  • 11. Data: 2010-06-19 23:08:21
    Temat: Re: co robić w razie zderzenia?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Hinek pisze:
    > Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał

    > Wlasnie takie odruchowe zapieranie sie o podloge i kierownice
    > prowadzi do powaznych zlaman i obrazen.

    Chodziło mi o to żeby głębiej wsiąść w fotel.
    Przed samym zderzeniem to pewnie najlepiej się wyluzować i zrelaksować ;)

  • 12. Data: 2010-06-19 23:12:36
    Od: Tomek <b...@o...pl>

    W dniu 2010-06-19 15:02, dr nauk boskich pisze:
    > hej, chciałem zapytać czy jest coś, co można zrobić gdy już wie się że
    > zderzenie jest nieuniknione ( samochód nie ma poduszki, a pasy ma się
    > zapięte) co może w jakimś stopniu zmniejszyć obrażenia, tudzież
    > zwiększyć szanse przeżycia. pamiętam np. że chyba kubicki w kanadzie
    > zdjął ręce z kierownicy i je skrzyżował na piersiach tuż przed
    > uderzeniem w betonowy mur...

    Najlepiej byłoby się rozluźnić. Przy czołowym nogi przysunąłbym do
    fotela lekko trzymając się kierownicy.

    Tomek

  • 13. Data: 2010-06-20 00:07:18
    Od: MariuszM <u...@p...onet.pl>

    W dniu 19-06-2010 23:08, Tomasz Pyra pisze:

    > Przed samym zderzeniem to pewnie najlepiej się wyluzować i zrelaksować ;)
    Racja, wypić Ciechana, najlepiej ciemnego.

    M.

  • 14. Data: 2010-06-20 00:26:25
    Od: "Jimiasty" <b...@c...pl>

    Użytkownik "Tomek" <b...@o...pl> napisał:

    > Najlepiej byłoby się rozluźnić. Przy czołowym nogi przysunąłbym do fotela
    > lekko trzymając się kierownicy.

    Hmm, a ja to chyba bym jednak zatrzymal sie i wysiadl. Troche szkoda auta,
    ale zdrowie wazniejsze.

    ;)

    --
    Pozdro. Jimiasty

  • 15. Data: 2010-06-20 02:16:48
    Od: " Michał" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    MZ <mcold0[wyt]@poczta.onet.pl> napisał(a):

    > W dniu 2010-06-19 18:51, Michał pisze:
    > <ciach bełkot>

    > .... a potem się obudziłeś?

    Nie, potem ze zdumieniem stwierdziłem że auto nie zgasło, i je
    na wstecznym wygrzebywałem.

    prędkość średnia to było około 45 km/h, zwolniłem około 15km/h
    a odcinek to było koło 100 metrów = ~7 sekund hamowania (prawdziwy lód).

    co tu się nie zgadza ?

    jedno drzewo wyrwane/przechylone, drugie raczej całe (małe ~4 metrowe).

    kiedyś liczyłem G wyszło koło 3..4, mocno to już szarpie.
    ale 3 tony na tabliczkę to jeszcze spoko można brać.

    pozdrawiam.

  • 16. Data: 2010-06-20 02:39:15
    Od: to <t...@a...xyz>

    dr nauk boskich wrote:

    > hej, chciałem zapytać czy jest coś, co można zrobić gdy już wie się że
    > zderzenie jest nieuniknione

    Do wyboru do koloru:

    - katapultować się
    - nic
    - kupę

  • 17. Data: 2010-06-20 09:51:57
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    Pszemol pisze:
    > "glang" <g...@o...pl> wrote in message

    > I dużo widziałeś wypadków w których byli pijani i niepijani
    > w TYM SAMYM SAMOCHODZIE a przeżywali tylko pijani?
    PRawie tak. tzn 2 maluchy na czołówke, w jednym pijany kierowca miał
    draśniecia, w drugim szpital/zgon.

    ToMasz

  • 18. Data: 2010-06-20 13:49:47
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "dr nauk boskich" <c...@c...cc> napisał w wiadomości
    > hej, chciałem zapytać czy jest coś, co można zrobić gdy już wie się że
    > zderzenie jest nieuniknione ( samochód nie ma poduszki, a pasy ma się
    To się dzieje tak szybko że, jak przeżyjesz, rozglądasz się z głupią miną co
    się dzieje :) Odruchem jest mocne wciskanie hamulca, na nic innego nie ma
    czasu :( Nie miałem (odpukać) poważniejszego wypadku tylko drobne stłuczki
    przy małych prędkościach. Kolega który miał dość groźny wypadek mówi to
    samo, brak czasu na jakąś logiczną analizę i reakcję. Po prostu nic
    wcześniej nie zapowiada wypadku.
    Wojtek

    --
    Powódź ma też plusy dodatnie,
    każdy dostał darmowe oczko

  • 19. Data: 2010-06-20 14:29:56
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> wrote in message

    > PRawie tak. tzn 2 maluchy na czołówke, w jednym pijany kierowca miał
    > draśniecia, w drugim szpital/zgon.

    To według Ciebie jest próbka statystyczna? Nie rozśmieszaj mnie.
    Po pierwsze - opisujesz tylko 2 wypadki.
    Po drugie - masz dwa różne samochody, które uderzyły w różne
    przeszkody z różną prędkością w niejednakowych okolicznościach.
    Nie ma sensu takich rzeczy porównywać...

  • 20. Data: 2010-06-20 19:00:05
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

> [...]
    > przeszkody z różną prędkością w niejednakowych okolicznościach.
    > Nie ma sensu takich rzeczy porównywać...
    te dwa maluchy uderzyły w _siebie_ wiec siła działająca na każdego z
    nich była porównywalna.

    ToMasz