spróbuj CoreAVC to przejrzysz na oczy :-)

    --
    gs

  • 26. Data: 2009-11-01 22:05:59
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Sun, 1 Nov 2009 08:57:32 +0100, "qwerty" <q...@p...fm>
    wrote:

> [...]
    >użycie 90-100% w dekodowaniu. Zatrudniam kartę graficzną, bo nie da się oglądać.

    P4 i 3.6 GHz i drugi 3.0 GHz i chodzi na obydwu. <rs>

  • 27. Data: 2009-11-02 01:20:03
    Od: "Wiktor S." <w...@M...fm>

    > Jaki miały bitrate? Pewnie te po 700 MB. Te zajmujące 2 płyty pewnie nie
    > wyrabiał.

    Szczerze powiem, że przegapiłem lata świetności takich procesorów - długo
    miałem Pentium 166 MHz, a po nim od razu Athlona 1,2 GHz. Pisząc o "dole"
    opierałem się na współczesnych doświadczeniach z procesorami rzędu 700 MHz.

    > Kiedyś widziałem program do oglądania divx pod dosem. O dziwo nawet na
    > słabszym sprzęcie chodziło dobrze.

    Też widziałem. Nawet działał.

    --
    Azarien

  • 28. Data: 2009-11-02 17:42:10
    Od: aL <b...@w...pl>

    1634Racine pisze:
> [...]
    > ogole nie chodza. O dvd mozna pomarzyc.A przeciez tu i tam czytalem, ze
    > divx-y to bez problemu na procesorach juz troche ponad 400 mgh....

    Poszukaj na Allegro karty dekodera do mpeg2 Creative DXR 3. Soft oficjalny
    i nieoficjalny wciąż jest do ściągnięcia z sieci. Na moim
    AMD K-6 450 Mhz i Duronie 800 Mhz divx działał bez problemu, a z
    ze zmienionym softem do karty Creativa można było puścić filmy na
    telewizor.
    aL

  • 29. Data: 2009-11-02 18:16:20
    Od: Tomasz Kordat <t...@w...peel>

    aL pisze:

> [...]
    > AMD K-6 450 Mhz i Duronie 800 Mhz divx działał bez problemu, a z
    > ze zmienionym softem do karty Creativa można było puścić filmy na

    To bardzo ciekawe co piszesz.
    Właśnie przyrównałeś mpeg2 do mpeg4.

    TK

  • 30. Data: 2009-11-02 18:23:50
    Od: aL <b...@w...pl>

    Tomasz Kordat pisze:

    > To bardzo ciekawe co piszesz.
    > Właśnie przyrównałeś mpeg2 do mpeg4.

    Wskaż, gdzie dokonałem takiego przyrównania.
    aL