  • 41. Data: 2011-07-13 11:31:41
    Temat: Re: [crosspost] jaka nawigacja do motocykla/auta?
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-07-12 00:37, J_K_K pisze:

    > W takim razie musisz się przygotować na kilkukrotnie wyższą cenę
    > i pytania zadać na grupie gps.

    Albo na po frytach ! :-)

    pozdr
    newrom
    Ps. w teren to sie nawet zumo nie nadaje, o larku i jego wyswietlaczu to
    mi sie nawet nie chce pisac :)

  • 42. Data: 2011-07-13 11:36:22
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Wed, 13 Jul 2011 13:31:41 +0200) ktos podajacy sie za Roman Niewiarowski
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > Albo na po frytach ! :-)
    >
    > pozdr
    > newrom
    > Ps. w teren to sie nawet zumo nie nadaje, o larku i jego wyswietlaczu to
    > mi sie nawet nie chce pisac :)

    A co jest nie tak z Larkiem? Uzywam go krotko i nie mam porownania do
    Garmina, ale biorac pod uwage cene to ciezko mi sie do czegokolwiek
    przyczepic.

    Piotr Klimek
    Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
    http://bikepics.com/members/piko/

  • 43. Data: 2011-07-13 11:46:21
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-07-13 13:36, Piotr Klimek pisze:

    > A co jest nie tak z Larkiem?

    Czytelnosc ekranu jest marna :(
    Napalilem sie na niego jak szczerbaty na suchary, na szczescie poszedlem
    do sklepu pomacac przed zakupem i sie zalamalem czytelnosc ekranu..
    stare mio 550 mialo o klase lepszy wyswietlacz (do czytelnosci garmina
    czy ipaq 214 nie porownuje bo to nie ta polka cenowa).
    Znaczy da sie uzywac, ale nie widze sensu kupowania odbiornika za
    350-400zl skoro za podobna kase mozna miec gpsmap 60cs/csx (uzywany
    oczywiscie) ktore dzialaja bez problemu latami. A 60cs na baterii
    litowej (AA) wytrzymuje bez wymiany bateri 5-6 dni od rana do wieczora.

    > Garmina, ale biorac pod uwage cene to ciezko mi sie do czegokolwiek
    > przyczepic.

    stosunek cena/jakosc oczywiscie byje na glowe Garmina. Tylko jak juz sie
    slipie na ekranik to jakos tak mi przechodzi radosc z oszczednosci ;>
    btw dalej ma 64mb ram czy zwiekszyli ?

    pozdr
    newrom
    PS. zumo 550 tez uwazam za gorsze od gpsmap60 jesli chodzi o czytelnosc
    ekranu.
    --
    Estrella - do sprzedania
    RD07 - dożywocie.

  • 44. Data: 2011-07-13 11:53:37
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Wed, 13 Jul 2011 13:46:21 +0200) ktos podajacy sie za Roman Niewiarowski
> [...]

    > oczywiscie) ktore dzialaja bez problemu latami. A 60cs na baterii
    > litowej (AA) wytrzymuje bez wymiany bateri 5-6 dni od rana do wieczora.

    Patrzylem sobie pod katem roznych Garminow, w tym uzywanych. Ale
    przekonalo mnie do Larka to, ze mozna sobie tam w zwiazku z tym ze jest to
    WindowsCE wgrac rozne programy do nawigacji. Wiec w drogowym
    motocyklu/samochodzie mozna uzywac np Automapy, a na enduro OziExplorera.
    Garmin nie daje takich mozliwosci.

    > stosunek cena/jakosc oczywiscie byje na glowe Garmina. Tylko jak juz sie
    > slipie na ekranik to jakos tak mi przechodzi radosc z oszczednosci ;>

    Jak dla mnie to czytelnosc jest w miare OK, mogla by byc lepsza ale tak
    czy inaczej jesli chce zrobic cokolwiek wiecej niz sprawdzic na 'kompasie'
    czy jade w dobra strone to musze sie zatrzymac. A tedy to juz bez roznicy
    jaki ekranik mam przed soba. Chyba ze tego garmina da sie obslugiwac w
    rekawiczce lecac 60km/h po dziurach w pelnym sloncu - to wtedy faktycznie
    moze warto doplacic :)

    > btw dalej ma 64mb ram czy zwiekszyli ?

    Nie interesowalem sie, dziala AutoMapa i Ozi bez klopotow, wiec
    najwyrazniej RAMu jest wystarczajaco :)

    > PS. zumo 550 tez uwazam za gorsze od gpsmap60 jesli chodzi o czytelnosc
    > ekranu.

    Za cene Zumo mozna kupic 5 larkow!

  • 45. Data: 2011-07-13 12:10:48
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-07-13 13:53, Piotr Klimek pisze:

    > Garmin nie daje takich mozliwosci.

    Owszem, ale nie widze takiej potrzeby, mapy w formacie garmina masz
    praktycznie dookola swiata, jesli czegos nie mozna kupic to najczesciej
    dany rejon jest zrobiony przez maniakow (zobacz sobie zestaw map topo
    robiony przez Gpsmaniaka), teoretycznie mozna te mapy odpalic na
    mobileXT ale to gowniany program, nie dorownuje wygoda odblugi AM/IGO/itp.
    Mialem troche palmtopow z igo, am, oziexplorerce...
    jedynie ozi byl przewaga.. ale to sie przeciez zmienilo, w nowych
    odbiornikach mozesz sobie wgrac mape skanowana (albo zdjecie sat -
    bird's eye).

> [...]
    > jaki ekranik mam przed soba. Chyba ze tego garmina da sie obslugiwac w
    > rekawiczce lecac 60km/h po dziurach w pelnym sloncu - to wtedy faktycznie

    Jesli masz dostatecznie silny uchwyt w prawej rece i dostatecznie
    stepiony instynkt samozachowawczy to jasne ze sie da. Bo obsluguje sie
    przyciskami, a nie mazianiem po ekranie :)
    Co do czyelnosci to zerknij
    http://www.garniak.pl/viewtopic.php?f=2&t=8524
    Oregon ma niezly wyswietlacz jak na mizianca, widac roznice.
    A do larka kup sobie folijke brando matowa, zwiekszy Ci sie czytelnosc w
    pelnym sloncu (nie bedzie lusterka).

    > Nie interesowalem sie, dziala AutoMapa i Ozi bez klopotow, wiec
    > najwyrazniej RAMu jest wystarczajaco :)

    pomiedzy 64 a 128 wystepuje znaczna roznica w szybkosci odswierzania,
    rekalkulacji itd Bo odpalic to sie wiekszosc softu da przy 32mb.

    > Za cene Zumo mozna kupic 5 larkow!

    Nie mozna, uzywane zumo kosztuje ok 1tys pln. Chcesz ?

    pozdr
    newrom
    --
    Estrella - do sprzedania
    RD07 - dożywocie.

  • 46. Data: 2011-07-13 12:47:24
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Wed, 13 Jul 2011 14:10:48 +0200) ktos podajacy sie za Roman Niewiarowski
> [...]

    > robiony przez Gpsmaniaka), teoretycznie mozna te mapy odpalic na
    > mobileXT ale to gowniany program, nie dorownuje wygoda odblugi AM/IGO/itp.

    Ozi tez ma spora spolecznosc a mapy w formacie garmina mozna przerabiac na
    ozi.

    > Mialem troche palmtopow z igo, am, oziexplorerce...

    Mi tez sie troche tego sprzetu przewinelo przez rece i mysle, ze mam do
    czego porownac tego budzetowego larka.

    > jedynie ozi byl przewaga.. ale to sie przeciez zmienilo, w nowych
    > odbiornikach mozesz sobie wgrac mape skanowana (albo zdjecie sat -
    > bird's eye).

    Do oziego uzywam map topo 100k, zdaje sie ze tych samych co mozna odpalic
    na garminie. Co do mozliwosci odpalenia roznego softu to mialem na mysli nawigacje
    drogowe typu tomtom, automapa. Tego garmin nie potrafi.

    > Jesli masz dostatecznie silny uchwyt w prawej rece i dostatecznie
    > stepiony instynkt samozachowawczy to jasne ze sie da. Bo obsluguje sie
    > przyciskami, a nie mazianiem po ekranie :)

    Hardwarowe guziki to na pewno zaleta, ja musze wyciagac rysik jak chce w
    rekawiczkach zmienic przyblizenie maly na przyklad.

> [...]
    > Oregon ma niezly wyswietlacz jak na mizianca, widac roznice.
    > A do larka kup sobie folijke brando matowa, zwiekszy Ci sie czytelnosc w

    Gdzies mam w domu taka folie ale jeszcze nie czulem potrzeby przyklejania.

    > pomiedzy 64 a 128 wystepuje znaczna roznica w szybkosci odswierzania,
    > rekalkulacji itd Bo odpalic to sie wiekszosc softu da przy 32mb.

    Pewnie jest tak jak piszesz, ale jak dla mnie dziala wystarczajaco szybko
    po prostu.

    > Nie mozna, uzywane zumo kosztuje ok 1tys pln. Chcesz ?

    Bralem pod uwage cene nowego i larka i zumo.

    Ja nie uwazam, ze lark jest najlepszym urzadzeniem jakie wymyslila
    ludzkosc, po prostu podoba mi sie stosunek jakosc/cena/mozliwosci i
    dlatego tak go tutaj wychwalam.

    Na pewno garmin to lepsze rozwiazanie jak
    ktos chce miec dedykowana nawigacje do jazdy w terenie i chce za ta
    przyjemnosc odpowiednio zaplacic. Jesli jednak ktos tak jak ja chce uzywac
    jednego urzadzenia w trzech pojazdach i nie wydac na to majatku to lark
    jest odpowiednim wyborem. Fajnie, ze lark znalazl swoja luke w
    rynku i sprzedaje cos w sensownych cenach. Konkurencja to dobra rzecz.

  • 47. Data: 2011-07-13 17:20:00
    Od: "huck" <2...@w...pl>

    Użytkownik "Roman Niewiarowski" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    /.../

    > Nie mozna, uzywane zumo kosztuje ok 1tys pln. Chcesz ?
    waćpan niewiarowski najpierw pitolisz ze najnowsze odbiornika Garmina moga
    to tamto czy owamto
    a potem proponujesz uzywane zumo które do najnowszych odbiorników garmina ma
    sie jak maluch do mersedesa
    widać waść zwolenik garmina zaprzysieżony

    ja powiem tak oczywiscie garmin ma swoje plusy
    musimy jednak pamietac zeby te plusy nie przysłoniły nam minusów
    typu
    zarzadzanie mapami jak za króla cwieczka, walka z mapsourcem włacznie z
    edytowaniem rejestru nu..panie
    przyzwoity odbiornik w któym mozna jechac na mapach rastrowych kosztuje
    krocie
    sposób obliczani aodległości od punktów smiechu warte
    zeby sobie przygotowac kilka tras ..jescze nei doszedłem jak to w garminie
    zrobić
    problem z ominietymi waypointami podczas jazdy w trybie OFF
    ta ilośc minusów dyskwalifikuje niestety te pudełka
    w gupim larku dzieki temu ze to Win CE mam pare śmiesznych rzeczy
    a to serwisówka moto, a to przegladrka do zdjeć, itp
    huck

  • 48. Data: 2011-07-13 19:55:46
    Temat: Odp: [crosspost] jaka nawigacja do motocykla/auta?
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Użytkownik "Roman Niewiarowski" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:ivk0i4$3sm$...@n...onet.pl...
    > Czytelnosc ekranu jest marna :(

    Jeździłem już z nim w bardzo słoneczne dni
    i przy odpowiednim ustawieniu problemu nie ma.
    Może jarzeniówki w supermarkecie spowodowały mylne wrażenie ?

    > btw dalej ma 64mb ram czy zwiekszyli ?

    128 MB RAM + 1 GB Flash + gniazdo na micro SD.
    Nie trzeba nic odblokowywać, oprogramowanie ma możliwość
    wyboru uruchamianego oprogramowania nawigacyjnego.

    Pzdr

    JKK

  • 49. Data: 2011-07-13 19:57:43
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Użytkownik "Piotr Klimek" <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:s...@p...homelinu
    x.net...

    > Tak, jest tak jak piszesz. Gniazdko jest niepotrzebne.

    Do tej nawigacji Larka nie.
    Ale jak by ktoś czasami potrzebował podładować telefon,
    to juz tak ;-)

    Pzdr

    JKK

  • 50. Data: 2011-07-13 20:25:21
    Od: zefir <z...@S...pl>

    W dniu 13.07.2011 14:47, Piotr Klimek pisze:
> [...]
    > jest odpowiednim wyborem. Fajnie, ze lark znalazl swoja luke w
    > rynku i sprzedaje cos w sensownych cenach. Konkurencja to dobra rzecz.

    Przestańcie się już kłócić dziewczyny. Kupiłem Larka. W razie czego,
    będę wiedział, gdzie się zgłosić z opierdolem lub pochwałą albo gdzie
    zapylać na kolanach z przeprosinami za nie kupienie Garmina :).

    --
    pzdr.
    zefir