  • 21. Data: 2009-08-30 22:59:43
    Temat: Re: aparat do robienia zdjęć mieszkań.
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze robarto:

    > niższe zakresy i może już takie 14-42 olympus (crop x2) lub 18-70
    > sony,nikon,canon (crop x1,5) wystarczy ?
    > Do tego jakby trzeba było to dokupiłbym konwerter x0,5 dobrej jakości.
    > Może lampa w pomieszczeniach do konwertera pomoże w lepszych zdjęciach ?
    > Kwestia teraz jakiegoś taniego body z obiektywem standartowym tylko żeby
    > były dla niego jakieś dobre konwertery szerokokątne, polecicie może jakieś ?
    > Fakturę wrzucę w koszty ;)

    Kup E420 z 14-42 i już. Wydasz na to tyle ile na samo body w innym systemie
    a do takich zdjęć jak opisujesz ci starczy. Tylko pamiętaj że musisz mieć
    *koniecznie* statyw.

  • 22. Data: 2009-08-31 05:10:49
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Les wrote:
    > dowolny kompakcik (taki za 200 zł) + wizjer do drzwi (ten z większą
    > soczewką) i po kłopocie.

    Probowales? Ja tak i niestety mam bardzo zle doswiadczenia - ciezko zmusic
    taki zestaw do wspolpracy, a jesli juz sie uda (makro + odpowiednio
    ustawiona ostrosc), to jakosc jest wyjatkowo podla.

    k,

  • 23. Data: 2009-08-31 05:29:36
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Les" <s...@p...fm> napisał:

    >[...]
    >jeżeli to ma być tylko do internetu, a kasy mało to:
    >dowolny kompakcik (taki za 200 zł) + wizjer do drzwi (ten z większą
    >soczewką) i po kłopocie.
    >[...]

    Kiedyś w bardzo dawnych czasach próbowałem - z Coolpixem 995. Nie dało się
    uniknąć straszliwego winietowania. Obawiam się, ze z większością kompaktów
    będzie podobnie.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 24. Data: 2009-08-31 05:33:35
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Les pisze:
    > Witam,
    > jeżeli to ma być tylko do internetu, a kasy mało to:
    > dowolny kompakcik (taki za 200 zł) + wizjer do drzwi (ten z większą
    > soczewką) i po kłopocie.

    A teraz ustaw dobrze, żeby oś obiektywu była dokładnie z osią wizjera,
    powodzenia. To mogą być zabawy, a nie do publikacji. Prędzej można
    pomyśleć o nasadce wide do jakiegoś kompaktu z szerokim końcem.

    wer

  • 25. Data: 2009-08-31 10:43:59
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "kurdybanek" h7edc0$20g8$...@o...icpnet.pl

    > Obiektyw bardzo fajny, ale dystorsje
    > dyskwalifikują go raczej w fotografii
    > wnętrz.

    Czy w fotoszopce nie można tych dystorsji zdjąć?

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
    o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . ,.;\|/....

  • 26. Data: 2009-08-31 16:46:34
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > "kurdybanek" h7edc0$20g8$...@o...icpnet.pl

    > Czy w fotoszopce nie można tych dystorsji zdjąć?

    To może od razu lepiej zrobić to w 3D Max? W dodatku klient będzie miał
    animację i wirtualny spacer.

    wer

  • 27. Data: 2009-08-31 20:01:10
    Od: Les <s...@p...fm>

> [...]
    > powodzenia. To mogą być zabawy, a nie do publikacji. Prędzej można
    > pomyśleć o nasadce wide do jakiegoś kompaktu z szerokim końcem.

    do kompaktu tulejka + dowolny filtr - na miejsce szkła kawałek
    plastiku z wyśrodkowanym otworem w który wkręcałem wizjer!
    Jakość słaba - ale jako 800 pix po dłuższym boku obleci (takie fotki
    do internetu)

    Pozdrawiam
    Les

    PS.
    To jest sposób Adama Słodowego - inny to kupno drogiego obiektywu i
    drogiej lustrzanki
    Jeszcze lepszy to - wynajęcie fotografa z gotowym zestawem

  • 28. Data: 2009-09-01 01:20:45
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Mateusz Ludwin" h...@t...hamstera.pl

    > a do takich zdjęć jak opisujesz ci starczy. Tylko pamiętaj
    > że musisz mieć *koniecznie* statyw.

    Może to motyw na osobny wątek, ale zapytam -- co polecasz?
    Rozmyślam o zakupieniu statywu, ale nie wiem, co wybrać. :)

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 29. Data: 2009-09-01 01:21:03
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    b...@n...pl h7gul6$lmf$...@n...supermedia.pl

    > To może od razu lepiej zrobić to w 3D Max? W dodatku
    > klient będzie miał animację i wirtualny spacer.

    Chodzi o finanse czy o poziom trudności lub pracowitości lub traconego czasu?
    Zdejmowanie dystorsji w PS wygląda bardzo łatwo.

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 30. Data: 2009-09-01 10:25:59
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
    > Chodzi o finanse czy o poziom trudności lub pracowitości lub traconego
    > czasu?
    > Zdejmowanie dystorsji w PS wygląda bardzo łatwo.

    Ale z rybiego oka jest bardzo... kreatywne.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl