  • 41. Data: 2012-04-17 19:05:41
    Temat: Re: co powinna spółdzielnia
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > Jak zrozumiesz juz kiedyś sytuację o której rozmawiamy, to
    > wtedy
    > zrozumiesz, że nikogo nie interesuje jaki to jest pakiet.

    Nikt też nie ma obowiązku oglądać TV :-).

    > Jedyne co jest ważne w tym pakiecie, to, że opłata za
    > niego ma być taka jak
    > za konserwację AZART. I tyle.

    Nowe prawo według Waldka G. ;-))).

  • 42. Data: 2012-04-17 19:23:26
    Temat: Odp: co powinna spółdzielnia
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Robert_J" <d...@g...pl> napisał w wiadomości grup

    > Znam te i podobne wykładnie, niepotrzebny mi do tego wątek na grupie.
    > Zwróć jednak uwagę, że nigdzie nie jest napisane że ktoś za darmo ma mu to
    > umożliwiać. Jak blok stałby za górką i odbiór byłby zły to spółdzielnia
    > miałaby tę górę rozkopać, bo lokator nie może korzystać ze swojego prawa?

    Jeśli z anteną na dachu mógłby odbierać, to i owszem, to że tvk działająca
    za spółdzielnię ma swoją antenę za górką, jest problemem spółdzielni i tvk.
    Niech kopią, albo przywrócą w budynku AZART bez filtrów na dvb-t.

  • 43. Data: 2012-04-17 20:03:47
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Waldek Godel <n...@o...info> wrote:

> [...]
    > zrozumiesz, że nikogo nie interesuje jaki to jest pakiet.
    > Jedyne co jest ważne w tym pakiecie, to, że opłata za niego ma być taka jak

    A jaka ma być opłata za konserwację AZART-ów?

  • 44. Data: 2012-04-17 20:04:11
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia 17 Apr 2012 19:03:47 +0100, Maciej Bebenek napisał(a):

    > A jaka ma być opłata za konserwację AZART-ów?

    Nie chce mi się już tego szukać, też był o to dym, bo przepisy są jak
    wszystko - pokręcone i niejasne.
    Było tam coś, że uzasadnione itp.
    Jak masz pod ręką to podrzuć.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 45. Data: 2012-04-17 20:05:17
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 17 Apr 2012 19:03:18 +0200, Robert_J napisał(a):

    > Wg mojej wiedzy zarządca budynku może nie wyrazić zgody na
    > montaż anteny. Ale jeśli chcesz ją montować na balkonie to
    > ja bym się nawet nie pytał tylko montował ;-). Chyba że
    > chcesz bardzo oszpecić elewację, to lepiej uważaj :-)

    Słyszałeś o jedenastym przykazaniu? Ma brzmieć "nie kłam BEZCZELNIE"

  • 46. Data: 2012-04-17 22:19:44
    Od: "Jermat" <m...@g...pl>

    > A tak żeby być w temacie:
    > spółdzielnia nie ma obowiązku dostarczania we własnym zakresie sygnału TV,
    > mimo tego że Ty uważasz inaczej. Jeśli w zasobach danej spółdzielni działa
    > jakikolwiek operator TVK to lokator ma możliwość korzystania z jego usług,
    > tyle w temacie. Natomiast to, czy oferta operatora jest jest
    > satysfakcjonująca czy nie to już zupełnie inna sprawa :-).
    > Zgadzam się z Tobą że bezwzględny zakaz montażu własnych anten to
    > przegięcie. Wystarczy określić jakieś warunki tego montażu i byłoby po
> [...]

    Panowie, administracja Spółdzielni Mieszkaniowej jest na naszym utrzymaniu.
    To my Spółdzielcy im płacimy i nie oni, tylko my decydujemy co ma być a co
    nie. Mamy prawo domagać się i domagajmy się możliwości odbioru kanałów
    dvb-t. Oczywiście niekoniecznie za darmo. Są możliwe 3 rozwiązania.

    1. Instalujemy własne anteny na dachu, na balkonie lub np. przy oknie. To
    rozwiązanie, pomijając balkon, jest z oczywistych względów najgorsze.

    2. Spółdzielnia wraca do montowania instalacji "azartowych" i udostępnia
    możliwość korzystania z tego "azartu" za niewielką opłatę eksploatacyjną.

    3. Spółdzielnia dogaduje się z lokalnym dostawcą telewizji kablowej w
    sprawie wprowadzenia do sieci kablowej kanałów dvb-t, za niewielką opłatę
    jak np. przy azarcie.
    Technicznie nie jest to skomplikowane. Oczywiście operator TVK będzie
    twierdził, że te same kanały są już w sieci kablowej. Nie są to jednak
    zwykle kanały z modulacją dvb-t tylko dvb-c.
    Część telewizorów nie radzi z sygnałem dvb-c i abonent jest zmuszony do
    dzierżawienia dekodera od operatora. Poza tym sygnał dvb-t łatwiej będzie
    każdemu mieszkańcowi
    rozprowadzić do kilku telewizorów w swoim mieszkaniu bez ponoszenia
    dodatkowych kosztów (pomijając stare TV tzw. CRT do których za niewielką
    cenę można dokupić sobie własny dekoder
    najczęściej z przydatną funkcją nagrywania sygnału).

    Reasumując domagajmy się na wszystkich możliwych forach, na zebraniach
    spółdzielczych, a także poprzez redakcje lokanych czasopism
    możliwości doprowadzenia do naszych mieszkań sygnału TV naziemnej DVB-T !!!
    Mamy takie prawo.

    JM

  • 47. Data: 2012-04-17 23:00:55
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 17 Apr 2012 22:19:44 +0200, Jermat napisał(a):

    > 1. Instalujemy własne anteny na dachu, na balkonie lub np. przy oknie. To
    > rozwiązanie, pomijając balkon, jest z oczywistych względów najgorsze.

    W zasadzie z praktyki wynika, że najlepsze. Technicznie i dla użytkownika.
    Ma swoje wady, ale w epoce telewizji cyfrowej trochę mniejsze. W przenośni
    i dosłownie.

    > 2. Spółdzielnia wraca do montowania instalacji "azartowych" i udostępnia
    > możliwość korzystania z tego "azartu" za niewielką opłatę eksploatacyjną.

    Ma to sens, jeżeli projekt ma sens, ale żeby to miało ręce i nogi, to w
    zasadzie instalacja powinna mieć conajmniej podwójną funkcję (dvb-t i
    dvb-s), przy czym satelitarna powinna obejmować conajmniej hotbirda i
    astrę.
    W dzisiejszych czasach można to zrobić bardzo fajnie za w sumie nieduże
    pieniądze, tyle, że... no nie wiem czy rozwiązania techniczne pozwolą to
    pchnąć po jednym kablu, a nawet jeżeli tak, to koszt i tak będzie zbliżony
    do dwóch kabli. Whatever.
    Problem w tym, że mało która spółdzielnia posunie się do zrobienia
    odpowiednio finezyjnego projektu i solidnego wykonania. Choć wydaje się, że
    jeden duży talerz z zezem i multiswitche to nie jest jakieś rocket science.
    Zwłaszcza, że są gotowe urządzenia i gotowe projekty - brać i montować.

    > 3. Spółdzielnia dogaduje się z lokalnym dostawcą telewizji kablowej w
    > sprawie wprowadzenia do sieci kablowej kanałów dvb-t, za niewielką opłatę
    > jak np. przy azarcie.

    Teoria mówi, że to fajne rozwiązanie. Praktyka pokazuje dokładnie coś
    odwrotnego. Co tu daleko szukać - kolega w wątku spędza pół wieczoru przed
    lustrem mówiąc "wiedziałem, że jesteś zajebisty, ale tu to już
    przesadziłeś" jak drugi Johny Bravo, podczas gdy w zasadzie oferuje...
    niewiele. Zwłaszcza w kontekście niewielkiej opłaty.

    > Technicznie nie jest to skomplikowane. Oczywiście operator TVK będzie
    > twierdził, że te same kanały są już w sieci kablowej. Nie są to jednak
    > zwykle kanały z modulacją dvb-t tylko dvb-c.

    dvb-c nie jest takim wielkim problemem, choć zazwyczaj oznacza większą
    kasę. Nowe sprzęty mają i tak najczęściej wbudowane wszystko (zwłaszcza
    telewizory), stare i tak będą jakiegoś STB potrzebowały.
    Problem się robi jak kablówka wszystko chorobliwie koduje, często jeszcze w
    jakimś egzotycznym standardzie, co powoduje, że mimo, że klient ma
    supernowoczesny sprzęt, wciąż musi oglądać pikselozę z badziewiastego STB
    od kablówki. Widziałem kiedyś coś takiego u znajomych w Piasecznie, masakra
    kompletna. Klienci udupieni w jakiś kosmiczny badziew z jakością obrazu
    godną wczesnego jutuba.
    I kodowanie jeszcze najczęściej oznacza brak możliwości podpięcia drugiego
    czy nawet trzeciego telewizora bez ekstra opłaty, co automatycznie
    dyskwalifikuje kablówkę która takich opłat żąda.
    A jeszcze brak drugiego odbiornika był koronnym argumentem za przewagą
    kablówki (analogowej) nad odbiornikiem satelitarnym.

> [...]
    > spółdzielczych, a także poprzez redakcje lokanych czasopism
    > możliwości doprowadzenia do naszych mieszkań sygnału TV naziemnej DVB-T !!!

    Prawda. Ale mimo wszystko wolałbym domagania się robienia instalacji z
    sensem. Jakiejkolwiek. Jak kablówka da obraz dobrej jakości, HD, z
    bezpłatnym multiroomem ewentualnie niewielką opłatą za drugi STB (jeżeli
    jest STB), to czemu nie. Tak, teoretyzuję, bo takich kablówek nie ma.
    Zwłaszcza, że wspólczesne kablówki rozszerzają sobie "pasmo" przez voip, co
    znów powoduje, że do każdego telewizora musi być STB.

  • 48. Data: 2012-04-17 23:30:48
    Od: "brum" <s...@n...berdyczow>

    > Wg mojej wiedzy zarządca budynku może nie wyrazić zgody na montaż anteny.

    pewnie, ze moze
    a tutaj: http://www.tezet60.republika.pl/23.html znajdziesz informacje, co
    moze mu za to grozic

  • 49. Data: 2012-04-18 08:32:07
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2012-04-17 23:00, Waldek Godel pisze:

    > W zasadzie z praktyki wynika, że najlepsze. Technicznie i dla użytkownika.
    > Ma swoje wady, ale w epoce telewizji cyfrowej trochę mniejsze. W przenośni
    > i dosłownie.

    nie jest najlepszym, to cała Polska - las anten i kabli

> [...]
    > zasadzie instalacja powinna mieć conajmniej podwójną funkcję (dvb-t i
    > dvb-s), przy czym satelitarna powinna obejmować conajmniej hotbirda i

    ma to sen jak ma to sens - ciekawe.
    to jest najlepsze rozwiązanie, ale my mieszkamy w Polsce, nie wiem może
    Ty nie, a w tym kraju mamy wielki opór przed wszelkimi opłatami.
    mało tego większość mentalnie żyje w poprzedniej epoce i uważa, że
    wszystko się mu należy.

    Idealnym rozwiązaniem jest instalacja zbiorcza naziemna + sat.
    co najmniej hotbird i astra?? może cała orbita?
    uważam, że wystarczy hotbird.
    w zależności od rozwiązania, to taka instalacja to spory wydatek.
    jak ostatnio liczyłem wychodzi ok. 500 zł na lokatora, ale jest małe
    ale.... jedna końcówka na mieszkanie. niestety to za mało.
    większość gospodarstw posiada 2-3 odbiorniki.
    nikt nie chce ponosić kosztów budowy takiej instalacji.
    stare instalacje w sm nie są zdolne do przepuszczenia więcej niż 2-4
    kanały analogowe, o cyfrze można zapomnieć - modernizacja sprowadza się
    do zburzenia i stworzenie nowej od podstaw. to są spore koszty, im
    większa spółdzielnia - więcej bloków itd. dlatego kablówki przejęły
    tę funkcję. u mnie kablówka retransmituje 2 mux-y, ale w pakiecie
    darmowym tego nie ma.
    Robert ma rację, nie ma przepisu do zmuszenia wpuszczenia
    całego dvb-t za darmo w sieć, nie zawsze to takie proste.
    jest obowiązek udostępnienia tv publicznej.
    po drugie, nawet jak stworzysz taką instalacje, zabronisz montowania
    anten to i tak znajdzie się kilku takich co zamontują swoją przy oknie.

    reasumując - robiłem ofertę na trzy bloki w mojej miejscowości.
    dostałem zgodę, ale właściciel budynku powiedział iż nie ma
    zamiaru ponosić kosztów instalacji i jak się dogadam z lokatorami
    to mogę robić. co powiedzieli - po co płacić 500 zł skoro antena
    kosztuje 50? dalej montują do balkonów, a kto nie może, bo balkon
    z innej strony to do okna.

    --
    pozdrawiam. pawell32
    OpenSuse 12.1 - power of linux

  • 50. Data: 2012-04-18 20:12:31
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    pawell32 pisze:
    [...]
    > Robert ma rację, nie ma przepisu do zmuszenia wpuszczenia
    > całego dvb-t za darmo w sieć, nie zawsze to takie proste.
    > jest obowiązek udostępnienia tv publicznej.

    O ile wiem, sieci kablowe mają obowiązek umieścić w ofercie wszystko, co
    jest dostępne naziemnie (niekoniecznie w najtańszym pakiecie).

    A jednak upc nie udostępnia nowych programów z telewizji cyfrowej
    naziemnej, jak np. TV6 czy Polo TV. Nie żebym tego żałował - świat byłby
    lepszy bez nich*, ale jak to jest rozwiązane prawnie?

    *jeśli faktycznie te programy mogą liczyć na dochód pozwalający na
    ponoszenie opłat, to ja odpadam. Mimo wszystko wolałbym, żeby to miejsce
    zajęła tv trwam, chociaż ani tego, ani tego bym nie oglądał.

    --
    Pozdrowienia
    Janek http://www.mimuw.edu.pl/~janek