  • 1. Data: 2010-10-17 19:47:39
    Temat: część procesora - krzyżówka
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Mama miała w krzyżówce takie pytanie: "część procesora" na 10 liter
    druga litera r, dwie ostatnie tr. Nie miałem pojęcia o co chodzi.
    Później wyszło, że to Arytmometr. Nie miałem pojęcia o takim czymś w
    procesorze. http://pl.wikipedia.org/wiki/Arytmometr
    Ciekawe ile osób z was by zgadło.

  • 2. Data: 2010-10-17 19:57:07
    Temat: Re: część procesora - krzyżówka
    Od: konieczko <t...@o...pl>

    W dniu 2010-10-17 21:47, BQB pisze:
> [...]
    > druga litera r, dwie ostatnie tr. Nie miałem pojęcia o co chodzi.
    > Później wyszło, że to Arytmometr. Nie miałem pojęcia o takim czymś w

    pewnie nikt bo tylko w wikipedii to jest arytmometr, w jezyku fachowym
    to jest ALU czyli zapozyczenie z angielskiego ALU jednostka arytmetyczno
    logiczna

  • 3. Data: 2010-10-17 20:43:29
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 17.10.2010 21:47, BQB pisze:
    > [...] Ciekawe ile osób z was by zgadło.

    Każdy, kto studiował elektronikę cyfrową i trochę czytał,
    szczególnie literaturę z czasów gdy starano się jeszcze
    pisać po polsku, a nie zżynano obcojęzycznych skrótów w
    stylu "ALU" :)

    PS. Ja parę dni temu właśnie na wykładzie tłumacząc ramową
    budowę mikroprocesora użyłem tego słowa :)

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 4. Data: 2010-10-18 05:48:04
    Od: "Andrzej S." <A...@g...com>

    W dniu 2010-10-17 22:43, Radosław Sokół pisze:

> [...]
    > stylu "ALU" :)
    >
    > PS. Ja parę dni temu właśnie na wykładzie tłumacząc ramową
    > budowę mikroprocesora użyłem tego słowa :)

    Arytmometr tez nie jest po polsku. I bez sensu Angol
    to urobil, bo co tu jest mierzone?
    Moim zdaniem slowo śmieć.
    --
    A S

  • 5. Data: 2010-10-18 05:53:36
    Od: konieczko <t...@o...pl>

> [...]
    > stylu "ALU" :)
    >
    > PS. Ja parę dni temu właśnie na wykładzie tłumacząc ramową
    > budowę mikroprocesora użyłem tego słowa :)

    Niewiem gdzie ty studiowales bo za moich czasow to byla jednostka
    arytmetyczno logicznma nie zaden tam arytmometr.

  • 6. Data: 2010-10-18 07:30:25
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Radosław Sokół" <r...@m...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > stylu "ALU" :)
    >
    > PS. Ja parę dni temu właśnie na wykładzie tłumacząc ramową
    > budowę mikroprocesora użyłem tego słowa :)

    Panie psorze a co ta jednostka mierzy? A już wiem... do pomiaru arytmii
    serca?
    Ja znam od początku lat 80' "jednostka arytmetyczno-logiczna"

    Marek

  • 7. Data: 2010-10-18 08:25:48
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej S." <A...@g...com> napisał w wiadomości

    > Arytmometr tez nie jest po polsku. I bez sensu Angol
    > to urobil, bo co tu jest mierzone?

    Mierzony jest wynik działania arytmetycznego.

    > Moim zdaniem slowo śmieć.

    Po co chcesz je wyrzucać?

  • 8. Data: 2010-10-18 08:29:17
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2010-10-17, o godz. 22:43:29
    Radosław Sokół <r...@m...com.pl> napisał(a):

    > Każdy, kto studiował elektronikę cyfrową i trochę czytał,
    > szczególnie literaturę z czasów gdy starano się jeszcze
    > pisać po polsku, a nie zżynano obcojęzycznych skrótów w
    > stylu "ALU" :)

    Mi się obiło o uszy więc kojarzyłem nazwę ale jednak ALU powszechniej
    występowało. W sumie słowa sprzęg na interfejs tez mało kto używa. ;-)

    Zdrówko

  • 9. Data: 2010-10-18 08:37:24
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Dnia Mon, 18 Oct 2010 10:29:17 +0200, Maciek BabciaDobosz napisał(a):

    > Mi się obiło o uszy więc kojarzyłem nazwę ale jednak ALU powszechniej
    > występowało. W sumie słowa sprzęg na interfejs tez mało kto używa. ;-)

    Przynajmniej w informatyce. W kolejnictwie się przyjęło :).

    --
    Yakhub

  • 10. Data: 2010-10-18 09:01:24
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2010-10-18, o godz. 10:37:24
    Yakhub <y...@g...pl> napisał(a):

    > Przynajmniej w informatyce. W kolejnictwie się przyjęło :).

    Ale chyba nie na interfejs i chyba ciut wcześniej? ;-)

    Zdrówko