eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodybenzyna / LPG > 3Re: benzyna / LPG > 3
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: benzyna / LPG > 3
    Date: Tue, 17 May 2016 10:06:39 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 27
    Message-ID: <nhejeb$qqa$1@node1.news.atman.pl>
    References: <1lw12j91jn8gb$.1fur9ejr5qx2h.dlg@40tude.net>
    <9l6czlqn2o6u.1dk5yo03ckayj$.dlg@40tude.net>
    <3...@g...com>
    <57388295$0$22826$65785112@news.neostrada.pl>
    <5739a69c$0$22843$65785112@news.neostrada.pl>
    <5739a7ce$0$22831$65785112@news.neostrada.pl>
    <w816t8bmvei0$.o3tmgyu7ycj3.dlg@40tude.net>
    <8...@g...com>
    <nheisa$3h2$1@node2.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: 83.142.198.226
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1463472395 27466 83.142.198.226 (17 May 2016 08:06:35
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 17 May 2016 08:06:35 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:38.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/38.5.0
    In-Reply-To: <nheisa$3h2$1@node2.news.atman.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2582128
    [ ukryj nagłówki ]

    On 17.05.2016 09:56, Liwiusz wrote:
    > W dniu 2016-05-17 o 09:02, Bolko pisze:
    >> Z innych historii to jakiś tam Airbus przy 150 osobach na pokładzie
    >> pali 2,2litra/osobe/100 km.
    >
    > Jakieś podejrzane te dane, bo w samolotach podaje się spalanie na
    > jednostkę czasu, a nie na przebytą drogę (to, jaką drogę przebędziesz w
    > jednostce czasu zależy np. od kierunku i siły wiatru).

    To podobnie jak w samochodach;)

    A tak na poważnie - to rzeczywiście wychodzi dla B737 jakieś 3-3,5 litra
    na pax/100km. Oczywiście zależy od zapełnienia, wiatru i prędkości, ale
    można przyjąć, że zwykle latają 90%+, z prękością i wysokością
    standardową, a nawet jak z wiatrem czy pod wiatr, to przecież raz w
    jedną raz w drugą. Da się to statystycznie ogarnąć. Spalanie na godzinę
    też się różni przy wznoszeniu, cruisie i zniżaniu;)

    A myślę, że duże liniowce na długich trasach palą na paxa mniej od
    małych na "krajówkach" gdzie prawie parabolą lecisz.

    Ponoć problem jest z tym, że jak emitujesz zanieczyszczenia na dużej
    wysokości to są ponad trzy razy bardziej "szkodliwe" (głównie z punktu
    widzenia globca). I na tym opiera się wyliczenie o szkodliwości samolotów.

    Shrek.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: