  • 11. Data: 2011-12-13 07:17:50
    Temat: Re: ceny dysków twardych
    Od: Rafal <b...@N...gazeta.pl>

    identifikator: 20110701 wrote:

    > jak myślicie, ceny dysków twardych spadną trochę, czy raczej odwrotnie
    > wzrosną?

    Mysle, że ceny pozostaną bez zmian jeszcze przez rok.
    Wychodzi na to, że nie ma kto ich produkować.
    No taki Samsung zdaje się pozbył się już linii produkcyjnych
    do HDD. Postawił na SSD.
    HDD jest towarem luksusowym.

  • 12. Data: 2011-12-13 07:45:51
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2011-12-13 08:17, Rafal wrote:

> [...]
    > Wychodzi na to, że nie ma kto ich produkować.
    > No taki Samsung zdaje się pozbył się już linii produkcyjnych

    Obecnie dyski 2TB tanieja po kilka-kilkanascie zl/dzien, a waluty ida do
    gory. Obecna sytuacja to nie tylko producenci, a dystrybutorzy, ktorzy
    daja ceny zaporowe dla mas.

    Ceny spadna najpozniej do wiosny 2012.

  • 13. Data: 2011-12-13 11:37:58
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

    > jak myślicie, ceny dysków twardych spadną trochę, czy raczej odwrotnie
    > wzrosną?

    Dwie kwestie się nawarstwiły:
    - podwyżka cen dysków u producentów
    - dolar po 3,40zł

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

  • 14. Data: 2011-12-13 12:16:35
    Od: nadir <n...@h...org>

    > 2012 - bez przesady, prawo popytu nie przestało chyba działać przez powódź.
    > Pewnie nie wrócą od razu ceny z przed powodzi, ale sytuacja zacznie
    > wyglądać bardziej zgodnie z ekonomią niż z zakłuceniem.

    No jakoś na ceny paliw to prawo popytu nie wpływa.
    Ale trzymam Cię za słowo, poczekam do kwietnia.....pierwszego. :)

  • 15. Data: 2011-12-13 12:17:01
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 13.12.2011 12:37, =Marcos= pisze:

    > Dwie kwestie się nawarstwiły:
    > - podwyżka cen dysków u producentów
    > - dolar po 3,40zł

    A'propos: jeśli dolar rośnie po jego masowym dodrukowaniu, to może i
    złotówek dodrukować? ;->

  • 16. Data: 2011-12-13 12:24:11
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Andrzej Lawa napisa?(a):

    > A'propos: jeśli dolar rośnie po jego masowym dodrukowaniu, to może i
    > złotówek dodrukować? ;->

    To nie dolar rosnie tylko pln slabnie ;)

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 17. Data: 2011-12-13 12:27:21
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 13.12.2011 13:24, januszek pisze:
    > Andrzej Lawa napisa?(a):

    > To nie dolar rosnie tylko pln slabnie ;)

    Jeden pies ;)

    Dolar dawno powinien polecieć na mordę, ale jest sztucznie utrzymywany,
    bo zbyt wielu zbyt wiele by straciło, jakby poleciał.

  • 18. Data: 2011-12-13 12:31:25
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Andrzej Lawa napisa?(a):

    [...]

    Pal licho waluty - ale ciekawi mnie czy duzi producenci dyskow beda
    reanimowac te pozalewane fabryki skoro wiadomo, ze przyszlosc nalezy do
    ssd?

    j.

  • 19. Data: 2011-12-13 12:47:36
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 13.12.2011 nadir <n...@h...org> napisał/a:

    > No jakoś na ceny paliw to prawo popytu nie wpływa.

    Nie porównuj cen paliw, w cenie paliwa masz więcej podatków/akcyz/narzutów/
    pitów/citów/zusów/drogowego/transportu/łapówek/marke
    tingu niż kosztu samego
    paliwa.

    > Ale trzymam Cię za słowo, poczekam do kwietnia.....pierwszego. :)

    Obecnie masz około 400zł/1TB w 3.5" greenie (od ręki):

    http://www.proline.pl/?p=SEAGATE+ST31000524AS

    1 kwietnia kupisz taki hdd za 250-300zł, przed powodzią kosztował
    około 190zł.

    I to już będzie powrót do jako takiej ekonomii bez zakłuceń. No chyba
    że w między czasie będzie kolejna awaria jakiejś fabryki - tego nie
    uwzględniam w przepowiedni :)

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 20. Data: 2011-12-13 13:14:39
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    http://m.onet.pl/technologie/4957046,detal.html

    > skoro wiadomo, ze przyszlosc nalezy do ssd?

    Przyszlosc nalezy tez do samochodow hybrydowych
    i owocow morza. Teraz idz na spacer i policz a) diesle,
    b) budki z hamburgerami. Jakies wnioski?

    Raz:
    Skoro dyski twarde sa tak porzadane, ze sprzedaja
    sie nadal mimo obecnych cen (a producentom oplacala
    sie produkcja przy cenie detalicznej nizszej o polowe)
    to oczywistym jest, ze nadal bedzie sie je produkowac.

    Dwa:
    SSD jest swietne, ale po latach kladzenia klientom
    do glowy ze wiecej MiB/GiB/TiB = lepiej nikt
    dobrowolnie nie zrezygnuje z forsy ktora da sie
    bez trudu uzyskac ze starej technologii.

    Trzy:
    Przyszlosc w ogolnosci nalezy nie do SSD samego w
    sobie a do tego, kto zapewni najtanszy sensowny produkt.
    Podac liste "przyszlosciowych" technologii ktore zostaly
    pogrzebane przez gorsze ale tansze rozwiazania?

    pozdrawiam,
    Vituniu.

    PS:
    Pewnie nie ma szans na EOT?