  • 21. Data: 2010-12-13 12:11:18
    Temat: Re: co 4-7 pajac ma halogeny ??
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 13/12/2010 11:06, amos wrote:

    > To moze napisz, kiedy Twoim zdaniem mozna i powinno sie uzywac
    > przednich swiatel przeciwmglowych?

    Zaparz sobie kawy, usiadz wygodnie, napisz na kartce slowo
    "przeciwmgielne" wielkimi literami. Teraz sprobuj napisac je jeszcze raz
    na rozne sposoby, na przyklad rozbijajac na "przeciw" i "mgielne".

    Dam ci czas do obiadu na rozwiazanie zagadki, jesli sprawi klopot - pisz
    smialo a dam podpowiedz!

    A tak powaznie, to mnie jakos przeciwmgielne nie oslepiaja z przeciwka.
    Jesli ktos ma problem, moze pora na wizyte u okulisty?

    Kamil

  • 22. Data: 2010-12-13 12:20:14
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia 13 Dec 2010 06:00:57 GMT, to napisał(a):

    > Zgadzam się całkowicie. Ja w mojej ekologicznej Toyocie Prius poszedłem
    > dalej i zamontowałem reflektory dalekosiężne zasilane zielonymi bateriami
    > słonecznymi. Używam ich zawsze po zmroku (nawet w mieście) wydatnie
    > zwiększając swoje bezpieczeństwo. Dzięki zielonym bateriom słonecznym
    > reflektory są samowystarczalne energetycznie co oznacza, ze korzystanie z
    > nich nie zwiększa emisji dwutlenku węgla, a więc gazu zabójczego dla
    > naszej matki -- Ziemi.

    Powinieneś przemyśleć montaż małej turbiny wiatrowej na dachu swojej
    ekologicznej Toyoty Prius (CE i RoHS). Jak wiadomo mnóstwo wiatru dookoła
    auta się marnuje. Mógłbyś tym wiatrem zasilać żarówki oświetlające panele
    słoneczne. Będziesz tym samym produkował prąd podwójnie ekologiczny i
    sprzedasz nadwyżki CO2 innym uczestnikom ruchu.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 23. Data: 2010-12-13 13:11:45
    Od: czupakabra <s...@g...pl>

    On 12 Gru, 23:26, "Kris" <n...@w...pl> wrote:

    > malo tego jest zima jezdnia czarna i mokra, czy snieg to bardziej oslepia
    > mozna jezdzic czy to typowe wiesniactwo i lans ?

    Niestety potwierdzam - typowe wieśniactwo.
    Jadąc w sobotę Kudowa-Wroc. co czwarty miał przeciwmgielne - droga
    mokra (momentami mżawka) - więc wszystko się odbijało.
    Jeszcze rok temu było lepiej - jeden na 10 miał włączone.
    Na większość jadących "za" pomaga chwilowe włącznie własnych
    przeciwmgielnych.

    pozdrawiam
    Sebastian

  • 24. Data: 2010-12-13 13:45:23
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    *kamil* w wiadomosci news:ie4v0m$2vt$1@inews.gazeta.pl napisal(a):
    > A tak powaznie, to mnie jakos przeciwmgielne nie oslepiaja z przeciwka.
    > Jesli ktos ma problem, moze pora na wizyte u okulisty?

    Tak powaznie to chinskie ksenony zalozone przez domoroslych speców, zle
    wsadzone zarówki do reflektora (przykladowo H4 w reflektorze glownym czy
    P21/5W z tylu) czy naduzywanie swiatel to wielkiej róznicy nie ma. A takie
    ich ustawienie by strumien swietlny "atakowal" nisko przelatujace statki
    powietrzne to juz w ogóle bajka. W kazdych warunkach da sie jezdzic wiec
    moze faktycznie nie ma po co wymagac normalnosci... juz od dawna pomagam
    takim osobnikom :)

    Pozdr

  • 25. Data: 2010-12-13 14:08:56
    Od: Gabriel 'wilk' <g...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-12-13 12:20, Borys Pogoreło pisze:

> [...]
    > słoneczne. Będziesz tym samym produkował prąd podwójnie ekologiczny i
    > sprzedasz nadwyżki CO2 innym uczestnikom ruchu.

    ROTFL - czyscisz mi monitor :-)
    pozdrawiam

    Oskar Wilde

  • 26. Data: 2010-12-13 14:19:29
    Od: Excite <n...@n...pl>

    W dniu 13.12.2010 12:11, kamil pisze:
    > Zaparz sobie kawy, usiadz wygodnie, napisz na kartce slowo
    > "przeciwmgielne" wielkimi literami. Teraz sprobuj napisac je jeszcze raz
    > na rozne sposoby, na przyklad rozbijajac na "przeciw" i "mgielne".

    Radze to samo zrobić ze "światła mijania". Napisać na kartce i wyszukać
    różnice w literkach względem "światła do jazdy dziennej".

  • 27. Data: 2010-12-13 14:36:08
    Od: amos <g...@g...com>

    On 13 Gru, 12:11, kamil <k...@s...com> wrote:
    > Zaparz sobie kawy, usiadz wygodnie, napisz na kartce slowo
    > "przeciwmgielne" wielkimi literami. Teraz sprobuj napisac je jeszcze raz
    > na rozne sposoby, na przyklad rozbijajac na "przeciw" i "mgielne".

    Ale pijesz do przeciwmglowe vs przeciwmgielne, czy moze do slowa
    "mgla" w nazwie.

    Bo jesli do tego drugiego to rozumiem, ze drogowych uzywasz zawsze,
    gdy jestes na drodze ;)

    --
    amos

  • 28. Data: 2010-12-13 14:37:25
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 13/12/2010 13:19, Excite wrote:

    > Radze to samo zrobić ze "światła mijania". Napisać na kartce i wyszukać
    > różnice w literkach względem "światła do jazdy dziennej".

    Mnie akurat tez zawsze zastanawialo, kto tlumaczyl te terminologie na
    jezyk polski. :)

    Kamil

  • 29. Data: 2010-12-13 14:48:11
    Od: amos <g...@g...com>

    On 13 Gru, 13:11, czupakabra <s...@g...pl> wrote:
    > Jeszcze rok temu było lepiej - jeden na 10 miał włączone.
    > Na większość jadących "za" pomaga chwilowe włącznie własnych
    > przeciwmgielnych.

    To dokladnie tak jak ze swiatlami w dzien. Jesli ludzie nie potrafia
    pomyslec i sami swiadomie zdecydowac kiedy nalezy ich uzywac a kiedy
    jest to niebezpieczne - trzeba okreslic to ustawa.

    A potem znowu milony dyskusji swiatlofoby kontra cichociemni ;)
    --
    amos

  • 30. Data: 2010-12-13 14:50:07
    Od: amos <g...@g...com>

    On 13 Gru, 14:37, kamil <k...@s...com> wrote:
    > Mnie akurat tez zawsze zastanawialo, kto tlumaczyl te terminologie na
    > jezyk polski. :)

    Jakos musieli nazwac. Co za roznica czy przeciwmgielne czy
    przeciwzachmurzeniowe. Nazwy uniwersalnej, ktora kazdemu dogodzi nie
    znajdziesz.

    --
    amos