  • 21. Data: 2017-09-19 01:40:25
    Temat: Re: automatyczne stacje
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    news:wqrw9chlebuk$.2yxv8rhqmlwp$.dlg@40tude.net...

    > Tez bym tak sprobowal, a potem 00000 -
    > ale moze on juz zera sprobowal i wie, ze nie przejda :-)
    > A potem wybralbym debit - moze z pin przejdzie :-)

    No właśnie :-)

    > Dobrze piszesz ... ale moze Urzad Skarbowy inaczej mysli :-)
    >
    > Bo on pokazuje rachunek, pokaz i ty :-)

    Nie zdziwiłbym się gdyby to był błąd ustawienia tego produktu
    w ich systemie - poszedłbym ze skargą do sklepu do obsługi klienta.

    > Inne, ale wieksze chyba tez. W szcegolnosci to odpowiednika tych 87
    > nie ma. Odpowiednik to chyba europejskie 91 - w Polsce nie wystepuje.

    Chodziło mi o to aby nie porównywać amerykańskiego 93 do
    naszego 95 czy 98.

    > To pokaz paluszkiem gdzie na tej stacji :-)

    Nie wiem gdzie był, ale nie w tym rzecz że na każdej stacji jest
    bo nie musi być jeśli stacje są 4 na każdym rogu skrzyżowania
    i dwie mają w 2 nie mają. Przy autostradach wszystkie mają diesla.

    > W najgorszym to cie zamkna za oszustwo kartowe :-)

    Jakie oszustwo? A ja mam jakiś obowiązek sprawdzać ile
    na karcie podarunkowej zostało? Skoro system wydał
    paliwo po zautoryzowaniu karty to widać było na tyle...

    > opisz co wyszlo :-)

    Opiszę...
    Właśnie muszę paska zatankować... tylko gdzie taka karta??

  • 22. Data: 2017-09-19 03:36:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 18 Sep 2017 18:40:25 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Chodziło mi o to aby nie porównywać amerykańskiego 93 do
    > naszego 95 czy 98.

    Ale to chyba tak jest - amerykanska 93 to europejska 95.

    > Nie wiem gdzie był, ale nie w tym rzecz że na każdej stacji jest
    > bo nie musi być jeśli stacje są 4 na każdym rogu skrzyżowania
    > i dwie mają w 2 nie mają. Przy autostradach wszystkie mają diesla.

    Bo po autostradach ciezarowki jezdza :-)

    > Jakie oszustwo? A ja mam jakiś obowiązek sprawdzać ile
    > na karcie podarunkowej zostało? Skoro system wydał
    > paliwo po zautoryzowaniu karty to widać było na tyle...

    Sedziemu to pan wytlumaczy, ale dopiero za 10 lat :-)

    > Opiszę...
    > Właśnie muszę paska zatankować... tylko gdzie taka karta??

    W Walmarcie.
    Da sie kupic taka i zaplacic inna kredytowa ? :-)

    J.

  • 23. Data: 2017-09-19 03:40:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 18 Sep 2017 18:24:10 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Co to znaczy "nie jest tak źle"? Wszędzie gdzie akceptują karty kredytowe
    > VISA/MC płacisz za towary więcej o te 2-3% które właściciel sklepu płaci.
    > A ma umowę wiążącą go tak, że nie wolno mu oficjalnie innych cen
    > dawać klientowi za gotówkę a innych na kredytową kartę, więc płacą tą
    > marżę wszyscy.

    Europa sie zbuntowala i to jest teraz ponizej 0.5%.

    J.

  • 24. Data: 2017-09-19 04:35:33
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Ale to chyba tak jest - amerykanska 93 to europejska 95.

    No, czyli nie warto popatrzeć na 93 i wnioskować że gorsza
    od naszej 95 bo inaczej ta liczba jest tu i tam liczona.

    > Bo po autostradach ciezarowki jezdza :-)

    Zgadza się, choć do ciężarówek mają wydajniejsze pompy/pistolety.
    Dziś paska zatankowałem na BP i specjalnie zwróciłem uwagę, że
    mieli też diesel. Ale stacja obok, co ciekawe po tej samej stronie
    ulicy, po prostu wcześniejszy wjazd, nie miała diesla, tańsze paliwo.

    > Sedziemu to pan wytlumaczy, ale dopiero za 10 lat :-)

    Czemu za 10 lat? Nie rozumiem dowcipu :-)

    Myślę szczerze, że na 50-60 dolarów to gdyby nawet taki
    przekręt zauważyli to mogliby w ogóle nie kiwnąć palcem...

    > W Walmarcie.
    > Da sie kupic taka i zaplacic inna kredytowa ? :-)

    Płacisz dowolnym środkiem płatności jaki masz.
    Dlaczego miałoby to sprawiać różnicę?
    Chodzi tylko o podatek i nie płacenie go podwójnie.
    Kupując kartę podarunkową wymieniasz tylko formę
    płatności - nie kupujesz żadnych "goods".
    Podatek to mogliby naliczyć tylko od tej kwoty 2.98,
    bo to jest kwota jaką zapłaciłeś bankowi za plastik...
    Ale te $25 nominalne na karcie powinno być nieopodatkowane.

  • 25. Data: 2017-09-19 08:23:34
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2017-09-18 o 21:48, Pszemol pisze:
    > A pytało kod pocztowy??:-)

    Mnie pytało :) - Karta dolarowa Kantoru Aliora działała z polskim kodem
    pocztowym na 4 z 5 stacji.

    > Swoją drogą kto dziś jeszcze ma Amexa? Zwłaszcza w Polsce???:-)

    Na przykład ja :) - i znam sporo osób które też mają.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 26. Data: 2017-09-19 08:27:01
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2017-09-18 o 23:49, Tomasz Pyra pisze:
    > Najśmieszniej to jest w Niemczech.
    > Nawet w całkiem dużych sklepach zazwyczaj da się płacić tylko gotówką.
    > A jak karta u nich to tylko vPay.
    > Visę i Mastercarda sobie można wsadzić, o Amexie nie wspominając.

    Tomek, poza Amexem dane masz sprzed 10 lat (mniej więcej). Od dawna nie
    mam problemów z płaceniem Visą lub Mastercardem w Niemczech :)

    Pozdrawiam - Mirek

  • 27. Data: 2017-09-19 10:31:07
    Od: lleeoo <l...@p...onet.pl>

    W dniu 19.09.2017 o 08:27, Mirek Ptak pisze:

    > Tomek, poza Amexem dane masz sprzed 10 lat (mniej więcej). Od dawna nie
    > mam problemów z płaceniem Visą lub Mastercardem w Niemczech :)
    >
    > Pozdrawiam - Mirek

    Jasne, jeśli masz ichniejszą EC, coś na kształt naszej debetówki do
    konta. Jeśli masz VISE czy MASTERCARD to zostaje wypłata gotówki z
    bankomatu. Bez karty EC nie zapłacisz w małym sklepie knajpie czy
    aptece. Dla "herfilków" wszystkie katy poza EC to kredytówki a tam to
    znikomy rynek.

  • 28. Data: 2017-09-19 10:45:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "lleeoo" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

> [...]
    >bankomatu. Bez karty EC nie zapłacisz w małym sklepie knajpie czy
    >aptece. Dla "herfilków" wszystkie katy poza EC to kredytówki a tam to

    To sa dane sprzed ~2 lat.
    Potem Visa i MC zmniejszyla prowizje i ich kartami mozna placic coraz
    czesciej ... ale ciagle nie wszedzie.

    J.

  • 29. Data: 2017-09-19 10:45:35
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    On Tuesday, September 19, 2017 at 9:24:12 AM UTC+10, Pszemol wrote:

    > Czyli debetowa - wydajesz swoje pieniądze które masz na koncie
    > a nie bierzesz pożyczki w przypadku każdej transacji jak w kredytowej.

    Przeciez na konto kk tez mozesz sobie wplacic swoje pieniadze - wiec wcale nie musisz
    brac pozyczki zeby korzystac z kk.

    Pozdrawiam,
    Iguan

    --
    Tu i tam:
    https://sites.google.com/site/iguan007/

  • 30. Data: 2017-09-19 10:59:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >No, czyli nie warto popatrzeć na 93 i wnioskować że gorsza
    >od naszej 95 bo inaczej ta liczba jest tu i tam liczona.

    Ale u nas 95 to "najgorsza", a w USA "najlepsza" :-)

    W Niemczech natomiast byla jeszcze 91 w obiegu ... czyzby odpowiednik
    amerykanskiej 89 ?

    >Czemu za 10 lat? Nie rozumiem dowcipu :-)

    Z Guantanamo tak szybko nie wypuszczaja, w tym kraju prawa i wolnosci
    obywatelskich :-)

> [...]
    >bo to jest kwota jaką zapłaciłeś bankowi za plastik...
    >Ale te $25 nominalne na karcie powinno być nieopodatkowane.

    Dobrze piszesz ... to prosimy teraz o wyniki praktyczne :-)

    P.S. Ale skoro jak mowicie - najpierw sie placi, a potem tankuje ...
    to pewnie pompa ma blokade, bo inaczej wszyscy by kradli :)
    Tylko ... kredytowych to jak widac nie dotyczy, najpierw sie tankuje,
    potem karte obciaza :-)

    J.