  • 1. Data: 2010-10-24 12:01:50
    Temat: czyszczenie szczernialych rur wydechu
    Od: "siny" <s...@t...pl>

    witam
    probowalem wygooglowac ale nic konkretnego nie udalo mi sie znalezc
    czarny nagar ktory osadza sie z czasem na rurach wydechu zaraz pod chlodnica
    zazwyczaj

    da rade to wyczyscic do stanu jak od nowosci?

    macie jakies patenty?

    na jednej z wygooglowanych angielskojez. stron znalazlem sposob z preparatem
    do czyszczenia piekarnikow, jakis zracy spray....ale niestety wynik
    sredniawy.
    probowalem tez pasrty polerskiej, namachalem sie jak glupi i tez niewiele
    zeszlo

    prosze o wskazowki jak i czym traktowac ten trudny do usuniecia nagar

    dzieki

  • 2. Data: 2010-10-24 13:43:24
    Temat: Re: czyszczenie szczernialych rur wydechu
    Od: "[]v[]artec" <m...@o...pl>

    siny pisze:
> [...]
    > zazwyczaj
    >
    > da rade to wyczyscic do stanu jak od nowosci?

    Jest specjalny gadżet do tego:

    http://www.webbikeworld.com/r3/blue-away/

    W Polsce jest praktycznie nie do dostania. Jeśli ktoś to ma to sobie
    sporo za taką małą buteleczkę życzy. To nie tylko ściąga niebieskości od
    przepalenia, ale ładnie schodzi cały nadpalony syf na kolektorach.

    Drugie wyjście to polerka zaczynając od papieru ściernego (800-1000)
    jeśli kolektor jest wykonany cały ze wysokiej jakości stali (bez powłoki
    galwanicznej którą możesz zetrzeć). Tak jest np. w Bandicie. Tam można
    trzeć do woli. Zapuszczone kolektory tylko tym sposobem można ogarnąć.
    Czyli najpierw papier ścierny a potem polerka pastą G3. Ciężko bo
    ciężko, ale warto ! Najlepiej nalać pastę na szmatę i przeciągać
    pomiędzy rurami w różnych kombinacjach :D

    Bandit po polerce:

    http://www.polskajazda.pl/foto/foto-zoom/%5B%5Dv%5B%
    5DartecB6_7.jpg
    http://www.polskajazda.pl/foto/foto-zoom/%5B%5Dv%5B%
    5Dartecbandzior.jpg

    A poniżej Hornet:

    PRZED - http://img839.imageshack.us/img839/4659/dscf4348.jpg
    PO - http://img576.imageshack.us/img576/8796/dscn2777u.jp

    Ta praca naprawdę ma sens i nie jest wcale syzyfową. Tak utrzymany
    kolektor wystarczy zmywać po deszczu, żeby nie smażyć zebranych z ulicy
    syfów i generalnie raz, dwa razy w sezonie przepolerować, ale to jest
    już szybka i przyjemna robota. I trzyma fason !

    --
    Martec - Jelenia Góra
    .:: CB 900F Hornet owns the road - it really does !

  • 3. Data: 2010-10-24 14:10:45
    Od: "siny" <s...@t...pl>

> [...]
    > ale warto ! Najlepiej nalać pastę na szmatę i przeciągać pomiędzy rurami w

    dzieki za wskazowki
    wlasnie mam horneta z 2002 roku
    nie jestem pewien czy tam jest ta powloka galwaniczna, dlatego balem sie
    uzyc papieru sciernego bo tez o tym sposobie myslalem

    sprubuje poszukac tego specyfiku...

  • 4. Data: 2010-10-24 14:17:30
    Od: "siny" <s...@t...pl>

    > Jest specjalny gadżet do tego:
    >
    > http://www.webbikeworld.com/r3/blue-away/

    znalazlem cos takiego na ebay:

    http://cgi.ebay.co.uk/ANTI-BLUE-REMOVER-AWAY-CHROME-
    MOTORCYCLE-EXHAUSTS-TRIUM-/150504424164?pt=UK_Motorc
    ycle_Parts&hash=item230ac342e4

    pytanie tylko czy to podziala na ten carbonowy nagar czy tylko na te
    niebieskie, temperaturowe ze je tak nazwe odbarwienia

  • 5. Data: 2010-10-24 14:22:02
    Od: "[]v[]artec" <m...@o...pl>

    siny pisze:
> [...]
    > nie jestem pewien czy tam jest ta powloka galwaniczna, dlatego balem sie
    > uzyc papieru sciernego bo tez o tym sposobie myslalem

    Ja też nie jestem tego pewien, jak jest w Hornecie, ale pojechałem ten
    pierwszy raz papierem a teraz tylko przepolerowuję pastą raz na jakiś
    czas. Jak narazie jest ok - nie wygląda na to żebym uszkodził powłokę,
    nie pojawia się rdza, ani żadne dziwne naloty. Z kilometrami po prostu
    delikatnie, stopniowo żółknie. Ale potem usunięcie tej żółci to jedno
    przetarcie szmatą z pastą.

  • 6. Data: 2010-10-24 21:37:12
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2010-10-24 15:43, []v[]artec pisze:

> [...]
    > ciężko, ale warto ! Najlepiej nalać pastę na szmatę i przeciągać
    > pomiędzy rurami w różnych kombinacjach :D

    Pytanie po co sie meczyc skoro mozna zastosowac takie cos:

    http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=pas
    ta+trawi%C4%85ca

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

  • 7. Data: 2010-10-24 23:09:04
    Od: woohoo <2...@D...pl>

    W dniu 2010-10-24 14:01, siny pisze:
    > probowalem wygooglowac ale nic konkretnego nie udalo mi sie znalezc
    > czarny nagar ktory osadza sie z czasem na rurach wydechu zaraz pod chlodnica
    > zazwyczaj

    Z czystej ciekawości - skąd bierzesz nagar na zewnętrznych ściankach rur?

    --
    wo_Ohoo!

  • 8. Data: 2010-10-25 13:09:20
    Od: "ania" <a...@t...kropka.pl>

    Użytkownik "siny" <s...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > chlodnica zazwyczaj
    >
    > da rade to wyczyscic do stanu jak od nowosci?

    sprobuj autosol - tylko zrob test, gdzies w malowidocznym miejscu
    nierdzewke doprowadza do stanu jak z salonu

    ania

  • 9. Data: 2010-10-25 13:59:00
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-10-24 16:10:45 +0200, "siny" <s...@t...pl> said:

> [...]
    > nie jestem pewien czy tam jest ta powloka galwaniczna, dlatego balem sie
    > uzyc papieru sciernego bo tez o tym sposobie myslalem

    Z własnych doświadczeń popartych wieloma wieczorami spędzonymi nad
    doprowadzaniem kolektorów do ludzkiego wyglądu: zacznij od chemii. Ja
    używałem fosolu, ale on działa tak se, a dwa trzeba uważać ze
    stosowaniem, bo potrafi nadeżreć stal i chrom jeśli jest sotosowany
    dłużej (np. okład z nasączonej szmaty zostawiony na dzień-dwa). Dopiero
    to co nie zejdzie papierem. I nie ma się co chrzanić ręcznie, tylko
    poszukać krążków na wiertarkę (wcale nie tak łatwo upolować) o
    gramaturach 800, 1200, 2000. Na koniec na tą samą wiertarkę krążek
    filcowy, pasta polerska i będzie pikne lustro. Z chromowanymi
    kolektorami jest bardziej przerypane, bo tu tylko chemia.

    de Fresz

  • 10. Data: 2010-10-25 16:34:58
    Od: "siny" <s...@t...pl>

    > sprobuj autosol - tylko zrob test, gdzies w malowidocznym miejscu
    > nierdzewke doprowadza do stanu jak z salonu

    autosolu zuzylem pol tubki...
    nada sie ale na efekt koncowy, gdyz ten czarny osad to nim nie usuniesz