  • 1. Data: 2012-03-05 11:31:19
    Temat: było: znowu pijany skurwysyn
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    http://pruszczgdanski.naszemiasto.pl/artykul/1304205
    ,opinia-bieglych-w-sprawie-wypadku-w-straszynie-w-kt
    orym,id,t.html

    " [...]
    Biegli ustalili, że kierowca nie zachował zasad bezpieczeństwa i
    znacznie przekroczył dozwoloną prędkość.

    W momencie, gdy stracił panowanie nad samochodem jechał z prędkością nie
    mniejszą niż 80 km na godzinę.

    Samochód był sprawny, a warunki zewnętrzne nie miały wpływu na zdarzenie.

    Prokuratura czeka wciąż na wyniki badań na obecność narkotyków w
    organizmie kierowcy. Jeśli wynik będzie pozytywny, sprawcy będzie grozić
    nie do 8, a do 12 lat pozbawienia wolności.
    [...] "

    Przypominam:
    było
    http://groups.google.com/group/pl.misc.samochody/bro
    wse_thread/thread/c034be0b315894d9/dafb2fefb6b22a77?
    q=straszyn+pijany+group:pl.misc.samochody#dafb2fefb6
    b22a77

    Z tego wynika, że póki co odpowiada za spowodowanie wypadku ze skutkiem
    śmiertelnym (Art. 177 par. 2 KK) oraz - jak się domyślam, ponieważ w
    pierwszych informacjach było, że miał 0,4 %% - osobno za prowadzenie
    pojazdu w stanie po spożyciu alkoholu. I tu coś, co mnie zaskoczyło:
    dopiero, jak kierujący jest w stanie nietrzeźwości (>0,5 %%) sąd może
    orzec podwyższoną karę pozbawienia wolności (nie do 8, a do 12 lat).
    Stan nietrzeźwości nie wpływa na maksymalną karę (choć pewnie wpływa na
    orzekaną w ramach widełek).

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 2. Data: 2012-03-05 12:15:03
    Temat: Re: było: znowu pijany skurwysyn
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "LEPEK" napisał w wiadomości grup
[...]

    Znaczy co - byla sucha droga i jadac 80 wpadl w poslizg, czy jechal
    tyle ze wpadl w poslizg, a 80 dalo sie wykazac ?

> [...]
    >do 12 lat). Stan nietrzeźwości nie wpływa na maksymalną karę (choć
    >pewnie wpływa na orzekaną w ramach widełek).

    No jak nie wplywa skoro sam piszesz ze wplywa ?
    Stan "po spozyciu alkoholu" nie wplywa, teoretycznie oczywiscie, bo
    sadowa prawda jest taka ze jakby byl trzezwy to by dostal rok w
    zawieszeniu, jakby byl nietrzezwy to 5 lat bez zawieszenia, a z takim
    0.4 ... no ciekawe co sad orzeknie. Dwa lata bez zawiasow ?

    J.

  • 3. Data: 2012-03-05 17:33:14
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2012-03-05 12:15, J.F pisze:

    > Znaczy co - byla sucha droga i jadac 80 wpadl w poslizg, czy jechal tyle
    > ze wpadl w poslizg, a 80 dalo sie wykazac ?

    Pewnie to drugie w połączeniu z jakimś nerwowym ruchem...

    > No jak nie wplywa skoro sam piszesz ze wplywa ?

    Oj tam czepiasz się ;) Po spożyciu nie wpływa na max karę oczywiście.

> [...]
    > zawieszeniu, jakby byl nietrzezwy to 5 lat bez zawieszenia, a z takim
    > 0.4 ... no ciekawe co sad orzeknie. Dwa lata bez zawiasow ?

    Jak nietrzeźwy, to może dostać i 12 bez zawiasów max.
    Jak po spożyciu, to 8 bez zawiasów max.
    A co orzeknie sąd? Nie wiem. Nie wiem, czy gość był wcześniej karany za
    podobne wykroczenia, przestępstwa, itp.

    Pozdr,