  • 1. Data: 2011-11-13 20:43:18
    Temat: czy moge wlutowac taki tranzystor?
    Od: Piotr Przedpełski <p...@p...onet.pl>

    Elektronik ze mnie zaden ale ktos mi juz zdiagnozowal uszkodzenie
    przetwornicy 230V AC -> kilka innych DC. Do wymiany tranzystor
    IRG4BC20W. Znalazlem na wolumenie IRG4BC20U. Roznica polega na nizszym
    napieciu nasycenia kolektor-emiter (2,16V w oryginalnym vs 1,85V w
    kupionym). Co to oznacza w praktyce? Moge go wlutowac?

    pozdr.
    Piotr

  • 2. Data: 2011-11-14 05:16:15
    Temat: Re: czy moge wlutowac taki tranzystor?
    Od: Foam <n...@v...pl>

    W dniu 2011-11-13 21:43, Piotr Przedpełski pisze:
> [...]
    > napieciu nasycenia kolektor-emiter (2,16V w oryginalnym vs 1,85V w
    > kupionym). Co to oznacza w praktyce? Moge go wlutowac?

    Tak. Przetwornica będzie miała ciut większą sprawność i tranzystor
    będzie się trochę mniej grzał.

    Foam

  • 3. Data: 2011-11-14 09:59:00
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 14.11.2011 06:16, schrieb Foam:

    > Tak. Przetwornica będzie miała ciut większą sprawność i tranzystor
    > będzie się trochę mniej grzał.

    Oczywiście, o ile przyczyną zejścia tranzystora nie był defekt
    transformatora. Ale to się okaże po wlutowaniu.

    Waldek