  • 1. Data: 2012-03-05 10:32:23
    Temat: Co sądzicie o subaru foresterze?
    Od: "Yogi\(n\)" <Y...@t...pl>

    http://www.asauto.otomoto.pl/subaru-forester-2-0-ben
    z-awd-4x4-C23107089.html

    Znajomy, który mieszka 100 km ode mnie poprosił mnie o obejrzenie
    powyższego. Na co zwrócić uwagę? Standardowe oględziny nie są mi obce, tj
    blachy, nadkola, pas przedni, podłoga bagażnika itd. - ale czy jest coś co
    przydarza się temu modelowi nagminnie? Może wprawniejsze od mojego oko
    kogoś z Was dostrzeże na zdjęciach jakieś "znaki szczególne"? Czy jest jakaś
    część, która często się psuje i kosztuje połowę wartości samochodu?
    Wszelkie rady mile widziane (poza tymi od koliny).

    --
    Yogi(n)

  • 2. Data: 2012-03-05 10:43:39
    Temat: Re: Co sądzicie o subaru foresterze?
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-03-05 09:32:23 +0000, "Yogi\(n\)" <Y...@t...pl> said:

    > Znajomy, który mieszka 100 km ode mnie poprosił mnie o obejrzenie
    > powyższego. Na co zwrócić uwagę?

    Na to samo, na co w każdym innym samochodzie oglądanym przez laika na
    prośbę znajomego.
    (jak rozumiem 100 zł dołożone przez znajomego do ceny zrujnowałoby mu
    budżet na następne 8 lat)

    > Wszelkie rady mile widziane

    Zasugeruj znajomemu, by najpierw porozmawiał z mechanikiem, u którego
    będzie serwisował ten pojazd.
    Następnie może albo z nim przyjechać (to te 100 zł) i obejrzeć, albo
    przeemailować ci listę zadań, czyli elementów do obejrzenia...

    No i nie zapomnij o wzięciu papierka od znajomego, iż świadom jest
    tego, że się nie znasz na tym modelu, więc twoja opinia nie może być
    miarodajna - żeby potem nie miał pretensji, że coś przeoczyłeś czy
    zataiłeś przed nim i wpakowałeś go w kłopty.

    --
    Bydlę

  • 3. Data: 2012-03-05 10:49:43
    Od: "Yogi\(n\)" <Y...@t...pl>

    Użytkownik "Bydlę" napisał w wiadomości grup

    (ciach truizmy i idiotyzmy)
    Zapomniałem napisać: "koliny i Bydlęcia"

    A ktoś, kto ma doświadczenie z tym konkretnym modelem?

    --
    Yogi(n)

  • 4. Data: 2012-03-05 11:10:30
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 05/03/2012 09:49, Yogi(n) wrote:
    > Użytkownik "Bydlę" napisał w wiadomości grup
    >
    > (ciach truizmy i idiotyzmy)
    > Zapomniałem napisać: "koliny i Bydlęcia"
    >
    > A ktoś, kto ma doświadczenie z tym konkretnym modelem?

    Na forum.subaru.pl są setki tematów o Forku..

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 5. Data: 2012-03-05 11:16:59
    Od: "Agent" <w...@o...eu>

> [...]
    > miarodajna - żeby potem nie miał pretensji, że coś przeoczyłeś czy
    > zataiłeś przed nim i wpakowałeś go w kłopty.

    Ty chyba też masz papierki - zółte

  • 6. Data: 2012-03-05 13:18:37
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>

    Użytkownik "Yogi(n)" <Y...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jakaś część, która często się psuje i kosztuje połowę wartości samochodu?
    > Wszelkie rady mile widziane (poza tymi od koliny).

    Z rzeczy drogich.

    Wiskoza - przy skreconych na max kolach i ruszaniu nie powinno strzelac i
    szarpac z napedu. Jak szarpie i strzela + < 2000
    Amory sprawdz czy nie ma wyciekow. W tym nie ma spmopoziomujacych, wiec jest
    prosciej, ale jak ciekna to koszt amorow i geometrii.
    Zobacz czy sa nalepki na pasie z przodu pod maska. Po rekonstrukcji i
    malowaniu przodu malo kto nakleja.

    Poza tym popatrz na nadkola pod spodem z tylu, czy nie bylo tam
    metaloplastyki.
    Jak nie byl walony to nie powinno byc nigdzie rdzy.

    Poza tym nie jest to model z 1999, tylko z 1998. Nie ma tez poduszek, opis
    jest bledny.

    Srzypiaca tylna kalapa na wertepach to norma.
    Srodek jak widac tez ma zmeczony i brudny, 150kkm nie jest realne.

    Pod spodem do sprawdzenia luz na silentblokach, gumy stabilizatorow, stan
    lacznikow. Nie powinno podczas jazdy sluchac zadnych stukow.

    Silnik moze miec wycieki spod pokryw zaworow, to tez norma. Pod silnikiem
    powinna byc plyta plastikowa zakrywajaca go od zderzaka po osie.

    Opony powinny byc jednakowe, tego samego modelu i z ta sama gruboscia
    beznika. Jak jest inaczej to kolejny wydatek.

    Ale chcesz wiedziec wiecej jedzcie na przeglad do warsztatu zajmujacego sie
    subaru. Przydziadujesz 100zl, a bedzie trzeba wydac 5 tysiecy zeby to
    doprowadzic do ladu.

    Tmek

  • 7. Data: 2012-03-05 13:31:15
    Od: "Yogi\(n\)" <Y...@t...pl>

    Użytkownik "Tmek" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    OK, dziękuję za konkrety.

    >Ale chcesz wiedziec wiecej jedzcie na przeglad do warsztatu zajmujacego sie
    >subaru. Przydziadujesz 100zl, a bedzie trzeba wydac 5 tysiecy zeby to
    >doprowadzic do ladu.

    To oczywiste, kumpel przyjedzie z mechanikiem, który zajmuje się 4x4, w moim
    wykonaniu chodzi wyłącznie o wstępną selekcję.
    --
    Yogi(n)

  • 8. Data: 2012-03-05 13:59:00
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Yogi\(n\)

    > Znajomy, który mieszka 100 km ode mnie poprosił mnie o obejrzenie
    > powyższego. Na co zwrócić uwagę?

    Ja bym zwrócił uwagę na silnik 2.0 115 KM i w ogóle nie jechał go
    oglądać, chyba, że kolega na co dzień powozi traktorem.

  • 9. Data: 2012-03-05 15:26:22
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>

> [...]
    >
    > To oczywiste, kumpel przyjedzie z mechanikiem, który zajmuje się 4x4, w
    > moim wykonaniu chodzi wyłącznie o wstępną selekcję.

    Dodatkowo zwroc uwage na lozyska w piastach. Podczas jazdy nie powinno nic
    szumiec i ma byc cisza. Lozyska na jedna os +500 + robocizna.
    Co tam jeszcze, stan tarcz, klockow, wydechu - choc dlugowieczny i pewnie
    jest jeszcze fabryka koncowy tlumik moze sie luszczyc z zewnatrz, ale zanim
    sie zluszczy na wylot troche czasu minie. Zwroc uwage jeszcze na to czy sa
    jakeis bledy w kompie i czy w ogole na poczatku po przekreceniu kluczyka
    zapala sie engine check. Sa magicy ktorzy dla spokoju podczas sprzedazy
    wyjmuja zarowke z tablicy.

    pzdr

  • 10. Data: 2012-03-05 19:06:36
    Od: "newsy" <j...@o...eu>

    Użytkownik "Tmek" <T...@d...ek> napisał w wiadomości

    >Amory sprawdz czy nie ma wyciekow. W tym nie ma spmopoziomujacych, wiec
    >jest prosciej, ale jak ciekna to koszt amorow i geometrii.

    Niekoniecznie prościej bo w razie wymiany i tak raczej wymienia się na
    zwykłe, bez samopoziomowania. A sama wymiana to koszt ok. 300 - 350 zł za
    sztukę (jeśli dobrze pamiętam) jesli mają być dobre dla tego samochodu,
    czyli Kayaby. Plus sprężyny, jesli bedzie taka potrzeba, ok. 100 zł za
    sztukę.

    > Poza tym nie jest to model z 1999, tylko z 1998. Nie ma tez poduszek, opis
    > jest bledny.

    Raczej jest 99 - ma juz antene w tylnej bocznej szybie. No i, jesli można
    wierzyć sprzedawcy, silnik 125 KM, to też było od rocznika '99.

    > Srzypiaca tylna kalapa na wertepach to norma.
    > Srodek jak widac tez ma zmeczony i brudny, 150kkm nie jest realne.

    Jedno i drugie 100 % racji

> [...]
    >
    > Silnik moze miec wycieki spod pokryw zaworow, to tez norma. Pod silnikiem
    > powinna byc plyta plastikowa zakrywajaca go od zderzaka po osie.

    Normą są też przeciekające uszczelki świec, oo niczym powaznym to nie
    świadczy na szczęście. Jedno i drugie warto zrobić o tyle, że potrafi kapać
    na wydech i nieszzcególnie pachnie wtedy w środku ;)

    > Opony powinny byc jednakowe, tego samego modelu i z ta sama gruboscia
    > beznika. Jak jest inaczej to kolejny wydatek.

    To też dobra uwaga, a wydatek raczej nie mały, opony w tym rozmiarze
    (najmniejsze to 205/70/15) najtańsze nie są.