eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyauta elektryczne - bilans mocyRe: auta elektryczne - bilans mocy
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    s.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed00.sul.t-online.de!t-online.de!border2.nntp.
    dca.giganews.com!nntp.giganews.com!novia!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting
    .com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada
    .pl!news.neostrada.pl!not-for-mail
    From: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: auta elektryczne - bilans mocy
    Date: Tue, 16 Feb 2010 22:22:45 +0000 (UTC)
    Organization: media
    Lines: 35
    Message-ID: <s...@d...media-lab.com.pl>
    References: <hlecpq$cd3$1@node1.news.atman.pl>
    <hlejvm$rif$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <s...@d...media-lab.com.pl>
    <hlepu1$4eo$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: hq.media-lab.com.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nemesis.news.neostrada.pl 1266358965 24748 83.3.137.42 (16 Feb 2010 22:22:45
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 16 Feb 2010 22:22:45 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/0.9.8.1pl1 (Debian)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2256229
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia 16.02.2010 kamil d <k...@t...pl> napisał/a:
    > Sergiusz Rozanski pisze:
    >>
    >> Mi się ta koncepcja podoba: napęd elektryczny, acu na 100km i mały
    >> spalinowiec na dłuższe trasy czy zimę i upały.
    >
    > Ale to chyba się nie kalkuluje, tzn. wytworzenie prądu w generatorze
    > zasilanym paliwem będzie droższe niż pobranie z sieci.

    Raczej tak, ale na dystansie >100km nie będziesz miał sieci.

    > Strata na takim
    > napędzie też chyba będzie większa niż przy klasycznej przekładni.

    Ale silnik na klasycznej przekładni nie spala optymalnie, masz
    zwolnienia, przyspieszenia, jazda na zbyt niskich/wysokich obrotach
    itd, a na elektrownię może pracować jednostajnie i wydajnie, czyli
    lepiej spożytkować paliwo. Jak np stoisz w korku, to silnik spala,
    a tak albo ładuje acu, a jak pełne to się wyłączy. Straty na cyklu:
    paliwo->silnik spalinowy->prąd->silnik elektryczny mogą być mniejsze
    niż na nieoptymalnie spalanym paliwie. Pewnie trzeba by to wytestować i
    pewnie pierwsze volty pokażą ile palą na 100km startując z pustych acu.

    > Oczywiście to tylko moje "wydaje mi się", fajnie gdyby ktoś rzucił dane
    > o efektywności takiej przekładni elektrycznej.

    imo to trzeba mierzyć cały samochód, nie elementy. Startujesz z pustym
    acu i po 100km zatrzymujesz się z pustym acu i dolewasz paliwa :)
    taki klasyczny test :)

    --
    "A cóż to za sens kupować samochód, żeby jeździć po asfalcie?
    Tam, gdzie jest asfalt, nie ma nic ciekawego, a gdzie jest
    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".
    Strugaccy - Poniedziałek zaczyna się w sobotę.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: