  • 1. Data: 2011-11-10 00:59:50
    Temat: blueconnect - jak skonfigurowac dial-up?
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    Jak skonfigurowac polaczenie modemowe (Huawei E122)
    w Windowsie, zeby komputer laczyl sie z siecia bez blueconnectowej
    aplikacji?

    Pytanie o PIN usunalem a w dodatkowych poleceniach inicjujacych modemu
    dalem:
    AT+CGDCONT=1,"IP","erainternet"
    ...i niestety dostaje "blad 619".

    Co ciekawe kiedy polacze sie i rozlacze z aplikacji blueconnecta,
    to moje polaczenie dial-up dziala.
    Co takiego jeszcze trzeba ustawic (co ustawia ta aplikacja),
    aby "reczny" dial-up dzialal?

  • 2. Data: 2011-11-10 08:32:04
    Temat: Re: blueconnect - jak skonfigurowac dial-up?
    Od: ToMasz <t...@n...gazeta.pl>

    W dniu 10.11.2011 01:59, Q pisze:
> [...]
    > to moje polaczenie dial-up dziala.
    > Co takiego jeszcze trzeba ustawic (co ustawia ta aplikacja),

    forum bez kabli, program TopNetInfo. zrobi za Ciebie to co chesz
    osiagnąć, ponadto "powie" Ci z której strony masz nadajnik(wystawisz
    sobie modem/antenke w tym kierunku) albo zablokuje możliwość "skakania"
    z umts na gprs i wiele wiele innych
    ToMasz

  • 3. Data: 2011-11-10 08:34:42
    Od: "Jotel" <s...@g...com>

    Użytkownik "Q" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > to moje polaczenie dial-up dziala.
    > Co takiego jeszcze trzeba ustawic (co ustawia ta aplikacja),

    u mnie działa
    http://www.bez-kabli.pl/viewtopic.php?t=7211

  • 4. Data: 2011-11-10 11:02:51
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > forum bez kabli, program TopNetInfo

    Top_netinfo ver. 3.55 (najnowsza) pokazuje mi to samo:
    "Blad dial-up nr 619."

    ...ale jak wejde w aplikacje blueconnect, polacze sie,
    nastepnie rozlacze, przejde do Top_netinfo,
    to wtedy Top_netinfo laczy sie (czyli to samo co mialem z moim dial-upem).

    Modem to Huawei E122 Rev.: 11.009.01.00.55

    Odpalilem portmonitor na 3 COMach i polaczylem sie
    przez blueconnecta, ale nie zauwazylem jakichs szczegolnych polecen
    (chociaz "wykrecania" *99# / *99***1# tez nigdzie nie bylo :)

  • 5. Data: 2011-11-10 11:05:36
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > u mnie działa
    > http://www.bez-kabli.pl/viewtopic.php?t=7211

    Tu pisza tylko o ustawieniu poprawnego APN, co juz dawno zrobilem.
    Nawet ustawilem w "zabezpieczeniach" polaczenia
    opcjonalne szyfrowanie / CHAP, ale widze, ze to nie rzutuje.

    Moze firmware mojego E122 jest jakis niedorobiony?
    Normalnie zglupialem...

  • 6. Data: 2011-11-10 12:17:30
    Od: "Jot-bl" <s...@g...com>

> [...]
    > opcjonalne szyfrowanie / CHAP, ale widze, ze to nie rzutuje.
    >
    > Moze firmware mojego E122 jest jakis niedorobiony?

    musisz utworzyć nowe połączenie, następnie punkt po punkcie jak w/w linku ,
    ja również pół dnia straciłem niepotrzebnie ale w końcu sie udało a modem
    taki sam i mam utworzone połączenia dla ery orange i plusa, tylko karty
    przekładam i hula.

  • 7. Data: 2011-11-10 21:34:52
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > musisz utworzyć nowe połączenie, następnie punkt po punkcie jak w/w linku
    > ,

    Tak, ale tam "punkt po punkcie" sprowadza sie do jednego punktu -
    - ustawienia APN w opcjach modemu - dalej jest standardowo
    i klika sie jedynie "dalej".

    Blueconnect tez utworzyl mi polaczenie dial-up (sam z siebie)
    i ono tez pokazuje taki sam blad, i rowniez zaskakuje
    kiedy polacze i rozlacze sie z poziomu blueconnecta.

    Dziwne to.

  • 8. Data: 2011-11-10 22:19:28
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Modem to Huawei E122 Rev.: 11.009.01.00.55

    Zrobilem update firmware'u na 11.009.01.00.100 i dalej to samo.
    Sprawdzilem na innym kompie z WinXP i zadnych zmian :|

  • 9. Data: 2011-11-11 06:54:09
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > AT+CGDCONT=1,"IP","erainternet"

    Zwykle ten rozkaz ma więcej parametrów. Czy jesteś pewien, że Huawei
    E122 akceptuje taką krótką wersję ?

    Paweł

  • 10. Data: 2011-11-11 11:40:40
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Zwykle ten rozkaz ma więcej parametrów. Czy jesteś pewien, że Huawei E122
    > akceptuje taką krótką wersję ?

    Tak, ten modem akceptuje forme z forum-bez-kabli:
    AT+CGDCONT=1,"IP","erainternet"
    i taka:
    AT+CGDCONT=1,"IP","erainternet","",0,0

    Ale ta komenda jest tu kompletnie ZBEDNA,
    bo modem tuz po wlozeniu do USB
    i wyslaniu AT+CGDCONT? odpowiada,
    ze ma juz APN ustawiony na "erainternet".

    Dlaczego wczoraj ten banalny dial-up nie dzialal?
    Nie mam pojecia - wyglada to na wine sieci,
    bo dzisiaj wszystko dziala, mimo, ze nic nie zmienialem.

    Co wiecej, usunalem podanie APNu,
    tzn.: utworzylem zwykle polaczenie telefoniczne, ktore dzwoni na *99#.
    Zadnych dodatkowych ustawien.
    I dziala.

    Wyglada na to, ze takie rzeczy to tylko w Erze...