  • 11. Data: 2014-01-09 18:35:08
    Temat: Re: bateria 9V
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    +/- 1 mm
    http://www.batteryholders.org/9v-carbon%20zinc.pdf

    Robert

  • 12. Data: 2014-01-09 18:41:34
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Robert,

    > +/- 1 mm
    > http://www.batteryholders.org/9v-carbon%20zinc.pdf

    No i pasuje - baterię zrobili na +1mm a obudowę na -1mm. Wszystko w
    zakresie dopuszczalnej tolerancji ;)

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 13. Data: 2014-01-09 20:48:18
    Od: Grzexs <g...@g...pl>

    > Kupilem sobie testerek kabli, wsadzam baterie ... brakuje ze 2mm na
    > dlugosc i szerokosc.
    >
    > Co jest - chinczyki maja jakies mniejsze baterie, w projekcie sie
    > pomylili i dlatego tak tanio, czy udalo im sie taki kurczacy plastik
    > wymyslec ?

    Kiedyś miałem podobny problem. Rozwiązaniem okazało się "obranie"
    baterii z metalowego płaszczyka. Zyskuje się najwięcej na długości,
    jakieś właśnie 2 mm.

    --
    Grzexs

  • 14. Data: 2014-01-09 20:54:30
    Temat: Re: (OT) bateria 9V
    Od: Grzexs <g...@g...pl>

    > Twierdzę jedynie,że gimbusy nie znajo 6F25. Nic więcej.

    Czy może pamiętasz, czy 6F25 była dłuższa od 6F22? Z tego, co pamiętam,
    miała przekrój kwadratu o boku takim, jak szerokość 6F22, a długości nie
    mogę sobie przypomnieć.

    Pamiętam, jak dawno, dawno temu trzymając w dłoni zasilałem nią
    kalkulator "Lolek". Jedynie słuszne 6F22 były akurat niedostępne, a te
    większe, jako nie nadające się do większości zastosowań, zalegały
    wszędzie. Potem zaopatrzyłem się w zasilacz.
    --
    Grzexs

  • 15. Data: 2014-01-09 21:06:35
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 09.01.2014 20:48, Grzexs wrote:

    > Kiedyś miałem podobny problem. Rozwiązaniem okazało się "obranie"
    > baterii z metalowego płaszczyka. Zyskuje się najwięcej na długości,
    > jakieś właśnie 2 mm.

    Ja miałem taki sam problem z wsadzeniem współczesnej płaskiej 4,5V
    (3R12) do starej kolejowej latarki (taki fajny wynalazek z przesłonami
    zieloną, czerwoną i niebieską), wyjąłem ogniwa z plastiku i weszło.

    Jakub Rakus

  • 16. Data: 2014-01-09 21:23:39
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Grzexs,

    > Czy może pamiętasz, czy 6F25 była dłuższa od 6F22? Z tego, co pamiętam,
    > miała przekrój kwadratu o boku takim, jak szerokość 6F22, a długości nie
    > mogę sobie przypomnieć.

    6F25 - 23 x 50 x 23 mm / 0.9 x 2 x 0.9 inch
    http://www.radiomuseum.org/r/varta_pertrix29_iec_6f2
    5.html

    6F22 - wymiary: (48,5 × 26,2 × 17) mm
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Bateria_9_V

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 17. Data: 2014-01-10 18:17:52
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 09 Jan 2014 17:55:18 +0100, Jakub Rakus napisał(a):

    > Nic z tych rzeczy, po prostu nie trzymają się standardu, a może i
    > standard, jeśli jakiś jest, dopuszcza takie odchyły. Wiem na pewno, że
    > te baterie od różnych producentów potrafią się różnić po kilka
    > milimetrów w każdą stronę. Są jeszcze aku nimh w "obudowie" 6F22,
    > przeważnie wchodzą ciasno w miejsce baterii.

    Coś w tym jest. W koszyk wkrętarki akumulatorowej Pegasus nie każde
    paluszki się mieszczą - problem jest z długością.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 18. Data: 2014-01-10 19:19:54
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 09.01.2014 13:34, uzytkownik pisze:

    > Chyba masz na myśli baterie 6F25 , które za komuny były bardzo
    > popularne, a obecnie ich nigdzie nie kupisz.

    Ale one były dużo grubsze, tak ze 2 razy, a nie o 2 mm.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl