  • 1. Data: 2013-03-28 13:51:46
    Temat: atrakcyjne ai dla ostrzeliwujacych statków (w 2d)
    Od: firr <g...@g...com>

    (wysylam z innego miala bo chwilowo nie chce mi sie przelogowywac)

    Pisze prostą (wel wzglednie prostą) grę 2d w ujeciu z góry.
    Podobne to jest nawet do gier na osmieobitowce z tym ze tam
    zwykle latalo sie w prawo albo w gore a tu mozna kierowac
    sie w dowolna strone na dwuwymiarowej mapie.
    Podstawowy problem na ktorym troche utknąlem i czuje
    ze potrzebuje troche nad tym porozmyslac wiaze sie z tym w
    jakie ai wyposazyc wrogie stateczki tak aby wlka byla jak
    najbardziej atrakcyjna.
    generalnie gracz steruje swoim stateczkiem i wciska
    fire, wrogie stateczki lataja po planszy - poki co
    zrobilem cos takiego ze o ile gracz podleci blisko
    przeciwnika to ten zaczyna obracac sie w jego kierunku
    po czym strzela - dorobilem tez zwalnianie tj o ile gracz
    jest na celowniku to atakujacy leci na 30% swojej szybkosci
    w ten sposob moze wystrzelic wiecej strzalow, bo bez tego
    szybko przez niego przelatuje (nie ma zderzen miedzy
    statkami) po czym dopiero zawraca i kolejny nawrót
    z atakiem. Mam w planie dorobienie tez trybu ucieczki (tja dla
    malego hp enemy odwraca sie w przeciwna strone i oddala
    sie az do osiagniecia porzadanej odleglosci ale jeszcze nie
    zrobilem).
    Zastanawiam sie jak jeszcze mozana skomplikowac te proste
    algorytmy tak zeby walka dawala jak najwieksza satysfakcje
    (poki co nawet jakos tam ujdzie w minimalnym stopniu ale
    moglaby byc lepsza)
    (zakladam watek z nadzieja ze pomysly na ten temat mi sie
    jakos ułożą bo ten temat wymaga troche pomyslunku)

  • 2. Data: 2013-03-28 21:49:46
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    W dniu czwartek, 28 marca 2013 13:51:46 UTC+1 użytkownik firr napisał:

    > Podstawowy problem na ktorym troche utknąlem i czuje
    > ze potrzebuje troche nad tym porozmyslac wiaze sie z tym w
    > jakie ai wyposazyc wrogie stateczki tak aby wlka byla jak
    > najbardziej atrakcyjna.

    A jakby dobrac algorytmem ewolucyjnym? Lekka zmiana
    parametrow, potem turniej, wygrane zostaja, przegrane
    umieraja i tak w kolko?
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2013-04-21 19:30:46
    Od: firr kenobi <p...@g...com>

    W dniu czwartek, 28 marca 2013 21:49:46 UTC+1 użytkownik M.M. napisał:

    > A jakby dobrac algorytmem ewolucyjnym? Lekka zmiana
    >
    > parametrow, potem turniej, wygrane zostaja, przegrane
    >
    > umieraja i tak w kolko?

    Nie o to mi chodzi chodzi mi o jako tako prosty
    algorytm na zykle zachowanie dwuwymiarowych szipów
    na dwuwymiarowej planszy - jest to w pewien
    sposob dosyc trudne i troche pomyslunku wymaga by
    to ugryzc (wiem jakie sa z tym problemy i az
    mi ciezko sie za to zabrac :c)

  • 4. Data: 2013-04-21 20:07:04
    Od: firr kenobi <p...@g...com>

> [...]
    > na dwuwymiarowej planszy - jest to w pewien
    > sposob dosyc trudne i troche pomyslunku wymaga by
    > to ugryzc (wiem jakie sa z tym problemy i az

    prosty przyklad - jak powinien wygladac ruch szipa
    ktory ma patrolowac pewien obszar mapy? powiedzmy
    ze 'dla ustalenia uwagi' jak to mowia szip ma rozmiar
    10 jednostem (milimetrow) a patrolowany obszar ma
    promien 4 metrów, statek moze wykonywac ruch do
    przodu np jedna jednostke oraz skret lewo prawo
    (np o jeden stopien) ew tez ruch typu strafe,
    jak zaprogramowac by ten ruch jakos w miare sensownie
    wygladal (obrazowal jakis ruch ktory rzeczywiscie
    przypominalby jakis patrol) a nie wygladal 'sztywno' lub 'głupio'