  • 1. Data: 2010-03-30 16:53:48
    Temat: cylinder nikasil i selekcje tlokow
    Od: "news.gazeta.pl" <a...@g...pl>

    Tak jak wczeniej pisalem zamawiam tlok do silnika 2t (cylinder z nikasilem).
    Widze w manualu ze sa rozne selekcje tego tloka.
    Widze ze mam selekcje cylindra i tloka "E"
    Czy musze jeszcze raz cylinder dobrze zmierzyc z dokladnoscia do 0.01 czy
    tez z zalozenia nie zaklada sie innych selekcji na nikasilu niz jest
    fabrycznie ?
    Pzdr
    PanAdol

  • 2. Data: 2010-03-31 20:02:00
    Temat: Re: cylinder nikasil i selekcje tlokow
    Od: Jackare <j...@g...com>

    On 30 Mar, 18:53, "news.gazeta.pl" <a...@g...pl> wrote:
    > Tak jak wczeniej pisalem zamawiam tlok do silnika 2t (cylinder z nikasilem).
    > Widze w manualu ze sa rozne selekcje tego tloka.
    Wiadomość ode mnie może pojawić się podwójnie, bo dziś rano
    odpowiadałem na Twój post używając serwera new.interia.pl ale widzę że
    u siebie w czytniku mam ale poza ten serwer wiadomość nie zosała
    rpzpropagowana (ciekawe dlaczego)

    grupy selekcyjne określają tolerancję wymiarów zazwyczaj po którymś
    tam
    miejscu po przecinku i pasowanie nowych elementów polega zazwyczaj na
    dobraniu elementów tej samej grupy selekcyjnej. Dla bezpieczeństwa
    zakładałbym tłok tej samej grupy lub mając możliwość precyzyjnego
    zmierzenia
    średnicy i ewentualnej owalizacji cylindra można byłoby się pokusić o
    założenie tłoka z grupy o "rozmiar większej" bo cylinder już jednak
    trochę
    pracował i jakieś jego zużycie nastapiło wiec teoretycznie nie powinno
    być
    aobsolutnie żadnych problemów. Przy doborze elementów trzeba mieć
    tyle
    rozsądku żeby przede wszystkim nie krzyzować pasowań pomiędzy
    największą i
    najmniejszą grupą bo w takim przypadku efektem może być skłonność do
    zacierania tłoka (największy tłok - najmniejszy cylinder) lub do
    utraty mocy
    po nagrzaniu się silnika (najmniejszy tłok - największy cylinder).
    --
    Jackare

  • 3. Data: 2010-04-01 07:26:51
    Od: robertbig <r...@w...pl>

    On 31 Mar, 22:02, Jackare <j...@g...com> wrote:
> [...]
    > utraty mocy
    > po nagrzaniu się silnika (najmniejszy tłok - największy cylinder).

    Nie pij juz wiecej. Szkodzi ci to jak widać.
    I nie pisz już , takich steków bzdur ,bełkotu, bredni itp...

  • 4. Data: 2010-04-01 07:34:45
    Od: robertbig <r...@w...pl>

> [...]
    > Czy musze jeszcze raz cylinder dobrze zmierzyc z dokladnoscia do 0.01 czy
    > tez z zalozenia nie zaklada sie innych selekcji na nikasilu niz jest

    Panie Adolu.
    Z pewnościa musi Pan nabyc nowy cylinder. Lub nałozyc nowy nicasil.
    Selekcja tłoka E to juz lekka egzotyka.
    Ale od poczatku.
    Najwazniejsze jest bardzo dokładne zwymiarowanie cylindra.
    W ciwiartce owalizacja cylindra pow 2-3setek to złom.
    Tłok nalezy dobrac tak aby miał 4-5 setek luzu.
    To są straszne ogólniki .
    Ale nie będę tu robił kilometrowego wykładu na w/w temat , bo nie chce

  • 5. Data: 2010-04-01 08:04:17
    Od: "news.gazeta.pl" <a...@g...pl>

    Czesc
    Użytkownik "robertbig" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    d.googlegroups.com...
    On 30 Mar, 18:53, "news.gazeta.pl" <a...@g...pl> wrote:

    >Selekcja tłoka E to juz lekka egzotyka.
    Czemu egzotyka ?
    W manualu widze ze sa one oznaczene co 0,005 i selekcji jest 9 ABCDEFGHI.
    Moj problem jest taki iz patrze w 2ch chyba najwiekszych sklepach
    auropejskich skuterowych z czesciami i nigdzie nie podaja jaka to selekcja
    tego tloka :/
    np tu teoretycznie jest dostepny :
    http://www.sip-scootershop.com/EN/Products/43338500/
    Piston+GILERA+Runner+180.aspx
    teoretycznie jakbym dostal nawet z selekcji A to licze ze pasowanie bedzie
    0,065 ale to juz ciut duzo ?
    Czyli robie tak - czekam na odpowiedz od nich jak moge wlasciwa selekcje
    zamowic jak mi nie odpisza ze moge zamowic moje "E" to znalazlem
    alternatywe : w http://www.motor-land.com.pl/
    mozna zamowic kazdego meteora :
    http://www.meteorpiston.com/ita/cataloghi.php?catalo
    go=moto
    w katalogu sa 4 selekcje wiec dobiore wlasciwa dla mojego "E" czyli tutaj
    bedzie to "N" i chyba powinno byc ok ?
    Ps. Czemu z pewnoscia cylinder do wymiany ?
    Pzdr
    PanAdol

  • 6. Data: 2010-04-01 08:16:25
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    Robert, tak się wetnę w wątek - znasz jakieś miejsce we wschodniej Plsce
    gdzie na położenie nicasilu nie trzeba czekać 2 miesiące i potrafią to
    dobrze zrobić? Dalszy znajomy załatwił ćwiartkę Kawasaki i płacze że
    remont wyniesie go jakieś 3 tysie....
    --
    Qlfon, Lublin - w końcu:)

  • 7. Data: 2010-04-01 09:58:30
    Od: Jackare <j...@g...com>

    On 1 Kwi, 09:26, robertbig <r...@w...pl> wrote:

    > Nie pij juz wiecej. Szkodzi ci to jak widać.
    > I nie pisz już , takich steków bzdur ,bełkotu, bredni itp...- Ukryj cytowany tekst
    -

    Nie wiem o co Ci chodzi - tak się kiedyś robiło.
    Do tłoka z grupy selekcyjnej oznaczonej np białym kolore pasowało się
    sworzeń i wał z tak samo oznakowanej grupy...
    --
    Jackare

  • 8. Data: 2010-04-01 13:07:28
    Od: "Michał Demczuk" <m...@i...pl>

    Qlfon wrote:
> [...]
    > potrafią to dobrze zrobić? Dalszy znajomy załatwił ćwiartkę Kawasaki
    > i płacze że remont wyniesie go jakieś 3 tysie....

    Zadzwon do mnie, mam alternatywe.

    --
    Pozdr..

    Michał Demczuk
    www.demczuk.pl
    Dealer: Husqvarna, Kymco

  • 9. Data: 2010-04-01 19:14:40
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    Michał Demczuk pisze:

    > Zadzwon do mnie, mam alternatywe.

    OK, jutro sprawdzę czy to nadal aktualne i się odezwę.

    --
    Qlfon, Lublin - w końcu:)

  • 10. Data: 2010-04-01 19:43:49
    Od: robertbig <r...@w...pl>

    On 1 Kwi, 10:16, Qlfon <r...@l...pl> wrote:
> [...]
    > gdzie na położenie nicasilu nie trzeba czekać 2 miesiące i potrafią to
    > dobrze zrobić? Dalszy znajomy załatwił ćwiartkę Kawasaki i płacze że

    u Skóry 2 w tygodnie