  • 11. Data: 2010-01-04 13:45:07
    Temat: Re: czy kto? ma zbędne stare klawiatury ps2 ?
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Niemcy, w przeciwieństwie do Poddańczych Narodów nie dali sobie wmusić
    > Hamerykańskiej wersji z wyginaniem palców do znaków narodowych i mają
    > własny układ klawiatury, z niemieckimi znakami.

    My też mieliśmy własne wersje klawiatury, układ znaków był taki sam jak
    w maszynach do pisania, na początku lat 90-tych bardzo często widywałem
    takie klawiatury. A to, że się nie przyjęły to już inna sprawa,
    niekoniecznie poddaństwa.
    Zresztą nawet Niemcy nie przeforsowali telefonów komórkowych ze swoimi
    znakami na klawiaturze numerycznej, czyli co "Poddańczy Naród"?

  • 12. Data: 2010-01-04 13:51:33
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Przemysław Adam Śmiejek"
    >Niemcy, w przeciwieństwie do Poddańczych Narodów nie dali sobie wmusić
    >Hamerykańskiej wersji z wyginaniem palców do znaków narodowych i mają
    >własny układ klawiatury, z niemieckimi znakami.

    Bo przecież w latach osiemdziesiątych mieliśmy taką siłę przebicia jeśli
    chodzi o produkcję klawiatur, prawda? I taki wielki rynek.
    Bez problemów zatem poradziliśmy sobie z pogodzeniem tradycyjnego
    polskiego układu klawiatury maszyny do pisania ze specyficznymi
    komputerowymi znakami. I wszyscy producenci liczący się z polskim
    rynkiem wprowadzili to rozwiązanie u siebie.

    --
    Kruk@ -\ |
    }-> epsilon.eu.org |

  • 13. Data: 2010-01-04 15:50:48
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Mariusz Kruk pisze:
    > epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Przemysław Adam Śmiejek"
    >
    > Bo przecież w latach osiemdziesiątych mieliśmy taką siłę przebicia jeśli
    > chodzi o produkcję klawiatur, prawda? I taki wielki rynek.

    A w latach 90 i latach 00 i latach 10 to już nie możecie ?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 14. Data: 2010-01-04 15:54:10
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    nadir pisze:

> [...]
    > w maszynach do pisania, na początku lat 90-tych bardzo często widywałem
    > takie klawiatury. A to, że się nie przyjęły to już inna sprawa,

    kwestia poddaństwa. To tak samo jak z filmami. Niemcy mają swoje wersje
    narodowe, Francuzi mają, Czesi mają. A Polacy mają burczącego lektora,
    który zagłusza cały klimat filmu. Albo w kinie napisy, które nie
    pozwalają spokojnie śledzić akcji.

    > Zresztą nawet Niemcy nie przeforsowali telefonów komórkowych ze swoimi
    > znakami na klawiaturze numerycznej, czyli co "Poddańczy Naród"?

    No pewnie po części też. Ale w tym zakresie chyba nikt nie ma.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 15. Data: 2010-01-04 16:08:46
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Przemysław Adam Śmiejek"
    >A w latach 90 i latach 00 i latach 10 to już nie możecie ?

    A później po prostu "standard" się przyjął i wszyscy do tego przywykli.
    Przestaw sobie w systemie klawiaturę na, powiedzmy, francuską i spróbuj
    popracować. Może zrozumiesz.

    --
    Kruk@ -\ |
    }-> epsilon.eu.org |

  • 16. Data: 2010-01-04 16:12:01
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Mariusz Kruk pisze:
> [...]
    >
    > A później po prostu "standard" się przyjął i wszyscy do tego przywykli.
    > Przestaw sobie w systemie klawiaturę na, powiedzmy, francuską i spróbuj

    No ale co mam zrozumieć? Korzystałem z niemieckiej.
    W dobie laptopów i tak bezwzrokowe pisanie siada i i tak trzeba się
    przyzwyczajać chwilę do układu. A pisanie z altami jest mniej wydajne i
    mniej wygodne i bardziej męczące niż normalna klawiatura z normalnymi
    polskimi znakami.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 17. Data: 2010-01-04 18:02:27
    Od: "Jwzw" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał w
    wiadomości news:hhr3c3$sb3$1@news.interia.pl...

    > Pytanie, po co w jednym windowsie inne kodowanie w konsoli, inne w
    > GUI,

    Bo konsola już była jaka była, a raczej musiała pozostać taka jaki był
    DOS.
    GUI wymagało czegoś innego.

    > zwłaszcza w czasach Visty, Sevena i powszechnego unikodu. Linuksy od
    > lat
    > już zapominają o pokracznym ISO, a MS wciąż nie chce unikodu :(

    W wielu firmach, do dzisiaj pracuje się na programach szytych na miarę
    w latach 90-tych, a nawet w końcówce 80-tych. Są to programy z różnych
    dziedzin (produkcja, handel, księgowość) z modyfikacjami wymuszanymi
    przez polityków, ale wciąż działają i to całkiem sprawnie. Oczywiście
    nie są to wielkie korporacje, ale firmy, gdzie liczy się złotówki.
    Moim zdaniem chwała M$ za utrzymywanie CP852 przy życiu.

  • 18. Data: 2010-01-04 18:34:07
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Przemysław Adam Śmiejek"
    >No ale co mam zrozumieć? Korzystałem z niemieckiej.

    I jak było?

    >W dobie laptopów i tak bezwzrokowe pisanie siada i i tak trzeba się
    >przyzwyczajać chwilę do układu.

    Wiesz, przyzwyczajenie typu "ta klawiatura jest minimalnie węższa", to
    coś zupełnie innego niż "na tej klawiaturze litery są losowo
    przemieszane".

    >A pisanie z altami jest mniej wydajne i
    >mniej wygodne i bardziej męczące niż normalna klawiatura z normalnymi
    >polskimi znakami.

    Miałbyś rację, gdybyś wchodził na dziewiczy rynek.

    --
    [------------------------]
    [ K...@e...eu.org ]

  • 19. Data: 2010-01-04 18:42:24
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Mariusz Kruk pisze:
    > I jak było?

    Jak możesz wnioskować po moich wypowiedziach, korzystnie.

    > Wiesz, przyzwyczajenie typu "ta klawiatura jest minimalnie węższa",

    No średnio ,,minimalnie węższa''. Bardziej ,,trafiam kuźwa nie w te
    klawisze co trzeba, bo każda klawiatura ma inny układ''. Póki się
    pracuje na jednym to pół biedy, ale czasami skaczę pomiędzy laptopami i
    ogólnie jest wesoło. Co z tego, że QWERTY takie samo, skoro już głupi
    Ctrl i FN są zamienione raz tak, raz tak... Do tego całkowicie losowe
    rozmieszczenie homów, endów, deletów i podobnych.

    > coś zupełnie innego niż "na tej klawiaturze litery są losowo
    > przemieszane".

    Nie losowo, bo ogólny układ jest ten sam. Zwłaszcza, że nikt nie każe od
    razu tzw. maszynistki wprowadzać, bo ona też jest do dupy. Można do
    układu US dołożyć klawisze z ogonkami.

    > Miałbyś rację, gdybyś wchodził na dziewiczy rynek.

    Ja tam stara dupa jestem, a i tak wolałbym wygodę od wygibasów.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 20. Data: 2010-01-04 19:04:09
    Od: "bagno" <b...@o...pl>

> [...]
    > narodowe, Francuzi mają, Czesi mają. A Polacy mają burczącego lektora,
    > który zagłusza cały klimat filmu. Albo w kinie napisy, które nie

    Nie ma to jak pedalski dubbing. Bleee.