  • 21. Data: 2013-09-27 11:06:11
    Temat: Re: ceed - problemy, usterki, i pytania ogolne
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Cavallino nabazgrał(a):

    > Łeee, ogrzewanie załatwia tego typu problemy.

    Ogrzewanie włączyłem dopiero po jakimś czasie, trasa dom > przedszole nie
    wiem 2-3 km

    > A nawiew jak miałeś ustawiony?

    Na paszczę i nogi a po jakiś 5km zmieniłem na szyba > nogi ale bez opcji
    klima. Nie chce mi się teraz iść na parking bo zimno i sprawdzać a te same
    ustawienia mam od wczoraj.

    > W ile osób jechałeś?

    Ja plus młody z tyłu.

    > BTW: u Ciebie też jak ustawisz nawiew na szybę, to włącza się klima?

    Tak to standardowa opcja w nowych autach, tak zwane osuszanie szyby
    przedniej.

    > Coś w tym może być, bo faktycznie z tego co pamiętam, to zdarzało mi się
    > to głównie w trasie, albo gdy auto gdzieś stało, a nie po wyjeździe z
    > garażu.

    Nie wiem czy przypadkiem nie było akcji serwisowej z tylną klapą gdzie nie
    dość ze właziła na nią rdza (taka na 100% jest) to nie wymieniali jakiś
    uszczelek ze względu na obiego powietrza ale głowy nie dam.

    Co do garażu to może być racja bo na codzień jeźdzę Volvo (teraz KIA bo
    kobieta w delegacji a KIA mniej pali:) i Volvo stoi na dworze to często
    paruje w środku a jak już zabieram kogoś z firmy żeby podwieźć do metra to
    parowanie przy kiepskiej pogodzie jest na 100% pomaga tylko klima i to też
    trzeba poczekać, przy jednej osobie parowanie jest na jakieś 10% tego co
    przy trzech osobach. Filtry mam nowe węglowe, klima nabita i oczyszczona w
    wakacje więc nie wiem gdzie szukać przyczyny, chyba tylko jedno zostało
    czyli dokładne oczyszczenie szyb z tłuszczu który zbiera się jednak na
    szybach ale nie mam teraz na to czasu choć środki już kupiłem i podobno to
    pomaga.

  • 22. Data: 2013-09-28 12:51:09
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Ja plus młody z tyłu.

    Może w tym tez jest problem, bo ja przeważnie obserwuję to przy komplecie w
    samochodzie.

    > Tak to standardowa opcja w nowych autach, tak zwane osuszanie szyby
    > przedniej.

    Jakaś opcja dla idiotów, jak będę chciał sobie osuszyć klimą, to sam ją
    włączę.
    Ale jak już raz włączę, to później nie będę mógł z niej zrezygnować, bo
    zaparuje błyskawicznie od razu po wyłączeniu, więc automatyczne włączanie mi
    tylko utrudnia życie.
    Idzie tą opcję jakoś wyłączyć?

  • 23. Data: 2013-09-28 22:19:24
    Od: "adam" <a...@a...pl>

> [...]
    >Ale jak już raz włączę, to później nie będę mógł z niej zrezygnować, bo
    >zaparuje błyskawicznie od razu po wyłączeniu, więc automatyczne włączanie

    Z tego co kiedys czytalem to mozna to wylaczyc ale juz nie pamietam jak
    (poszukaj na mojaceed.pl).
    Ja poki co wybieram nawiew na "nogi i szyba" i wystarcza.
    Jakiegos duzego parowania nie zauwazam.
    Ceed po lifcie 2010.

    Pzdr
    Adam

  • 24. Data: 2013-09-28 22:26:33
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 24 Sep 2013 17:34:47 +0200, Marek napisał(a):

    > Podobnie mialem w Oplu. Zmienilem filtr kabinowy na innego producenta i
    > problem znikl. Moze ten co mialem byl zbyt gesty i slabo przepuszczal
    > powietrze ?

    Taki efekt że w samochodzie z klimą, po wyłączeniu klimy parują szyby, to
    na krótką chwilę jest to nawet normalne.

    Ale jeżeli po chwili nie ustępuje, to oznacza jakiś problem.
    Albo jak wspomniałeś bagno w filtrze kabinowym, albo niedrożny spust wody z
    parownika.

    To że na zimnym parowniku skrapla się woda to normalne, dlatego zaraz po
    wyłączeniu klimy ta woda, odparowana leci na szybę.
    Ale ona za moment powinna zniknąć - jak nie znika, to pewnie w okolicach
    parownika jest bajoro.

  • 25. Data: 2013-09-30 09:46:50
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Cavallino nabazgrał(a):

    > Może w tym tez jest problem, bo ja przeważnie obserwuję to przy
    > komplecie w samochodzie.

    Możliwe, bo jak jadę ruszam volvo z pracy w 4 osoby to też przy złej
    pogodzie mam auto parowanie a jak jadę sam to nie albo prawie nie.

    > Jakaś opcja dla idiotów, jak będę chciał sobie osuszyć klimą, to sam ją
    > włączę.

    W sumie co to przeszkadza oprócz bariery psychologicznej że więcej pali ale
    0.5-1l na 100km to w sumie nie jest wielka strata.

    > Ale jak już raz włączę, to później nie będę mógł z niej zrezygnować, bo
    > zaparuje błyskawicznie od razu po wyłączeniu, więc automatyczne
    > włączanie mi tylko utrudnia życie.
    > Idzie tą opcję jakoś wyłączyć?

    Może faktycznie na mojakija by było rozwiązanie ale czy da się to obejść bez
    straty gwarancji to tego nie wiem.

  • 26. Data: 2013-09-30 17:20:05
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > W sumie co to przeszkadza oprócz bariery psychologicznej że więcej pali
    > ale 0.5-1l na 100km to w sumie nie jest wielka strata.

    Właśnie to przeszkadza.
    Po co niepotrzebnie palić dodatkowe 0,5-1l i jeszcze tracić koniki, skoro na
    dworze 10 stopni?

  • 27. Data: 2013-10-03 13:51:51
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2013-09-19 17:33, Cavallino pisze:

    > nawet jeść nie wolno

    W świetle tego, jak obiecywałeś mordobicie za dotknięcie zderzaka, wcale mnie to nie
    dziwi.

    PS widzisz - faktycznie to zapamiętałem! Trochę jak w którymś Lemie, gdzie filozof
    wgryzł się adwersarzowi
    w łydy, aby ten dokładniej zapamiętał jego nową teorię... Mam nadzieję że odczuwasz
    satysfakcję ;)

  • 28. Data: 2013-10-03 19:58:05
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:l2jloo$4g$...@n...ipartners.pl...

    > W świetle tego, jak obiecywałeś mordobicie za dotknięcie zderzaka, wcale
    > mnie to nie dziwi.
    >
    > PS widzisz - faktycznie to zapamiętałem!

    Jakby jeszcze wiedział co.....
    Chodzi o brak zezwolenia na demolowanie nie swojej własności?
    No to jak najbardziej się należy.