  • 1. Data: 2016-09-05 08:51:40
    Temat: audi 1.8t chip na 200 koni i lpg - jest sens
    Od: karolm <k...@o...eu>

    witam
    planuje zakup audi 1.8t po chipie na ok 200km, czy pozniej da sie
    normalnie gaz lpg zalozyc? nie bedzie zadnych problemow ? jak patrzylem
    do do 4 cylindrowych gaz jest do ok 150 km

  • 2. Data: 2016-09-05 09:15:09
    Temat: Re: audi 1.8t chip na 200 koni i lpg - jest sens
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 5 Sep 2016 08:51:40 +0200, karolm napisał(a):

    > witam
    > planuje zakup audi 1.8t po chipie na ok 200km, czy pozniej da sie
    > normalnie gaz lpg zalozyc? nie bedzie zadnych problemow ? jak patrzylem
    > do do 4 cylindrowych gaz jest do ok 150 km

    Technicznie nie ma żadnego problemu, natomiast znalezienie gazownika który
    zrobi to inaczej niż bardzo źle, faktycznie może być trudne.
    Poszukaj - może na jakimś forum Subaru czy innych turbo-wynalazków mają
    jakiegoś polecanego w Twojej okolicy.

    Na LPG jeżdżą auta które mają i 350km/cyl.

  • 3. Data: 2016-09-05 16:02:42
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-09-05 o 08:51, karolm pisze:
    > witam
    > planuje zakup audi 1.8t po chipie na ok 200km, czy pozniej da sie
    > normalnie gaz lpg zalozyc? nie bedzie zadnych problemow ? jak patrzylem
    > do do 4 cylindrowych gaz jest do ok 150 km

    200KM w wersji 150KM na seryjnych wtryskach to bajki. max 190 i to na
    granicy pętlenia

    Gaz bez problemu to ogarnie pod warunkiem że gazownik będzie ogarniał
    temat, będzie wiedział jak sobie poradzić z pętlącymi wtryskami
    benzynowymi i będzie wiedział do czego jest sonda AFR.

    Lewis

  • 4. Data: 2016-09-05 17:37:54
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak nie jezdzisz w rajdach to nie ma sensu, ekonomicznego przede wszystkim. Zeby
    zrobic 200 koni trzeba 50-60 litrow benzyny na godzine, gazu sporo wiecej.

  • 5. Data: 2016-09-05 17:44:40
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Dopisz jeszcze ze tlok jest wielkosci wiadra. Gaz ma sporo nizsza predkosc spalania
    niz benzyna. I zeby uzyskac duze moce z litra silnik na wysokich obrotach musi
    pracowac na bardzo bogatej mieszance bo duza czesc gazu sie nie spala.

  • 6. Data: 2016-09-06 02:11:12
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 5 Sep 2016 08:44:40 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):

> [...]
    pracowac na bardzo bogatej mieszance bo duza czesc gazu sie nie spala.

    Mówimy o silniku turbo, gdzie moc uzyskuje się ciśnieniem doładowania, a
    nie wysokimi obrotami.

    I tam problemem jest raczej spalanie stukowe (czyli zbyt wysoka prędkość
    spalania benzyny i jej skłonność do samozapłonu). LPG może być tu nawet
    lepsze.

    Co do niższej prędkości spalania można nieco przyspieszyć zapłon.

    No ale to już tak jak mówiłem - potrzebny kumaty człowiek od silników.
    A nie instalator intalacji gazowych

  • 7. Data: 2016-09-06 02:12:24
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 5 Sep 2016 08:37:54 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):

    > Jak nie jezdzisz w rajdach to nie ma sensu, ekonomicznego przede wszystkim. Zeby
    zrobic 200 koni trzeba 50-60 litrow benzyny na godzine, gazu sporo wiecej.

    Na szczęście samochód wyposażony jest pewnie w pedał gazu, którym można
    regulować te konie w zależności od potrzeb :)

  • 8. Data: 2016-09-06 10:30:47
    Od: "Endriu" <p...@i...pl>

    > witam
    > planuje zakup audi 1.8t po chipie na ok 200km, czy pozniej da sie
    > normalnie gaz lpg zalozyc? nie bedzie zadnych problemow ? jak patrzylem do
    > do 4 cylindrowych gaz jest do ok 150 km

    1,8 T to świetny silnik do zagazowania. Niestety produkcję tego silnika
    zakończono gdzieś około 2006 roku i to niestety jest smutna wiadomość, bo
    jeden z najbardziej udanych na świecie silników został wycofany z produkcji
    i nastała pierdzielona era TSI i FSI którego nie ma sensu gazować ....
    Szkopy strzeliły sobie tym samym w stopę, i niestety tego pożałują.
    Endriu

  • 9. Data: 2016-09-06 10:46:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Endriu" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >wycofany z produkcji i nastała pierdzielona era TSI i FSI którego nie
    >ma sensu gazować .... Szkopy strzeliły sobie tym samym w stopę, i

    Ta, jasne, bo nabywca ich samochodu jest strasznie zainteresowany
    gazowaniem :-)

    A jak bedzie ... to kto wie, moze to sie swietnie gazuje ...
    fabrycznie :-)

    J.

  • 10. Data: 2016-09-06 12:47:37
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A Ty ma mozg. A czasami jak cos pierdolniesz to jak bys nie mial.