    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: bezpieczeniej na autostradach
    Date: Thu, 23 Jul 2015 14:46:03 +0200

    On 2015-07-23 14:31, dddddddd wrote:
    > przecież to przekroczenie o 6km/h, zwykła uprzejmość na drodze - z
    > podporządkowanej też nie wpuszczasz, bo przepisy mówią o tym że masz
    > pierwszeństwo?

    Wpuszczam o ile nie powoduje to zagrożenia na drodze.

    > a tak jedziesz pewnie niecałe 80 licznikowe, realnie 75 albo i mniej i
    > się wkurwiają :)

    Jadę zgodnie z prędkością podawaną na GPS. Mój licznik, jak każdy ktory
    miałem, podaje więcej o jakieś 5km/h w tym zakresie.

    > ja jak np. jadę szybciej niż inni, widzę że ktoś zjeżdża na prawy pas w
    > lukę, ale jak nie przyspieszę to będzie musiał hamować bo mnie puścił,
    > to wciskam na chwilę gaz do dechy i wszyscy są zadowoleni

    Robie dokładnie to samo będąc uprzejmym. Tylko że to czasem
    niebezpieczne. Wjechanie w lukę mięzy autami 100km/h z prędkosci 130
    kończy się ostrym hamowaniem. Taka rakcja jest częsta jak kierownik z
    beemki miga za tobą światłami. Ja takie miganie olewam. Ale z obserwacji
    wynika że wiele osób robi bardzo ryzykowne manewry aby umożliwić
    przejazd debilowi.

    > I tak mnie ta
    > za co?

    A wydaje Ci się że podczas wyzywania nalezy podać przyczynę? Wystarczy
    coś z gatunu "ty jebany pedale, kurwa huju po co hamujesz, kutasie
    kurwa". Coś w ten deseń. Codziennie jadę na właczonym CB i poziom
    chamstwa (głównie tirowców) jest nie do przecenienia. Co prawda w
    miastach pytają głównie o drogę (żeby nie mieć nawigacji za 100zł ...)
    ale na trasie trafiłem na kolesia gadającego o swoich fantazjach
    seksualnych, innego który zawierzał wszystko Jezusowi, zaś na kolesia
    który beczy jak baran trafialem swego czasu codziennie. Duże studium
    psychaitryczne niezbedne.

    > Mnie to rybka bo co mi po opini debila, ale
    > po co ci cb jak tam prawie sami tirowcy się odzywają

    W zeszłym roku korek przed bramkami w Toruni ominąłem przez Ciechocinek
    starą 1-ką. Dzięki CB i szybkiej organizacji. Ludzie stojący w korku
    stracili 2h. Z dziećmi w samochodzie 2h to dużo. W PL nie trafilem
    jeszcze na komunikat radiowy w stacji komercyjnej który byłby użyteczny.
    CB załatwia temat. W Katowicach jest koleś który siedzi na CB calymi
    dniami i odpowiada jak gdzie dojechać i gdzie się korkuje.

    > wrzuć nagranie z kamerki to ocenimy :)

    Kamerki brak. Ale potrzebuje dwóch żeby opisać pełnie sytuacji drogowych.