  • 21. Data: 2010-08-23 20:56:39
    Temat: Re: czestotliwosciomierz do pomiary f swiatla laserowego
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 23 Aug 2010 21:49:17 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
    >Hello J,

    >A jak działają laserowe mierniki prędkosci? Te policyjne...

    Uwazaj - roznica miedzy roznymi pomiarami.

    Policyjne robia proste zdudnienie, mierza i nie musza sie przejmowac
    ktory model jest wlasciwy, bo wszystkie i tak daja ten sam wynik pzy
    ich dokladnosci :-)

    A jesli w jednym ukladzie mamy wspolczynnik (c-v)/c, a w drugim
    c/(c+v), i policzymy stosunek tych wspolczynnikow, to wydzie nam
    (c^2-v^2)/c^2 = 1-v^2/c^2.
    Wszedzie sie ten Einstein wciska :-)

    Przy 1m/s odchylka wyniesie ~1e-17 - tak dokladne nie sa dzis nawet
    zegary atomowe.

    J.

  • 22. Data: 2010-08-23 21:07:49
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 23 Aug 2010 21:48:04 +0200, Tornad wrote:

    >Dzieki za sugestie, zawsze poszerzaja horyzonty. Ale o tym aby pomierzyc
    >czestotliwosc swiatla lasera trzeba bylo uzywac rakiet, nie pomyslalem.

    Nie lasera - zeby zmierzyc roznice czestotliwosci w twoim
    doswiadczeniu obalajac TW. lub potwierdzajac.

    > Ciekawe jak "oni", producenci laserow mierza te czestotliwosci skoro na
    > kazdym ta wartosc w nM jest podawana.

    Siatka dyfrakcyjna. Ewentualnie metodami interferometrycznymi -
    odsuwasz jedno lusterko o metr i zliczasz ile razy sie zmienil obraz.

    > Budowa "suszarki" jest dziecinnie prosta; oto schemat jednej z nich.
    > http://english.cxem.net/izmer/measured25.php
    > I koszt niewielki trzy -cztery stowki.
    > Moze to zacheci naszych elektronikow do zainteresowania sie problemem.

    Cos tu jest nie tak. Ale i tak - nie bedziesz w stanie tak precyzyjnie
    tego wykonac, zeby zmierzyc to co chcesz.

    J.

  • 23. Data: 2010-08-23 21:31:01
    Od: "Tornad" <t...@h...com>

> [...]
    > (c^2-v^2)/c^2 = 1-v^2/c^2.
    > Wszedzie sie ten Einstein wciska :-)
    >
    > Przy 1m/s odchylka wyniesie ~1e-17 - tak dokladne nie sa dzis nawet

    One dzialaja na zasdzie Dopplera. Te wspolczynniki (c+v)/c i c/(c+v) to sa
    wspolczynniki wyjete ze wzorow Dopplera. Ogolny wzor ujmujacy wszyskie 4
    alternatywy ruchow zrodla i odbiornika ma postac
    f = f0 (c+-vz)/(c+-vo).
    Zatem zaden Enstein sie tam nie wciska, to Ty jak rowniez wszyscy Wierni
    Teorii wciskacie go na sile gdzie sie tylko da; Doppler bardzo dobrze sobie
    radzi bez tych roznych gamm, dylatacji, skrocen czy wydluzen (ale tylko w
    jednym kierunku) i innych wymyslow chorej wyobrazni.
    Jesli nie masz nic ciekawego do napisania na temat o ktory pytam to nie pisz
    nic i sie nie osmieszaj chyba, ze ci to przynosi jakas przyjemnosc czy
    korzysci, to zrozumie.
    Pzdr.
    Tornad

  • 24. Data: 2010-08-23 22:17:23
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Tornad,

    Monday, August 23, 2010, 11:31:01 PM, you wrote:

    [...]

    > Jesli nie masz nic ciekawego do napisania na temat o ktory pytam to nie pisz
    > nic i sie nie osmieszaj chyba, ze ci to przynosi jakas przyjemnosc czy
    > korzysci, to zrozumie.

    To, że nie podoba ci się teoria względności nie upoważnie cię do
    strofowania jednego z najstarszych użytkowników usenetu. Sam sobie
    możesz iść gdzie chcesz zamiast zabraniać pisać innym. Nie jesteś
    właścicielem tej grupy, żeby zarządzać, kto tu o czy ma pisać.

    Co do ośmieszania - sam się wystarczająco ośmieszasz.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 25. Data: 2010-08-23 22:35:20
    Od: "Tornad" <t...@h...com>

> [...]
    > właścicielem tej grupy, żeby zarządzać, kto tu o czy ma pisać.
    >
    > Co do ośmieszania - sam się wystarczająco ośmieszasz.

    Chwileczke, to moj watek i moje pytania. Jesli ktos wchodzi tu i pisze bzdury,
    nieprawde, wrecz klamie, ze to niby wzory zwiazne z Einsteinem - przeszkadza
    mi. Wiec nie tylko pana Foxa sobie postrofowalem lecz w miare tresciwie to
    uzasadnilem.
    Domyslam sie, ze swoje lata ma ale ja z tego powodu nikogo nie potepiam, malo,
    cenie ludzi dojrzalych za ich doswiadczenie, wiedze i inne takie. Ale jak mi
    ktos bezczelnie wciska kit to mam zwyczaj przynajmniej mu to zakomunikowac.
    Co, mam rznac glupa i przytakiwac bo pan Fox jest zasluzonym dzialaczem i
    aktywista na wiekszosci grup? Wydaje mi sie, ze nie.
    A co do Teorii napisalem, ze jest spojna, prosta (sam te wzorki umiem
    wyprowadzic) wrecz genialna, ma tylko jedna wade, ze oparta jest o
    nieprawdziwe zalozenia.
    Jesli to ma byc powod do wstydu to chyba dla kogos, kto tego do tej pory nie
    zauwazyl. Zatem wypraszam sobie rowniez z Twojej strony okreslenia, ze ja tej
    czy innej teorii nie lubie. Kazda, jak kazda kobieta ma swoje wady i zalety te
    moge porownac do mlodej laski; piekna i seksowna, oddalbym sie jej gdyby
    nalegala tyle, ze troche przyglupia...
    Pzdr.
    Tornad

  • 26. Data: 2010-08-23 22:50:28
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-08-24 00:35, Tornad pisze:

    > pisz

    > Chwileczke, to moj watek i moje pytania. Jesli ktos wchodzi tu i pisze bzdury,

    To jest grupa elektroniczna. Jeśli ktoś tu przychodzi i pisze bzdury o
    częstotliwościomierzach na światło widzialne to przynajmniej mógłby nie
    twierdzić, że kiedyś zajmował się elektroniką.
    Przyszedłeś tu w gości i zadałeś pytanie. Nie jest mile widziane żeby
    pytający strofował kogoś z odpowiadających.
    Za wszystkie odpowiedzi ładnie podziękuj, ukłoń się i spadaj trollować
    na p.s.f.

    MD

  • 27. Data: 2010-08-23 22:58:18
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Tornad,

    Tuesday, August 24, 2010, 12:35:20 AM, you wrote:

    > Chwileczke, to moj watek i moje pytania.

    Nie, robaczku. Twoje są jedynie posty w tym wątku. Odpowiedzi na nie
    należą do odpowiadających. Jak ci nie odpowiada taki układ, to nikt
    cię tu siłą nie trzyma.

    > Jesli ktos wchodzi tu i pisze bzdury,

    Sam piszesz bzdury.

    > nieprawde, wrecz klamie,

    Hamuj na zakrętach, bo banda ma określoną wytrzymałość - nie rób z
    siebie większego durnia.

    > ze to niby wzory zwiazne z Einsteinem - przeszkadza mi. Wiec nie
    > tylko pana Foxa sobie postrofowalem lecz w miare tresciwie to
    > uzasadnilem.

    To, że nie znasz wzorów nie upoważnia do strofowania kogokolwiek.
    Jarek zwrócił _żartobliwie_ uwagę na napis "1-v^2/c^2" który jest
    fragmentem wzoru Einsteina na masę relatywistyczną. Żartu nie
    załapałeś, boś młody stażem i nie znasz historii pewnej dyskusji z
    pl.misc.samochody, gdzie pięknie zostało wywiedzione, że wzór na
    energię kinetyczną da się wyprowadzić wprost ze wzoru na masę
    relatywistyczną i starego, dobrego E=m*c^2. Istotą dyskusji było
    rozprawienie się z sqrt(1-v^2/c^2).

    Tak, na grupie o samochodach też odbywały się kiedyś bardzo mądre
    dyskusję. Dzięki ludziom, którzy wiedzieli, o czym piszą, umieli zadać
    pytanie i - co najważniejsze - zrozumieć odpowiedź. Ale przede
    wszystkim mieli szacunek dla tych, którzy mieli wiedzę.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 28. Data: 2010-08-23 23:04:24
    Od: "Tornad" <t...@h...com>

> [...]
    > pytający strofował kogoś z odpowiadających.
    > Za wszystkie  odpowiedzi ładnie podziękuj, ukłoń się i spadaj trollować

    Nawzajem. Marza Ci sie czasy cenzury. Jesli ktos tu przychodzi i uwaza, ze
    pisanie o pomiarze czestotliwosci THz-owych przerasta jego wyobraznie to niech
    spada na drzewo.
    Fachowcy byc moze sie wypowiedza, czesc z nich juz to zrobilo; problem jest
    trudny zdaje sobie z tego sprawe. Ale moze komus jakas przednia mysl zaswita i
    w tej burzy mozgow cos wartosciowego sie narodzi. Taka mialem nadzieje.
    Moze niepotrzebnie napisalem do czego mi to potrzebne czym wywolalem burze w
    szklance wody. Jakbym napisal, ze do konstrukcji np. elektronicznego pastucha
    byloby to moze politycznie poprawniejsze.
    Nie bede sie tlumaczyl, za nie jestem wielbladem, moze na innych grupach np.
    hamerykanskiej dowiem sie czegos wartosciowego.
    Zwaz na to, ze przychodzi tu "w gosci" wielu przedstawicieli czegos co ja
    nazywam syndromem Polaka; jesli ktos sie wychyli ponad okreslony poziom to sie
    go normalnie sciaga na dno polskiego piekielka.
    Pzdr.
    Tornad

  • 29. Data: 2010-08-23 23:11:36
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 24 Aug 2010 00:35:20 +0200, Tornad wrote:
> [...]
    >mi. Wiec nie tylko pana Foxa sobie postrofowalem lecz w miare tresciwie to

    G* tam postrofowales.

    Przeczytasz jeszcze raz, moze zrozumiesz i przeprosisz.
    Albo i nie przeczytasz, umrzesz tak samo glupi jak jestes teraz.

    J.

  • 30. Data: 2010-08-23 23:14:14
    Od: "Tornad" <t...@h...com>

    > Nie, robaczku. Twoje są jedynie posty w tym wątku. Odpowiedzi na nie
    > należą do odpowiadających. Jak ci nie odpowiada taki układ, to nikt
    > cię tu siłą nie trzyma.
    Oj cos jaks czula strona drgnela czy komus na odcisk nieuwaznie nadepnalem.

    > Sam piszesz bzdury.

    > Hamuj na zakrętach, bo banda ma określoną wytrzymałość - nie rób z
    > siebie większego durnia.
    O, nie domyslilem sie ze jestes tej bandy szefem. Na przyszlosc bede uwazal.

> [...]
    > energię kinetyczną da się wyprowadzić wprost ze wzoru na masę
    > relatywistyczną i starego, dobrego E=m*c^2. Istotą dyskusji było
    Czyli chodzilo w sumie o zmiane tematu, rozdrobnienie na szreg podwatkow aby
    w tym metnym sosie juz nikt sie nie polapal osso chodzi.
> [...]
    > pytanie i - co najważniejsze - zrozumieć odpowiedź. Ale przede
    > wszystkim mieli szacunek dla tych, którzy mieli wiedzę.
    Czyli co, mam czekac az rozpocznie sie dyskusja o taczkach z hamulcem recznym,
    rozumiem.
    > Best regards,
    > RoMan                            mailto:r...@p...pl
    > Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
    Reklama na tej stronie rowniez nie jest mile widziana.
    Nie zalowalbym rowniez Twojej nieobecnosci na tej grupie.
    Tornad