  • 1. Data: 2010-09-20 14:31:30
    Temat: czy zoom jest ważny
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    zastanawiam się nad kpnem aparatu kompaktowego takiego dosyć dobrego.
    Zauważyłem że teraz co nowszy, lepszy aparat to mam mały zoom. Kiedys były
    tu wyścigi a teraz odwrotnie. Myslałemo Canonie Ixus 210 albo G11 ale np
    Samsung Ex1 pomimo małego zooma ma za to jasny obiektyw.

  • 2. Data: 2010-09-20 15:33:12
    Temat: Re: czy zoom jest ważny
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-09-20 16:31:30 +0200, "Rafał" <a...@c...nospam.pl> said:

    > pomimo małego zooma ma za to jasny obiektyw.

    Nie pomimo, tylko dla tego.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2010-09-20 15:36:49
    Od: "Pan Piskorz" <p...@b...pl>

    > Zauważyłem że teraz co nowszy, lepszy aparat to mam mały zoom

    Jest to zrozumiałe.
    Aparaty są coraz tańsze, za coraz niższą cenę nie da się zrobić porządnego
    obiektywu lub będzie on bardzo niskiej jakości.
    P.

  • 4. Data: 2010-09-20 16:26:49
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    no nie wybieram tych najtańszych a jasność 1.8 tego samsunga to chyba
    najlepszy na rynku

  • 5. Data: 2010-09-20 16:42:11
    Od: "Pan Piskorz" <p...@b...pl>

    > a jasność 1.8 tego samsunga to chyba najlepszy na rynku

    Może i tak, ale tak naprawdę to nie ma z czym porównać. Lepiej przed zakupem
    oceń jakość zdjęć z każdego z chcianych aparatów.
    Jasność nie jest jedynym czynnikiem wpływającym na jakość.
    Większa jasność powoduje konieczność pilnowania głębi ostrości, co
    nieświadomym osobom może sprawiać kłopot.
    Mi osobiście ów samsung bardzo się podoba.
    P.

  • 6. Data: 2010-09-20 16:46:22
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    ale czy w codziennym użytkowaniu nie będzie mi brakowało zooma?
    czasem zabieram aparat na latanie na paralotni i nie wiem czy wtedy sie nie
    przyda

  • 7. Data: 2010-09-20 17:20:22
    Od: "Pan Piskorz" <p...@b...pl>

    > ale czy w codziennym użytkowaniu nie będzie mi brakowało zooma?

    A skąd ja to mogę wiedzieć? ;-)
    Zwykle, niezależnie od aparatu, zawsze czegoś brakuje: zooma, światła,
    mniejszej masy, szybszej karty, raw-a, lepszej czułości itd.
    Najlepszy aparat nigdy nie będzie istniał.
    P.

  • 8. Data: 2010-09-20 17:28:41
    Od: slaweks <s...@s...cz>

    On 20 Wrz, 18:46, "Rafał" <a...@c...nospam.pl> wrote:
    > ale czy w codziennym użytkowaniu nie będzie mi brakowało zooma?
    > czasem zabieram aparat na latanie na paralotni i nie wiem czy wtedy sie nie
    > przyda

    A skąd wiesz czy przy dużej ogniskowej obraz nie będzie "brzydki"?
    Moje doświadczenia z kompaktem zakończyły się w 2007 roku.
    DO tego czasu miałem kodaka dc4800 i tylko zoom razy 3 (28-84)
    ale było widać spadek jakości obrazu między 28mm a 84mm.
    A kompakt nie był z tych najtańszych. A obiektyw nie miał z tych
    najlepszych
    (w polsce cena za niego wynosiła jakieś 6500 w 2002) Czyli cena nie
    szła za jakością.

  • 9. Data: 2010-09-20 17:47:36
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-09-20 18:46:22 +0200, "Rafał" <a...@c...nospam.pl> said:

    > ale czy w codziennym użytkowaniu nie będzie mi brakowało zooma?
    > czasem zabieram aparat na latanie na paralotni i nie wiem czy wtedy sie nie
    > przyda

    Sam sobie przeczysz. W codziennym i czasem. To w końcu jak?
    Musisz sam zdecydować, jak często jest czasem. Czy czasem chcesz z tej
    paralotni coś mocno przybliżyć. Czy to przybliżenie da ostry nie
    poruszony obraz.
    To nie takie proste.
    Gwarantuję Ci, że w codziennym użytkowaniu bardzo dobrze sprawdza się
    24 mm (ekwiwalent 24 mm).

  • 10. Data: 2010-09-20 18:15:50
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    co znaczy 24mm?