  • 1. Data: 2012-04-15 12:15:35
    Temat: Niemieckie z Astry ...
    Od: Pan Zbyszek <z...@p...onet.pl>

    Może ktoś mi pomoże ?
    Znajoma pani od ok. 100 lat / może mniej/ ma antenę ustawioną na Astrę i
    analogowy tuner Amstrad . Zawsze oglądała tylko niemieckie programy RTL
    ,ZDF,3SAT itd. Teraz wyświetla się komunikat , że programy zostaną
    zdjęte od 30 kwietnia i należy się skontaktować z serwisem .
    Żadnej informacji , czy przechodzą na nadawanie cyfrowe , czy też
    zostaną zakodowane . Próbowałem szukać jakiś informacji na stronie
    Lyngsat , ale nic nie wyszperałem - bo pewnie nie mam doświadczenia .
    Doradźcie jak jej pomóc ? Czy kupić cyfrowy dekoder , czy przestawić
    antenę ? Warunek - to emerytka i nie stać ją na abonament .

  • 2. Data: 2012-04-15 13:02:05
    Temat: Re: Niemieckie z Astry ...
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 15 Apr 2012 12:15:35 +0200, Pan Zbyszek napisał(a):

> [...]
    > Żadnej informacji , czy przechodzą na nadawanie cyfrowe , czy też
    > zostaną zakodowane . Próbowałem szukać jakiś informacji na stronie

    Niemcy od zawsze przyzwyczajeni są, że poodstawowe kanały są zawsze za
    darmo. Tak samo zresztą jak Anglicy.
    Co by nie było - te kanały są dostępne cyfrowo jako FTA, więc kup im
    najtańszy tuner cyfrowy. Jak znajoma pani rozważa zakup albo już zakupiła
    płaski telewizor (bo Helios się już zepsuł) to kup najtańszy FTA HD
    Ewentualnie możesz zrobić im dobrze i kupić od razu hybrydę satelita/DVB-T,
    za jednym zamachem załatwisz wszystkie potencjalne problemy

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 3. Data: 2012-04-15 13:44:13
    Temat: Odp: Niemieckie z Astry ...
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Pan Zbyszek" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > od 30 kwietnia i należy się skontaktować z serwisem .
    > Żadnej informacji , czy przechodzą na nadawanie cyfrowe , czy też zostaną

    Przestaną nadawać analogowo, więc trzeba poszukać, jakie programy z Astry
    nadają cyfrowo fta i sprawdzić czy będą pani odpowiadać.
    Akurat ZDF i 3Sat są fta czyli darmowe.
    Tak czy tak - tuner do wyrzucenia, trzeba kupić nowy, cyfrowy.

  • 4. Data: 2012-04-15 14:08:44
    Od: sat_diver <s...@s...info>

    Nastał dzień 2012-04-15 12:15, Pan Zbyszek donosi, że:
    > Może ktoś mi pomoże ?
    Skoro, jak piszesz, ma to 100 lat, to _może_ zachodzić także potrzeba
    wymiany konwertera na uniwersalny. A wtedy jeśli antena jest 80-90 warto
    zmienić na monoblock (Astra i HB w jednym kablu).
    A co do oglądania na Astrze?
    Tutaj kanały cyfrowe FTA:
    http://pl.kingofsat.net/pos-19.2E-fta.php
    oraz polskie FTA:
    http://pl.kingofsat.net/pos-19.2E-fta_pol.php

  • 5. Data: 2012-04-15 14:12:38
    Od: sat_diver <s...@s...info>

    Nastał dzień 2012-04-15 12:15, Pan Zbyszek donosi, że:
    > Może ktoś mi pomoże ?
    Tuner wystarczy np. taki z HD:
    http://allegro.pl/tuner-cyfrowy-satelitarny-hd-hdmi-
    tv-trwam-i-inne-i2259201058.html
    Skoro, jak piszesz, ma to 100 lat, to _może_ zachodzić także potrzeba
    wymiany konwertera na uniwersalny. A wtedy jeśli antena jest 80-90 warto
    zmienić na monoblock (Astra i HB w jednym kablu).
    np taki:
    http://allegro.pl/konwerter-monoblock-0-1db-lmp-04h-
    hdtv-opticum-i2255169162.html

  • 6. Data: 2012-04-15 18:31:33
    Temat: Re: Odp: Niemieckie z Astry ...
    Od: Michal <b...@i...pl>

    Am 15.04.2012 13:44, schrieb Cavallino:

> [...]
    > Akurat ZDF i 3Sat są fta czyli darmowe.
    > Tak czy tak - tuner do wyrzucenia, trzeba kupić nowy, cyfrowy.
    zgadza sie analogowa tv konczy zywot ale cyfrowo mozna dalej odbierac
    te programy.

  • 7. Data: 2012-04-16 18:22:33
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Cavallino napisał:
    > Tak czy tak - tuner do wyrzucenia, trzeba kupić nowy, cyfrowy.

    Albo do sprzedania na allegro - podobno przydają się radioamatorom.

  • 8. Data: 2012-04-19 16:25:39
    Od: Pan Zbyszek <z...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-04-15 14:12, sat_diver pisze:
> [...]
    > wymiany konwertera na uniwersalny. A wtedy jeśli antena jest 80-90 warto
    > zmienić na monoblock (Astra i HB w jednym kablu).

    Dzięki sat-diver za link do kingofsat - bo tego nie zanlazłem sam
    i dzięki Ojcze Dyrektorze za tak tanie tunery .
    Zbyszek

  • 9. Data: 2012-05-14 07:55:16
    Od: "Remek" <n...@g...com>

    Użytkownik "Pan Zbyszek" napisał:

    > Może ktoś mi pomoże ?

    W jakiej szkole nauczyli Cię tego debilnego stosowania znaków
    przestankowych?

    Remek