eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodybenzyna / LPG > 3Re: benzyna / LPG > 3
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin2!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.ne
    ws.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for
    -mail
    Subject: Re: benzyna / LPG > 3
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <1lw12j91jn8gb$.1fur9ejr5qx2h.dlg@40tude.net>
    <9l6czlqn2o6u.1dk5yo03ckayj$.dlg@40tude.net>
    <3...@g...com>
    <57388295$0$22826$65785112@news.neostrada.pl>
    <5739a69c$0$22843$65785112@news.neostrada.pl>
    <5739a7ce$0$22831$65785112@news.neostrada.pl>
    <w816t8bmvei0$.o3tmgyu7ycj3.dlg@40tude.net>
    From: "T." <k...@i...pl>
    Date: Wed, 18 May 2016 10:06:53 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:45.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/45.1.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <w816t8bmvei0$.o3tmgyu7ycj3.dlg@40tude.net>
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 33
    Message-ID: <573c22b3$0$701$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.28.119.241
    X-Trace: 1463558835 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 701 83.28.119.241:61836
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2582177
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2016-05-17 o 00:23, Tomasz Pyra pisze:

    >
    > A potem przychodzi taka instalacja LPG, z króćcami tam gdzie było wygodnie
    > je w kolektor wstawić, z krzywo przewierconymi dyszami, z tanimi
    > wtryskiwaczami które po kilkudziesięciu tysiącach każdy działa inaczej i
    > mapą którą prosty algorytm autoadaptacji sam wyliczył na podstawie 2 minut
    > pracy i analizie sygnałów z wąskopasmowej lambdy.
    >
    > Mniej-więcej to na pewno będzie działać, ale raczej nie na pewno tak jak by
    > to wymyślili inżynirowie od tego silnika, również rzadko jest zrobione na
    > podzepołach o podobnej jakości i trwałości co fabryczne instalacje wtrysku
    > benzyny.
    >
    > Ale jak to się przekłada na tą ekologię i jak wogóle tą ekologiczność
    > mierzyć to też nie do końca wiadomo.
    > Nie zdziwiłbym się gdyby też się okazało że 30-to letnie auto z LPG na
    > obojętnie jak ustawioną śrubkę nadal mniej szkodzi niż najnowocześniejszy
    > diesel świata :)

    Generalnie masz rację, ale równie dobrze możemy porozmawiać o
    samochodach z wyciętymi katalizatorami albo jeżdżącymi na oleju po
    frytkach. Tu raczej chodzi o dobrze zrobioną i współczesną instalację
    LPG, a nie wynalazki wujka Miecia z garażu pod Pcimiem. Najnowsze
    instalacje LPG (teraz to się chyba nazywa VI generacji - wtrysk ciekłego
    gazu) kosztują coś ok. 6 tys. zł i to są urządzenia po prostu dobre -
    paliwo zostało "podmienione" na lepsze, bo z założenia łatwiej się
    ulatniające ze stanu ciekłego w gazowy (benzynę trzeba rozpylić, a w LPG
    mamy do czynienia z gazem). I wszelkie dane wskazują, że taki napęd
    wydziela mniej syfu od benzynowych i diesli.
    T.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: