  • 151. Data: 2017-09-22 08:43:47
    Temat: Re: automatyczne stacje
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Thu, 21 Sep 2017 19:35:04 -0500, Pszemol wrote:
    > Amerykańskie i europejskie (niemieckie) marki mają wlew po prawej.

    No to europejskie czy niemieckie? Europa to na szczęście nie to samo co
    Niemcy. W moim Citroenie mam wlew po lewej stronie, i żadnych strzałek na
    desce.

    Mateusz

  • 152. Data: 2017-09-22 09:01:43
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Thu, 21 Sep 2017 19:35:04 -0500, Pszemol wrote:
    > Amerykańskie i europejskie (niemieckie) marki mają wlew po prawej.

    Z ciekawości poszukałem w obrazkach. Dwa przykłady: Mercedes i Smart

    https://www.torquenews.com/sites/default/files/style
    s/news/public/image-1084/cla_no_stopping.jpg

    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb
    /0/03/Smart_Forfour_1.3_Passion_%28W_454%29_%E2%80%9
    3_Heckansicht%2C_1._Mai_2012%2C_Ratingen.jpg/1024px-
    Smart_Forfour_1.3_Passion_%28W_454%29_%E2%80%93_Heck
    ansicht%2C_1._Mai_2012%2C_Ratingen.jpg

    Oba samochody z wlewem po lewej stronie.

    No ok, ale może o Amerykańskich coś faktycznie wiesz. Pierwszy obrazek
    który mi wyskakuje:

    http://images.thecarconnection.com/hug/2016-gmc-sier
    ra-1500_100528960_h.jpg

    znów pudło.

    > Japońskie mają wlew po lewej stronie, bo u nich ruch jest lewostronny.

    Sprawdźmy zatem...

    http://resources.carsguide.com.au/styles/cg_hero_lar
    ge/s3/suzuki-jimny-2015-(1).jpg

    Wlew po prawej. Gdzie ty tą swoją teorię znalazłeś? :)

    Mateusz

  • 153. Data: 2017-09-22 09:19:14
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

> [...]
    >
    > http://resources.carsguide.com.au/styles/cg_hero_lar
    ge/s3/suzuki-jimny-2015-(1).jpg

    > Wlew po prawej. Gdzie ty tą swoją teorię znalazłeś? :)

    A może są auta z wlewami po obu? :-)

    Robert

  • 154. Data: 2017-09-22 10:02:37
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

> [...]
    >
    > http://resources.carsguide.com.au/styles/cg_hero_lar
    ge/s3/suzuki-jimny-2015-(1).jpg

    > Wlew po prawej. Gdzie ty tą swoją teorię znalazłeś? :)

    Tak jak wszystkie inne swoje teoryjki znajduje - we własnej d....

  • 155. Data: 2017-09-22 11:28:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >W USA pokrywać można należność na karcie "z ręki" - czyli
    >swobodnie wpisujesz kwotę jaką chcesz, możesz zrobić nadpłatę.

    Ale bank moze to jakos dziwnie zaksiegowac :-)

    >W jaki sposób nadpłata miałaby ograniczyć Ci limit kredytowy?

    Mowimy o systemie Iguana - zmniejszamy sobie na stałe limit
    kredytowy/od poczatku prosimy o maly, w razie wiekszych zakupow
    przedplacamy.

    Dostrzegam dwie wady:
    -jesli karta w innym banku, to u nas przelewy w weekendy nie dzialaja.
    -uzywajac karty normalnie do drobnych zakupow i chcac nadplacic ...
    najpierw splacamy biezace zadluzenie. A ono mogloby sobie poczekac
    tych 20-50 dni bez odsetek :-)
    No ale w sumie nie musimy calej potrzebnej kwoty nadplacac, wystarczy
    aby starczylo na te drogą rzecz razem z limitem.

    >Dokładnie.
    >Do Passata mi się tyle paliwa nie miesci, ale mógłbym wylać na
    >chodnik ;-)

    nie musisz wydac na stacji, mozesz inne potrzebne zakupy zrobic ...
    tylko jakos mi nie przychodzi nic potrzebnego do glowy, za prawie caly
    limit :-)

    J.

  • 156. Data: 2017-09-22 11:29:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Nie przyjmą, przecież są merchant fees - musiałbyś im te 2% do
    >visy/masterkarda pokryć.

    Jak pisalem - u nas juz znacznie nizsze. Moze zaczna przyjmowac.

    J.

  • 157. Data: 2017-09-22 12:00:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Pszemol P...@P...com ...

    > Amerykańskie i europejskie (niemieckie) marki mają wlew po prawej.
    > Japońskie mają wlew po lewej stronie, bo u nich ruch jest
    > lewostronny.

    Hmm...
    Ducato wlew po lewej
    Multipla wlew po prawej...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Moi ludzie pracują na okrągło! Czasem nawet po 2, 3 godziny na dobę!!!"

  • 158. Data: 2017-09-22 12:55:57
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Jak kiedyś miałem bardzo mały limit, to tak zrobiłem - nadpłaciłem i
    zadziałało, mogłem w jednej transakcji zrobić zakup na kwotę
    "limit+nadpłacenie".

    Teraz też na wyciągu w razie nadpłata zwiększa limit (zresztą bardzo
    śmiesznie, bo o pełne złotówki, i nadpłacone 1.81 zł zwiększa limit
    zakupów o 2.00 zł, ale limit wypłat gotówkowych o 1.00 zł), ale
    pojedynczą transakcją tego już nie sprawdzę. :)

    MJ

  • 159. Data: 2017-09-22 13:17:32
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2017-09-20 09:57, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Iguan_007" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > A to zalezy. Jak karta prowadzona osobno przez bank, to zazwyczaj ma
    > skojarzone konto ("rachunek") i mozna tam przelac dowolna kwote.
    >
    > Ale np mbank nie podaje nr tego rachunku,

    Podaje, w szczegółach karty jest "Numer rachunku karty".

    > splaca sie z wlasnego konta
    > osobną operacją, lub sciaga automatycznie ... i tu sie chyba nadplacic
    > nie da.
    > ... a jednak sie da. No i teraz mam limit karty X, a "dostepne srodki"
    > X+100 :-)
    >
    > No i ciekawe - gdybym chcial zaplacic X+100 w jednej transakcji ...
    > nadzieje sie na "przekroczenie limitu karty", czy nie ?

    Jak nadpłaciłeś to możesz zapłacić więcej niż masz limitu kredytowego.

  • 160. Data: 2017-09-22 16:32:59
    Od: j...@i...pl

    On Thu, 21 Sep 2017 06:15:17 -0700 (PDT), Kris <k...@g...com>
    wrote:

    >Na taką nieprzemalowaną się gapie od kilku lat i jak tu odczytac z której strony
    wlew?
    >https://img2.sprzedajemy.pl/540x405_fiat-multipla-r
    -licznik-zegary-36022172.jpg

    U mnie jest strzałka:

    https://i.imgur.com/W6w8Drd.jpg

    W aucie którym jeżdżę dziś też jest strzałka:

    https://i.imgur.com/2eTieR5.jpg

    Mondeo MK5:

    https://i.imgur.com/4796V98.jpg

    http://jerzu.waw.pl GG:129280