-
21. Data: 2016-05-17 10:06:39
Temat: Re: benzyna / LPG > 3
Od: Shrek <...@w...pl>
On 17.05.2016 09:56, Liwiusz wrote:
> W dniu 2016-05-17 o 09:02, Bolko pisze:
>> Z innych historii to jakiś tam Airbus przy 150 osobach na pokładzie
>> pali 2,2litra/osobe/100 km.
>
> Jakieś podejrzane te dane, bo w samolotach podaje się spalanie na
> jednostkę czasu, a nie na przebytą drogę (to, jaką drogę przebędziesz w
> jednostce czasu zależy np. od kierunku i siły wiatru).
To podobnie jak w samochodach;)
A tak na poważnie - to rzeczywiście wychodzi dla B737 jakieś 3-3,5 litra
na pax/100km. Oczywiście zależy od zapełnienia, wiatru i prędkości, ale
można przyjąć, że zwykle latają 90%+, z prękością i wysokością
standardową, a nawet jak z wiatrem czy pod wiatr, to przecież raz w
jedną raz w drugą. Da się to statystycznie ogarnąć. Spalanie na godzinę
też się różni przy wznoszeniu, cruisie i zniżaniu;)
A myślę, że duże liniowce na długich trasach palą na paxa mniej od
małych na "krajówkach" gdzie prawie parabolą lecisz.
Ponoć problem jest z tym, że jak emitujesz zanieczyszczenia na dużej
wysokości to są ponad trzy razy bardziej "szkodliwe" (głównie z punktu
widzenia globca). I na tym opiera się wyliczenie o szkodliwości samolotów.
Shrek.
-
22. Data: 2016-05-17 17:59:33
Temat: Re: benzyna / LPG > 3
Od: "re" <r...@r...invalid>
Użytkownik "Bolko"
...
I tak na zdrowy rozum to mi wychodzi że CNG jest najbardziej EKO.
A prawie się go nieuzywa.
Dziwne, dlaczego?
Z innych historii to jakiś tam Airbus przy 150 osobach na pokładzie
pali 2,2litra/osobe/100 km.
Może samolot jest bardziej eko niż auto?
---
A balony, balony nie są bardziej eko od samolotów ?
http://niusy.pl/9qv
-
23. Data: 2016-05-17 21:00:03
Temat: Re: benzyna / LPG > 3
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik re r...@r...invalid ...
> I tak na zdrowy rozum to mi wychodzi że CNG jest najbardziej EKO.
> A prawie się go nieuzywa.
> Dziwne, dlaczego?
Kolega kupił ostatnio auto na CNG.
Mowi, ze co prawda tylko 1 stacja w Poznaniu ale codziennie tam przejezdza
wiec bedzie ok.
Po tygodniu wyciał instalacje i założył LPG.
Powód - obłsuga stacji miała w dupie klienta, raz przyjechał - awaria,
drugi raz czekał 20 minut bo cos tam cos tam.
Pomijam, ze jezdzenie na CNG było troche drozsze.
-
24. Data: 2016-05-17 22:36:54
Temat: Re: benzyna / LPG > 3
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Tue, 17 May 2016 00:02:27 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
> Dnia Mon, 16 May 2016 13:01:36 +0200, J.F. napisał(a):
>> A propos - jesli mi sie nie zdawalo, to przy wjezdzie do pewnego
>> garazu podziemnego zlikwidowali "zakaz wjazdu LPG".
>> Cos sie zmienilo w przepisach i mozna, czy zawsze bylo mozna pod
>> warunkiem jakims tam (wentylacja wymuszona ?), i tym razem
>> developer/wspolnota/zarzadca sie postaral ?
> Z tego co wiem to musi być wentylacja wymuszona i czujniki gazu.
Czujniki sa, bo jest sygnalizator "nie wchodzic, spaliny" czy jakos
tak :-)
Wentylacja wymuszona tez chyba jest, bo jakby te spaliny usuwali ? :-)
Ale czy moze byc wymuszona grawitacyjna ? :-)
J.
-
25. Data: 2016-05-18 08:50:22
Temat: Re: benzyna / LPG > 3
Od: "miumiu" <a...@b...pl>
Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:nheisa$3h2$1@node2.news.atman.pl...
>W dniu 2016-05-17 o 09:02, Bolko pisze:
>> Z innych historii to jakiś tam Airbus przy 150 osobach na pokładzie
>> pali 2,2litra/osobe/100 km.
>
> Jakieś podejrzane te dane, bo w samolotach podaje się spalanie na
> jednostkę czasu, a nie na przebytą drogę (to, jaką drogę przebędziesz w
> jednostce czasu zależy np. od kierunku i siły wiatru).
>
> --
> Liwiusz
Przeciętny samolot pasażerski na 200 osób spala 5-10 ton nafty lotniczej na
godzinę lotu. Im dłużej leci tym mniej spala bo jest lżejszy. Na osobe może
i wyjdzie 2-3 litry na 100km, ale mój samochód w przeliczeniu na osobę też
spala tylko 7,5/5=1,5 litra benzyny/LPG. Samolot nie ma żadnych
katalizatorów i wszystkie niedopalone węglowodory lądują prosto w
atmosferze.
Pzdr
-
26. Data: 2016-05-18 09:28:07
Temat: Re: benzyna / LPG > 3
Od: z <...@...pl>
W dniu 2016-05-17 o 21:00, Budzik pisze:
> Po tygodniu wyciał instalacje i założył LPG.
Mój znajomy też założył LPG ze względu na koszty serwisu (butla)
z
-
27. Data: 2016-05-18 10:06:53
Temat: Re: benzyna / LPG > 3
Od: "T." <k...@i...pl>
W dniu 2016-05-17 o 00:23, Tomasz Pyra pisze:
>
> A potem przychodzi taka instalacja LPG, z króćcami tam gdzie było wygodnie
> je w kolektor wstawić, z krzywo przewierconymi dyszami, z tanimi
> wtryskiwaczami które po kilkudziesięciu tysiącach każdy działa inaczej i
> mapą którą prosty algorytm autoadaptacji sam wyliczył na podstawie 2 minut
> pracy i analizie sygnałów z wąskopasmowej lambdy.
>
> Mniej-więcej to na pewno będzie działać, ale raczej nie na pewno tak jak by
> to wymyślili inżynirowie od tego silnika, również rzadko jest zrobione na
> podzepołach o podobnej jakości i trwałości co fabryczne instalacje wtrysku
> benzyny.
>
> Ale jak to się przekłada na tą ekologię i jak wogóle tą ekologiczność
> mierzyć to też nie do końca wiadomo.
> Nie zdziwiłbym się gdyby też się okazało że 30-to letnie auto z LPG na
> obojętnie jak ustawioną śrubkę nadal mniej szkodzi niż najnowocześniejszy
> diesel świata :)
Generalnie masz rację, ale równie dobrze możemy porozmawiać o
samochodach z wyciętymi katalizatorami albo jeżdżącymi na oleju po
frytkach. Tu raczej chodzi o dobrze zrobioną i współczesną instalację
LPG, a nie wynalazki wujka Miecia z garażu pod Pcimiem. Najnowsze
instalacje LPG (teraz to się chyba nazywa VI generacji - wtrysk ciekłego
gazu) kosztują coś ok. 6 tys. zł i to są urządzenia po prostu dobre -
paliwo zostało "podmienione" na lepsze, bo z założenia łatwiej się
ulatniające ze stanu ciekłego w gazowy (benzynę trzeba rozpylić, a w LPG
mamy do czynienia z gazem). I wszelkie dane wskazują, że taki napęd
wydziela mniej syfu od benzynowych i diesli.
T.
-
28. Data: 2016-05-18 16:15:59
Temat: Re: benzyna / LPG > 3
Od: Shrek <...@w...pl>
On 18.05.2016 08:50, miumiu wrote:
> Przecietny samolot pasa?erski na 200 osób spala 5-10 ton nafty lotniczej na
> godzine lotu. Im d?u?ej leci tym mniej spala bo jest l?ejszy. Na osobe mo?e
> i wyjdzie 2-3 litry na 100km, ale mój samochód w przeliczeniu na osobe te?
> spala tylko 7,5/5=1,5 litra benzyny/LPG.
Wszytko prawda, pod warunkiem, że zwykle jedziesz w 5 osób. Być może
jesteś wyjątkiem, ale przeciętnie to jest 1,3 osoby i to się liczy.
> Samolot nie ma ?adnych
> katalizatorów i wszystkie niedopalone weglowodory l?duj? prosto w
> atmosferze.
Za to przez większość czasu silnik pracuje w optymalnym zakresie. Więc
mógłbyś się mocno zdziwić;)
Shrek
-
29. Data: 2016-05-18 16:59:57
Temat: Re: benzyna / LPG > 3
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik z ...@...pl ...
>> Po tygodniu wyciał instalacje i założył LPG.
>
> Mój znajomy też założył LPG ze względu na koszty serwisu (butla)
>
A to kolejna głupota - ta sama butla w Niemczech moze byc uzywana 15 lat a
u nas tylko 10 po czym musi nastapic demontaz, badanie szczelnosci i
ponowna homologacja.
-
30. Data: 2016-05-18 17:12:34
Temat: Re: benzyna / LPG > 3
Od: z <...@...pl>
W dniu 2016-05-18 o 16:59, Budzik pisze:
> A to kolejna głupota - ta sama butla w Niemczech moze byc uzywana 15 lat a
> u nas tylko 10 po czym musi nastapic demontaz, badanie szczelnosci i
> ponowna homologacja.
Nie pamiętam teraz ale Ty chyba piszesz o wymaganiach co do butli LPG a
CNG to jeszcze większe wymagania i koszty.
z