  • 1. Data: 2010-09-10 21:41:56
    Temat: czujnik ruchu przy samochodzie - jakies pomysly
    Od: a...@p...pl

    Czesc,

    jakbym dorwal gnojkow, co znowu......

    Macie moze jakis pomysl na czujnik ruchu przy samochodzie? Generalnie
    to posiadam (narazie w pudle) alarm samochodowy z powiadomieniem
    radiowym. Oprocz swoich zadan chcialbym mu podlaczyc czujnik ruchu, ze
    jak sie cos zacznie wokol samochodu ruszac (niewazne czy
    czlowiek,pies, kot.....) ma powiadomic - nie wyje, ale przekazuje
    radiowo informacje o fakcie zaistnialym. A co dalej?? Moze np. z domu
    bedzie zalaczal "szperacza" i po oczach??? Chodzi o to, aby jak ktos
    sie kreci w bliskim sasiedztwie auta (przechodzi, obchodzi) aby bylo
    wiadomo i taki czujnik wyzwolilbym powiadomienie!!!

    Macie jakis pomysl na czym oprzec taki czujnik? Moze sa jakies gotowe
    mini elementy, ktore mozna byloby "zinterfejsowac" z tym moim alarmem?
    Na tym etapie nie interesuje mnie jak to podlaczyc, tylko co
    wykorzystac?

    Na pierwszy pomysl wpadl mi czujnik zblizeniowy (taki jak od czujnikow
    cofania). Co wy na to? A moze cos innego???? Prostrzego?

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2010-09-10 23:58:39
    Od: "henry1" <h...@i...pl>

    Uzytkownik <a...@p...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    >
    > Na pierwszy pomysl wpadl mi czujnik zblizeniowy (taki jak od czujnikow
    > cofania). Co wy na to? A moze cos innego???? Prostrzego?

    Czujnik mikrofalowy

    A do karoseri generator Tesli :-)
    Pzdr

  • 3. Data: 2010-09-11 00:46:47
    Od: mariusz <e...@w...pl>

    henry1 pisze tak:

    > Czujnik mikrofalowy

    Robiłem próby i jeśli oba w kabinie, nadajnik wyzwalał czujnik tworząc
    samonapedzające się perpetum mobile ;)

    --
    mariusz

  • 4. Data: 2010-09-11 08:26:39
    Od: "Marek S" <s...@o...pl>

    a może zmień auto ?
    Marek S

  • 5. Data: 2010-09-11 08:44:34
    Od: Rafal <n...@g...pl>

    W dniu 10.09.2010 23:41, a...@p...pl pisze:
> [...]
    >
    > Na pierwszy pomysl wpadl mi czujnik zblizeniowy (taki jak od czujnikow
    > cofania). Co wy na to? A moze cos innego???? Prostrzego?

    No chyba najlepsze będą do tego czujniki parkowania.
    Dorobić trzeba do tego kawałek elektroniki co by zgrać w całość i aby
    można wykorzystywać je jeszcze do swojego podstawowego zadania.
    Może wystarczy tylko zastosować czujniki przednie i tylne, olać boki.
    To czemu na pewno się trzeba przyjrzeć to ile prądu będzie pobierał taki
    układ.
    Aby zmniejszyć liczbę fałszywych alarmów można, załóżmy włączać alarm
    gdy odpowiednia minimalna liczba czujek zasygnalizuje kręcenie się przy
    samochodzie.
    Trzeba też sprawdzać czy podczas uzbrajania alarmu w jego zasięgu nie ma
    jakiegoś drzewa czy murku.
    i pewno parę innych problemów do rozwiązania...
    Bez jakiegoś mikrokontrolera pewno będzie ciężko.

  • 6. Data: 2010-09-11 11:01:41
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    Rafal pisze:

    > No chyba najlepsze będą do tego czujniki parkowania.

    Zasięg chyba za duży.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 7. Data: 2010-09-11 12:03:12
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 10.09.2010 23:41, a...@p...pl pisze:
    > Na pierwszy pomysl wpadl mi czujnik zblizeniowy (taki jak od czujnikow
    > cofania). Co wy na to? A moze cos innego???? Prostrzego?
    W robotach sumo używa się dalmierzy(?) ultradźwiękowych - z tego co mi
    opowiadali autorzy to zakres odczytu jest do 1.5m. Może by trochę tańsze
    niż czujnik parkowania ale wymaga jakiegoś uC do obsługi,

    Michoo

  • 8. Data: 2010-09-11 13:17:58
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    <a...@p...pl> wrote in message
> [...]
    > sie kreci w bliskim sasiedztwie auta (przechodzi, obchodzi) aby bylo
    > wiadomo i taki czujnik wyzwolilbym powiadomienie!!!

    Ja bym umocowal czujke IR w okolicy auta lub w aucie.

  • 9. Data: 2010-09-14 09:42:13
    Od: a...@p...pl

    On Sat, 11 Sep 2010 08:17:58 -0500, "Pszemol" <P...@P...com>
    wrote:

    ><a...@p...pl> wrote in message

    >Ja bym umocowal czujke IR w okolicy auta lub w aucie.

    ale czujka IR przez szybe chyba nie zadziala?

    --
    ThinkXtra