  • 21. Data: 2009-02-16 14:07:36
    Temat: Re: bezprzewodowe przesylanie zdjec do kompa
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Waldemarrr pisze:

    > Dwie minuty? To mnie nie przeraza. To mniej niż naswietlenie zdjecia,
    > wrzucenie do wywolywacza i wyplukanie w przerywaczu.

    Ale takich zdjęć nie prześlesz po BT :p

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 22. Data: 2009-02-16 14:28:41
    Od: m...@a...net.pl

    >Do mnie przemawia najprostszy powód - jeśli zależy Ci na czasie
    >to nie ma co kombinować z przesyłaniem bezprzewodowym
    >- wyjmujesz kartę z aparatu wkładasz do czytnika, naciskasz "kopiuj"

    To nie jest zadne "szybko" - to jest postulat "zaprzestan
    robienia zdjec".
    :-)

    To raczej pewne ze bedzie szlo w strone bezprzewodowej lacznosci
    z "zewnatrz", zwlaszcza fotoreporterzy tego potrzebuja.

    Jeden z moich znajomych jest z zawodu dziennikarzem radiowym.

    Tlumaczy mi, ze telefon komorkowy to nowa jakosc w jego pracy.

    Mowi ze jak jest poza praca, to musi ze soba nosic tylko telefon
    komorkowy i porzadny mikrofon (PORZADNY mikrofon...) zeby
    w razie czego moc nadac reportaz z miejsca gdzie sie
    przypadkiem znalazl.

    I czasem mu sie zdarzalo wchodzic wprost na antene Live z
    reportazem np. z wypadku samochodowego.

    Czegos takiego beda potrzebowac i fotografowie. Zarowno
    prasowi jak i freelancerzy. Na dobra sprawe to nie tylko
    body lustrzanek, ale rowniez i aparaty kompaktowe.
    To jest glupie, ze mozesz zrobic fotografie telefonem komorkowym
    i wyslac w ciagu sekund, a nie mozesz tego zrobic bezprzewodowym
    "sprzegiem" aparatu kompaktowego i komorki.

    Zdaje sie ze juz komorki zaczynaja obslugiwac
    sprzeg po kablu, "drukarki od zdjec", to jest DPOF lub
    PictBridge, w celu komunikacji z aparatem, ale to jeszcze
    nie jest to.

    Michal

  • 23. Data: 2009-02-16 14:32:45
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    m...@a...net.pl pisze:

    > Zdaje sie ze juz komorki zaczynaja obslugiwac
    > sprzeg po kablu, "drukarki od zdjec", to jest DPOF lub
    > PictBridge, w celu komunikacji z aparatem, ale to jeszcze
    > nie jest to.

    Możesz kupić komórkę akceptującą karty SD lub mikro sd. Wtedy używasz
    mikro SD poprzez przejściówkę w aparacie, a jak chcesz wysłać zdjęcia,
    to wyjmujesz z przejściówki i wkładasz do telefonu.
    Przydałby się tylko jakiś mechanizm przyzwoicie skalujący zdjęcia przed
    wysłaniem, bo lepiej jednak robić zdjęcia w pełnej rozdzielczości.
    Chociaż można robić od razu na 1600x1200 i wysyłać.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 24. Data: 2009-02-16 14:48:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 16 Feb 2009, Waldemarrr wrote:

    > Dwie minuty? To mnie nie przeraza. To mniej niż naswietlenie zdjecia,
    > wrzucenie do wywolywacza i wyplukanie w przerywaczu.

    Ale to jest dopiero wrzucenie do wywoływacza. A raczej puszki na
    wywoływacz. Ten wywoływacz trzeba dopiero odpalić, ustawić korekcję,
    wywołać (ACR), dać do przerywacza (PSE), przerzucić do naświetlania
    (GIMP) i coś z tym zrobić...
    ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 25. Data: 2009-02-16 15:17:00
    Od: Aa <A...@a...pl>

    > Tak ale jako opcja nic nie daje, bo jak moge wziac ze soba "opcje" to i
    > moge wziac czytnik. Wbudowana by sie przydala w sytuacjach nietypowych
    > gdy akurat czytnika nie ma.

    A czy opcją jest noszenie przy sobie płyty ze sterownikami ?
    Nie wszędzie te standardy są od ręki ;)

    pzdr,
    Aa

  • 26. Data: 2009-02-16 17:00:51
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    To ja sie podepne...

    Czy wpadl ktos na pomysl na ...przewodowe przesylanie
    zdjec do sieci, zamiast robie na karte?

    Wyobrazam sobie to jakos karte CF z wystajacym kabelkiem
    zakonczonym wtyczja sieciowa, kablem USB f-w, czy cokolwiek.
    Elektronika udawalaby przed aparatem karte CF o jakiejs
    pojemnosci ale robione zdjecia wysylala na dysk, czy w siec.

    Cos takiego by mi sie przydalo...

  • 27. Data: 2009-02-16 18:11:16
    Od: r...@m...com

    > No problem jest. Prześlij plik z prędkością 10MB/s po WiFi w domu, to
    > zobaczysz, jaki to problem, a przecież to nie jest duży transfer jak na
    > współczesne karty pamięci i nowoczesne lustrzanki.

    film 700MB przez wifi z kompa na laptopa idzie 5 minut.
    Zero problemów z przesyłem.
    w kompie karta wifi b/g
    w laptopie nowsza n
    predkosc połączenia 54 Mb/s

  • 28. Data: 2009-02-16 18:42:40
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Nguyen Bang Giang" <n...@y...com> wrote:

    > Myślę,że (wbudowana) bezprzewodowa transmisja czeka w kolejce
    > wdrażania bajerów.

    Oj tak! :)) Najlepiej w postaci specjalnego czerwonego guzika na
    korpusie (nieco schowanego, ale łatwego do bezwzrokowego naciśnięcia) -
    - automatyczne wykonywanie zdjęć z minimalnym interwałem w pełnej
    automatyce + natychmistowa ich transmisja = zdjęcia złodziei sprzętu
    (itp. "nieznanych sprawców") dostępne jeszcze przed zaistnieniem
    przestępstwa. :)

    Dodatkowo notatka dźwiękowa...

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 29. Data: 2009-02-16 19:31:57
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    Użytkownik "Waldemarrr" <m...@n...mojej.str> napisał w wiadomości
> [...]
    > Dlaczego tego kierunku producenci lustrzanek nie rozwijaja?
    > Czyzby problem predkosci transmisji byl nie do przeskoczenia?

    na 100% problem twki gdzies indziej. Popatrz ilesobie liczy
    Canon za gripa wirless do swojego najnowszego knota. Cos
    w przedziale miedzy 2000 a 3000 złotych...
    Z tej kury nie predko pewnie zrezygnuja wszystkie firmy...

    Roger

    --
    Marcin 'Roger' Pojałowski
    fotografia: http://www.studio-roger.pl

  • 30. Data: 2009-02-16 20:13:11
    Od: Kyniu <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Mon, 16 Feb 2009 18:00:51 +0100, Jakub Jewuła napisał(a):

> [...]
    > Elektronika udawalaby przed aparatem karte CF o jakiejs
    > pojemnosci ale robione zdjecia wysylala na dysk, czy w siec.

    Zarowno to jak i kilka innych pomyslow da sie zrealizowac i to IMHO dosc
    prosto. Najprosciej? Netbook typu HP mininote 2133, 2140 czy Samsung N10,
    na nim zainstalowany EOS Utility i to na plecy. Kabelek USB, przez rekaw,
    wpiety do sprzetu w plecaku. Zdjecia ida od razu na dysk. EOS Utility
    pozwala chyba nawet na zapisywanie rownoczesnie na dysk komputera jak i na
    karte pamieci w aparacie. Co z tym dalej zrobimy to kwestia wyobrazni.
    Mozna np. wlozyc do kompa karte 3G i kazde nowe zdjecie ktore pojawi sie w
    folderze skalowac i slac w swiat. Mozna to transmitowac po WiFi. Etc. etc.

    Kyniu