-
21. Data: 2015-07-23 14:31:22
Temat: Re: bezpieczeniej na autostradach
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello Sebastian,
Thursday, July 23, 2015, 2:19:38 PM, you wrote:
[...]
>>> Zmierzam do tego że nie dorośliśmy do jazdy autostradami z dwoma pasami.
>> A myslisz, ze na 3 bylaby roznica ?
> Tak, jest takie miejsce w PL gdzie mamy 3 pasy na dlugim odcinku i nie
> jest to autostrada. Komfort nieporównywalnie lepszy.
Doprawdy? We wszystkich miejscach z więcej niż dwoma pasami, którymi
przejeżdżałem najgęściej zajęty jest drugi pas od lewej a na skrajnym
lewym nadal wyprzedzają ciężarówki. Często najszybszy jest prawy pas.
Powiedziałbym, że jest nawet gorzej, bo te rozszerzenia zazwyczaj albo
są w okolicach, gdzie jest duży ruch lokalny (A4 w Katowicach, A8 we
Wrocławiu czy też świeżo otwarta S8 w Warszawie, gdzie na filmach
Jerza widać miszczów środkowego pasa) albo na podjazdach (A4 - Góra
św. Anny. Czyli w miejscach, gdzie ruch się zagęszcza.
Odnoszę wrażenie, że autostradami w Polsce jednak rzadko jeździsz...
[...]
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
22. Data: 2015-07-23 14:31:33
Temat: Re: bezpieczeniej na autostradach
Od: dddddddd <f...@e...com>
W dniu 2015-07-23 o 14:23, Sebastian Biały pisze:
> On 2015-07-23 14:13, dddddddd wrote:
>>> Widziąłes kiedyś zwężkę?
>>> ... Bo jak wyprzedzałem to nie było ograniczenia. Jak już wyprzedziłem
>>> to się pojawiło. Co w tym dziwnego? Sugerujesz że jazda po autostradzie
>>> wymaga jasnowidzenia?
>> a ile na tej zwężce ograniczenia? 80km/h? to może warto jechać 86km/h,
>> wszyscy (tirowcy) będą zadowoleni, a mandatu za to nie dostaniesz :)
>
> Dlaczego mam łamać przepisy? Żeby tirowcy byli zadowoleni?
przecież to przekroczenie o 6km/h, zwykła uprzejmość na drodze - z
podporządkowanej też nie wpuszczasz, bo przepisy mówią o tym że masz
pierwszeństwo?
a tak jedziesz pewnie niecałe 80 licznikowe, realnie 75 albo i mniej i
się wkurwiają :)
ja jak np. jadę szybciej niż inni, widzę że ktoś zjeżdża na prawy pas w
lukę, ale jak nie przyspieszę to będzie musiał hamować bo mnie puścił,
to wciskam na chwilę gaz do dechy i wszyscy są zadowoleni
I tak mnie ta
> swołocz zwyzywa przez CB.
za co?
Mnie to rybka bo co mi po opini debila, ale
> dzieci w samochodzie muszą wysluchiwać tych kurew.
po co ci cb jak tam prawie sami tirowcy się odzywają
>
> Jedno z ograniczeń było do 60 - wypadek. Tirownik nie omieszkał mi siąśc
> na zderzaku i intensywnie migać jednocześnie rzucając bluzgami w eter.
> Pewno dlatego że tylko pedały hamują z byle powodu.
wrzuć nagranie z kamerki to ocenimy :)
--
Pozdrawiam
Łukasz
-
23. Data: 2015-07-23 14:37:23
Temat: Re: bezpieczeniej na autostradach
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello Sebastian,
Thursday, July 23, 2015, 2:23:28 PM, you wrote:
>>> Widziąłes kiedyś zwężkę?
>>> ... Bo jak wyprzedzałem to nie było ograniczenia. Jak już wyprzedziłem
>>> to się pojawiło. Co w tym dziwnego? Sugerujesz że jazda po autostradzie
>>> wymaga jasnowidzenia?
>> a ile na tej zwężce ograniczenia? 80km/h? to może warto jechać 86km/h,
>> wszyscy (tirowcy) będą zadowoleni, a mandatu za to nie dostaniesz :)
> Dlaczego mam łamać przepisy?
Dlatego, że bezpieczniej jest jechać z taka prędkością jak jadą inni,
szczególnie na zwężkach.
Żebyś był taki skrupulatny w przestrzeganiu art. 24 ust. 1 pkt 1 oraz
art. 19 ust. 2 pkt 2. Ograniczenia prędkości nie są jedynymi
przepisami do przestrzegania!
> Żeby tirowcy byli zadowoleni? I tak mnie ta swołocz zwyzywa przez
> CB. Mnie to rybka bo co mi po opini debila, ale dzieci w samochodzie
> muszą wysluchiwać tych kurew.
Nie martwi Cię to, że przysypiający Litwin może Ci w dupę wjechać i te
dzieci zamordować?
> Jedno z ograniczeń było do 60 - wypadek. Tirownik nie omieszkał mi siąśc
> na zderzaku i intensywnie migać jednocześnie rzucając bluzgami w eter.
> Pewno dlatego że tylko pedały hamują z byle powodu.
Pewnie dlatego, że w osobówkach liczniki zawyżają o 5-10% a każde
spowolnienie dla kogoś, kto nie jedzie dla przyjemności a z obowiązku
i jest to jego praca, jest marnowaniem czasu. Tobie się wydaje, że
jedziesz 60 a w rzeczywistości jedziesz np. 54.
Ale Ty tego nie zrozumiesz, wożąc dupę dla przyjemności.
[...]
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
24. Data: 2015-07-23 14:46:03
Temat: Re: bezpieczeniej na autostradach
Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
On 2015-07-23 14:31, dddddddd wrote:
> przecież to przekroczenie o 6km/h, zwykła uprzejmość na drodze - z
> podporządkowanej też nie wpuszczasz, bo przepisy mówią o tym że masz
> pierwszeństwo?
Wpuszczam o ile nie powoduje to zagrożenia na drodze.
> a tak jedziesz pewnie niecałe 80 licznikowe, realnie 75 albo i mniej i
> się wkurwiają :)
Jadę zgodnie z prędkością podawaną na GPS. Mój licznik, jak każdy ktory
miałem, podaje więcej o jakieś 5km/h w tym zakresie.
> ja jak np. jadę szybciej niż inni, widzę że ktoś zjeżdża na prawy pas w
> lukę, ale jak nie przyspieszę to będzie musiał hamować bo mnie puścił,
> to wciskam na chwilę gaz do dechy i wszyscy są zadowoleni
Robie dokładnie to samo będąc uprzejmym. Tylko że to czasem
niebezpieczne. Wjechanie w lukę mięzy autami 100km/h z prędkosci 130
kończy się ostrym hamowaniem. Taka rakcja jest częsta jak kierownik z
beemki miga za tobą światłami. Ja takie miganie olewam. Ale z obserwacji
wynika że wiele osób robi bardzo ryzykowne manewry aby umożliwić
przejazd debilowi.
> I tak mnie ta
>> swołocz zwyzywa przez CB.
> za co?
A wydaje Ci się że podczas wyzywania nalezy podać przyczynę? Wystarczy
coś z gatunu "ty jebany pedale, kurwa huju po co hamujesz, kutasie
kurwa". Coś w ten deseń. Codziennie jadę na właczonym CB i poziom
chamstwa (głównie tirowców) jest nie do przecenienia. Co prawda w
miastach pytają głównie o drogę (żeby nie mieć nawigacji za 100zł ...)
ale na trasie trafiłem na kolesia gadającego o swoich fantazjach
seksualnych, innego który zawierzał wszystko Jezusowi, zaś na kolesia
który beczy jak baran trafialem swego czasu codziennie. Duże studium
psychaitryczne niezbedne.
> Mnie to rybka bo co mi po opini debila, ale
>> dzieci w samochodzie muszą wysluchiwać tych kurew.
> po co ci cb jak tam prawie sami tirowcy się odzywają
W zeszłym roku korek przed bramkami w Toruni ominąłem przez Ciechocinek
starą 1-ką. Dzięki CB i szybkiej organizacji. Ludzie stojący w korku
stracili 2h. Z dziećmi w samochodzie 2h to dużo. W PL nie trafilem
jeszcze na komunikat radiowy w stacji komercyjnej który byłby użyteczny.
CB załatwia temat. W Katowicach jest koleś który siedzi na CB calymi
dniami i odpowiada jak gdzie dojechać i gdzie się korkuje.
>> Jedno z ograniczeń było do 60 - wypadek. Tirownik nie omieszkał mi siąśc
>> na zderzaku i intensywnie migać jednocześnie rzucając bluzgami w eter.
>> Pewno dlatego że tylko pedały hamują z byle powodu.
> wrzuć nagranie z kamerki to ocenimy :)
Kamerki brak. Ale potrzebuje dwóch żeby opisać pełnie sytuacji drogowych.
-
25. Data: 2015-07-23 14:56:12
Temat: Re: bezpieczeniej na autostradach
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Sebastian Biały" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:moqm4u$ecd$...@n...news.atman.pl...
On 2015-07-23 13:54, J.F. wrote:
>>> c) kierownicy szybkich samochodów siedzący na zderzaku, trąbiący,
>>> migający a potem okazuje się że 0.5km dalej zjechal na postój
>>> generując wcześniej masę nerwowych akcji u innych.
>> Zaraz zaraz ... ale czy dobrze rozumiem, ze jechalem lewym pasem z
>> predkoscia 100, bo "wyprzedzasz" ? :-)
>Nie. Ktoś wyprzedza, ma mały silnik i wymaga na to około 20 sekund.
>Tymczasem w tle napierd... kierownik beemki z prędkością grubo
>powyżej 180 i zaczyna błyskanie, trąbienie i całowanie zderzaka. Po
>czym wyprzedza i zmyka na postój pewno żeby się odlać.
Ale wpunkcie poprzednim bylo
>Zajechanie drogi z v=100 to praktycznie co chwile, noga caly czas z
>bezpiecznej odległości od hamulca jak-by-co.
I sie zastanawiam co to 100 znaczy :-)
>Na przestrzeni kilku lat widzialem takie zachowanie kilka razy i
>przypuszczam że to problem psychiatryczny albo za duzo sterydów. W
>każdym razie wyprzedzający panikuje nie wiedząc co ma zrobić co
>kończy się niebezpiecznie.
Problem moze i psychiatryczny, ale kilka razy to nie jest cos, co
zmieni znaczaco bezpieczenstwo na drogach :-)
I to jakis malo znaczacy problem, bo zazwyczaj jak ktos gna, to jedzie
dalej i nie ma zadnych dylematow :-)
A tu ... nie wiem, problem psychiatryczny, zawsze pogania, i sobie
nagle przypomnial ze papierosow zapomnial, czy np planowal zjechac w
prawo, ale ze bylo jeszcze 2 km, to nie hamuje i tira wyprzedza. I
nikt by nie mial pretensji, gdyby nie jakis taki, co sie uparl tira z
v=100 wyprzedzac :-P
>>> Zmierzam do tego że nie dorośliśmy do jazdy autostradami z dwoma
>>> pasami.
>> A myslisz, ze na 3 bylaby roznica ?
>Tak, jest takie miejsce w PL gdzie mamy 3 pasy na dlugim odcinku i
>nie jest to autostrada. Komfort nieporównywalnie lepszy. Niemieckie
>drogi z 3 pasami to też bajka. Wyprzedzasz komfortowo a lewy pas jest
>dla ABSów.
Moze i bajka, tylko ze prawym pasem jada tiry, i jesli zajezdzaja tym
na lewym, to beda zajezdzac i tym na srodkowym.
A wtedy ci ze srodkowego pojada na lewy.
A nawet jak nie pojada, to na lewym beda sie ABS poganiac swiatlami -
zreszta nie trzeba ABS, szybko jechac moga i zwykli ludzie.
W Niemczech po pierwsze - nie zajezdzaja. Czy raczej - mniej
zajezdzaja.
Nie wiem - kultura taka, czy na kursie jest jazda po autostradzie, czy
na egzaminie.
>Pewnie że niemieckie dziadki potrafią zmienić 3 pasy z nienacka bez
>kierunku. Ale w razie czego masz gdzie uciekać bo jest lewy pas i
>awaryjny jak by co.
Ale piszesz o zmianie 3 pasow, to 4-tego juz nie ma :-)
>> Jesli jednak mniej, to jest bezpieczniejsza.
>Nie *czuje* się bezpieczniej.
Nie musisz sie czuc - statystyka czuje za Ciebie :-)
>Zachowania przygłupów zostały na autostradzie takie same jak na
>starych drogach. Tylko prędkośc większa.
Zupelnie inne te zachowania. Nie bylo na starych drogach zajezdzania.
Nie bylo wyprzedzania sie tirami przez kilometry.
Prawie nie bylo poganiania przez szybszych z tylu.
Bylo za to wyprzedzanie bez wolnego miejsca, na trzeciego, itp.
Owszem, przyznaje, mozesz sie czuc niebezpiecznie. Ale wyniki
wypadkowosci sa jakie sa.
Mniej wypadkow, mniej smiertelnych. Ale nie zero.
No i jedzie sie znacznie szybciej.
J.
-
26. Data: 2015-07-23 15:07:10
Temat: Re: bezpieczeniej na autostradach
Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
On 2015-07-23 14:37, RoMan Mandziejewicz wrote:
>> Dlaczego mam łamać przepisy?
> Dlatego, że bezpieczniej jest jechać z taka prędkością jak jadą inni
Nie. Jesli będziesz tolerował takie zachowanie to nigdy nie bedzie
bezpiecznie.
> szczególnie na zwężkach.
Szczegolnie na nich olewanie ograczeń kończy się źle.
> Żebyś był taki skrupulatny w przestrzeganiu art. 24 ust. 1 pkt 1 oraz
> art. 19 ust. 2 pkt 2. Ograniczenia prędkości nie są jedynymi
> przepisami do przestrzegania!
Łojej. Przestrzegam ich skupulatnie. Zakończyłem manewr wyprzedzania bez
wiedzy o wypadku przede mną, bedzie dopiero za kilometr czy dwa. Koniec.
Nie mam żadnych zobowiązań od tego momentu dla jadących za mną.
Na 1-ce między Częstochową a Radmoskiem jest kilka 70-tek. Stosując twój
tor myslenia nie mam prawa na tej drodze kogokolwiek wyprzedzić bo potem
jak zwykły pedał będe zwalniał. I wiesz co? Zwalniam i mam w dupie że
ktoś kogo wyprzedziłem wyprzedza teraz mnie. Od 10 lat obserwuje że
coraz więcej ludzi tak robi. Najwidoczniej coś sie zmienia w zachowaniu
kierowców.
> Nie martwi Cię to, że przysypiający Litwin może Ci w dupę wjechać i te
> dzieci zamordować?
Może mi wjechać bo u nas toleruje się takie zachowanie jak popychanie
samochodow przed i wymuszanie na nich łamania ograniczeń. Przestań
tolerować - Litwini zaczną zwalniać.
>> Jedno z ograniczeń było do 60 - wypadek. Tirownik nie omieszkał mi siąśc
>> na zderzaku i intensywnie migać jednocześnie rzucając bluzgami w eter.
>> Pewno dlatego że tylko pedały hamują z byle powodu.
> Pewnie dlatego, że w osobówkach liczniki zawyżają o 5-10%
Od tego mam GPS. Zazwyczaj jadę dopuszczalna + 5km/h.
> a każde
> spowolnienie dla kogoś, kto nie jedzie dla przyjemności a z obowiązku
> i jest to jego praca, jest marnowaniem czasu.
Pierdolisz. Nie ma żadnej tolerancji dla tych ktorym sie śpieszy i mają
ochotę tresować mnie żeby na 60 jechać 90.
> Tobie się wydaje, że
> jedziesz 60 a w rzeczywistości jedziesz np. 54.
Nie. Tobie się wydaje że ta sytuacja dotyczyła +5km/h. Nie. Kierownik
tira chciał zapierdalać z prędkoscią vmax, czyli pewno kolo 90-tki o
czym świadczy agresywne pojechanie pod zderzak, ostre hamowanie i
pierdolenie przez CB. Nie dziwie się że kolesie od autostrady ustawili
takie ograniczenie bo osobówka wystawała lekko na pas ruchu. Minięcie
tira z taką prędkością może samochód zassać. Byc może uratowałem komuś furę.
> Ale Ty tego nie zrozumiesz, wożąc dupę dla przyjemności.
Jesli ktoś nie może zmieścić się swoją pracą w ograniczeniach prędkości
to sugeruje kopać rowy. Zazwyczaj nie ma tam ograniczeń prędkości i
można zapierdalać na wyścigi dając upust testosteronowi.
-
27. Data: 2015-07-23 15:11:03
Temat: Re: bezpieczeniej na autostradach
Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
On 2015-07-23 14:31, RoMan Mandziejewicz wrote:
> Doprawdy? We wszystkich miejscach z więcej niż dwoma pasami, którymi
> przejeżdżałem najgęściej zajęty jest drugi pas od lewej a na skrajnym
> lewym nadal wyprzedzają ciężarówki. Często najszybszy jest prawy pas.
Nigdy nie widziałem wyprzedzającej ciezarówki na trasie średnicowej na
lewym pasie. Nie widuje rownież na 86. Jestem tam codziennie. Może inna
kultura jazdy, w końcu w tej okolicy autostrady były najwcześniej.
"najszybszy jest prawy pas" to zwykłe urban legend. Jest szybszy w 1 na
100 przypadków.
> Powiedziałbym, że jest nawet gorzej, bo te rozszerzenia zazwyczaj albo
> są w okolicach, gdzie jest duży ruch lokalny (A4 w Katowicach, A8 we
> Wrocławiu czy też świeżo otwarta S8 w Warszawie, gdzie na filmach
> Jerza widać miszczów środkowego pasa) albo na podjazdach (A4 - Góra
> św. Anny. Czyli w miejscach, gdzie ruch się zagęszcza.
Trasa średnicowa nie jest specjalnie gesta a mimo to ma parametry lepsze
niż sąsiednia A4. komfort jazdy, wyprzedzania itp nieporównywalnie większy.
> Odnoszę wrażenie, że autostradami w Polsce jednak rzadko jeździsz...
Przypuszczalnie dlatego widzę rzeczy które inni traktują jako normę.
-
28. Data: 2015-07-23 16:10:37
Temat: Re: bezpieczeniej na autostradach
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello Sebastian,
Thursday, July 23, 2015, 3:07:10 PM, you wrote:
[...]
>> Nie martwi Cię to, że przysypiający Litwin może Ci w dupę wjechać i te
>> dzieci zamordować?
> Może mi wjechać bo u nas toleruje się takie zachowanie jak popychanie
> samochodow przed i wymuszanie na nich łamania ograniczeń. Przestań
> tolerować - Litwini zaczną zwalniać.
Masz jakiś problem, że jednego prostego zdania nie jesteś w stanie bez
zrozumienia przeczytać? Tolerancja nie ma nic wspólnego z
przysypiającym kierowcą. To się po prostu zdarza. Dlatego bardzo
uważam, żeby jednak przed TIRem jechać z prędkością, która jest dla
niego nieosiągalna.
[...]
> Jesli ktoś nie może zmieścić się swoją pracą w ograniczeniach prędkości
> to sugeruje kopać rowy.
Nie da sie zmieścić. Na jego miejsce przyjdą inni, którzy też się nie
będą mieścić.
> Zazwyczaj nie ma tam ograniczeń prędkości i
> można zapierdalać na wyścigi dając upust testosteronowi.
A Ty idź na wycieczkę do lasu. Pieszo. Możesz iść dowolnie wolno.
Prawo jazdy lepiej oddaj, bo stanowisz zagrożenie na drodze ze swoją
egoistyczną postawą.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
29. Data: 2015-07-23 16:11:49
Temat: Re: bezpieczeniej na autostradach
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello Sebastian,
Thursday, July 23, 2015, 3:11:03 PM, you wrote:
>> Doprawdy? We wszystkich miejscach z więcej niż dwoma pasami, którymi
>> przejeżdżałem najgęściej zajęty jest drugi pas od lewej a na skrajnym
>> lewym nadal wyprzedzają ciężarówki. Często najszybszy jest prawy pas.
> Nigdy nie widziałem wyprzedzającej ciezarówki na trasie średnicowej na
A4, nie DTŚ.
[...]
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
30. Data: 2015-07-23 16:41:02
Temat: Re: bezpieczeniej na autostradach
Od: Uncle Pete <4...@g...com>
> Doprawdy? We wszystkich miejscach z więcej niż dwoma pasami, którymi
> przejeżdżałem najgęściej zajęty jest drugi pas od lewej a na skrajnym
> lewym nadal wyprzedzają ciężarówki. Często najszybszy jest prawy pas.
Ciężarówki to może i nie, ale na POW faktycznie środkowy pas jest do
jazdy, a prawy i lewy - do wyprzedzania ))) Nie rozumiem tych mistrzów
środka drogi.