  • 21. Data: 2009-03-30 10:06:45
    Temat: Re: [budżetowy 2k pln dslr z LV] Co wybrać?
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Pokazałem koledze G1, ale ma już Panasonika (LZ?) i to jego jakość
    > obrazowania jest głównym powodem kupna "czegoś lepszego".
    > Widać, że ma ciśnienie na Sony, ale najciekawsze jest to, że odbitki
    > będzie robił w 9x3 i 10x15 max. Kazałem mu kupić komórkę 8 MPx ;)

    I z tego Panaslonika LZ format 10x15 wychodzil zly?

    To niech kupi do cholery jakas ksiazke o fotografowaniu!
    Dla bardzo opornych najlepiej ;)

    > Zastanawiam się czy ten "słynnie" ostry kit Sony nie dałby rady na
    > tych mikro odbitkach, z drugiej strony zostaje jpg a'la Sony... czyli
    > nic nie zostaje. Chce jeszcze w miarę dobre makro. Kuba jak jest z
    > 14-42 w tym temacie (makro).

    Do mrowek raczej sie nie nadaje, ale cos wielkosci
    telefonu komorkowego obpstrykasz bez klopotu.

    > Wyślę go do MM niech pomaca G1 i zrzuci sobie h-iso i zobaczy czy mu
    > pasuje.
    >
    > BTW: dobre LV - pierwszy priorytet, drugi to ISO 1600

    No to najlepszy LV ma G1 wlasnie, a na 10x15cm mozna i ISO 3200 uzyc.

  • 22. Data: 2009-03-30 10:13:10
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "gietrzy" napisał
> [...]
    > będzie
    > robił w 9x3 i 10x15 max. Kazałem mu kupić komórkę 8 MPx ;)

    To musisz odpuścić, jak ma ciśnienie na lustro (wszystko jedno jakiej marki)
    to jest już pozamiatane. Napatrzył się chłop na okazałe puszki z grubaśnymi
    szkłami to musi sam to przejść. Po wakacjach będzie płakał i wtedy będzie
    moment na G1 ; )))
    Jak dobrze pójdzie to będzie miał ten z filmami kinowymi i zoomem x10 ; )))

    adam

  • 23. Data: 2009-03-30 10:18:45
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> napisał:

    >[...] No to najlepszy LV ma G1 wlasnie, a na 10x15cm mozna i ISO 3200 uzyc.
    >[...]

    G1 miałem w ręku bardzo krótko, ale zdecydowanie nie podobał mi się wizjer -
    przy zmianie kadru widziało się, ze odświeżanie obrazu nie jest płynne. Byc
    może wiązało się to z tym, że ogladałem ten aparat w dość ciemnym
    pomieszczeniu. Nie wykluczam też, ze być może dałoby się coś zmienić
    grzebiąc w funkcjach użytkownika - nie miałem na takie zabawy czasu.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 24. Data: 2009-03-30 10:21:01
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    gietrzy wrote:
    > Pokazałem koledze G1, ale ma już Panasonika (LZ?) i to jego jakość obrazowania
    > jest głównym powodem kupna "czegoś lepszego".

    A co ma wspólnego G1 z jakimś kompaktem Panasonika?

    > Widać, że ma ciśnienie na Sony, ale najciekawsze jest to, że odbitki będzie
    > robił w 9x3 i 10x15 max. Kazałem mu kupić komórkę 8 MPx ;)

    To chyba najlepsza rada.

  • 25. Data: 2009-03-30 10:25:11
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    Marek Wyszomirski wrote:

> [...]
    > wizjer - przy zmianie kadru widziało się, ze odświeżanie obrazu nie
    > jest płynne. Byc może wiązało się to z tym, że ogladałem ten aparat w

    Tak.

    Jak sobie wyobrazasz plynne odswiezanie wyzjera
    jesli czas naswietlanie wypada np. 1/5s? ;)

    > Nie wykluczam też, ze być może dałoby się
    > coś zmienić grzebiąc w funkcjach użytkownika - nie miałem na takie
    > zabawy czasu.

    Albo przeczytac instrukcje ;)

  • 26. Data: 2009-03-30 10:37:27
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    > Tak.
    >
    > Jak sobie wyobrazasz plynne odswiezanie wyzjera
    > jesli czas naswietlanie wypada np. 1/5s? ;)

    Obraz w wizjerze ma znacznie mniejszą rozdzielczość niż rejestrowany pzrez
    matrycę. Aparat mógłby zatem rejestrować obraz przy podwyższonej czułości (a
    więc zaszumiony) i usuwać szumy - poprzez uśrednianie sygnałów z
    sąsiadujacych pixeli lub zastosowanie jakiegoś algorytmu odszumiania.

    > Albo przeczytac instrukcje ;)

    Myślisz, ze jest taka cienka, ze dałoby sią ją przeczytać w ciągu 2 czy 3
    minut?;-) Bo na zabawę z aparatem miałem ok. 5 minut...

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 27. Data: 2009-03-30 10:39:59
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

> [...]
    > podwyższonej czułości (a więc zaszumiony) i usuwać szumy - poprzez
    > uśrednianie sygnałów z sąsiadujacych pixeli lub zastosowanie jakiegoś

    Mozna, tylko po co. Wystarczy zapalic swiatlo ;)

  • 28. Data: 2009-03-30 10:42:55
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> napisał w wiadomości

    > A co ma wspólnego G1 z jakimś kompaktem Panasonika?

    Z powyższego mażnaby wysnuć dwa wnioski
    1) Jeśli ktoś robi małe odbitki to kompakt jest aż za dobry
    2) Lustrzanki są tylko dla tych co a4 i powyżej.

    Z żadnym z ww. się nie zgadzam.

  • 29. Data: 2009-03-30 10:44:10
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Marek Wyszomirski" napisał

> [...]
    > ciemnym pomieszczeniu. Nie wykluczam też, ze być może dałoby się coś
    > zmienić grzebiąc w funkcjach użytkownika - nie miałem na takie zabawy

    Zdecydowanie to było to pierwsze. W normalnych warunkach jest zupełnie
    przyzwoicie.

    adam

  • 30. Data: 2009-03-30 10:45:52
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Agent" napisał

    > Z powyższego mażnaby wysnuć dwa wnioski
    > 1) Jeśli ktoś robi małe odbitki to kompakt jest aż za dobry
    > 2) Lustrzanki są tylko dla tych co a4 i powyżej.
    >
    > Z żadnym z ww. się nie zgadzam.

    Bo i żaden z nich nie ma sensu.

    adam