-
1. Data: 2011-04-24 17:51:08
Temat: amortyzatory "ogólnego stosowania"
Od: "Feromon" <f...@w...pl>
Witam!
Które amortyzatory stricte samochodowe
nadawały by się do amortyzowanego umocowania (postawienia)
masy 120-150 kg. Ta masa stałaby na trzech sztukach.
Na ściskanie.
Jeśli ktoś może m i poradzić, bo pralkowe amorki chyba dużo
słabsze i na rozciaganie, a samochodowe jakby za mocne... ale może
ktokolwiek słyszał...
Pozdrawiam Świątecznie
Feromon
-
2. Data: 2011-04-24 18:44:01
Temat: Re: amortyzatory "ogólnego stosowania"
Od: "Hants" <hants@CUT_ITvp.pl>
"Feromon" <f...@w...pl> wrote in message
news:4db446f0$0$2451$65785112@news.neostrada.pl...
> Witam!
> nadawały by się do amortyzowanego umocowania (postawienia)
> masy 120-150 kg. Ta masa stałaby na trzech sztukach.
> Na ściskanie.
Motocyklowe?
-
3. Data: 2011-04-24 19:13:54
Temat: Re: amortyzatory "ogólnego stosowania"
Od: "J_K_K" <j...@i...fm>
Użytkownik "Hants" <hants@CUT_ITvp.pl> napisał w wiadomości
news:ip1k0h$g0a$1@news.onet.pl...
>> masy 120-150 kg. Ta masa stałaby na trzech sztukach.
>> Na ściskanie.
>
> Motocyklowe?
Mogą podejść - z jakiegoś klasyka mniejszej pojemności.
Zwłaszcza te z regulacją (czego w samochodowych nie uświadczysz).
Pzdr
JKK
-
4. Data: 2011-04-24 19:30:30
Temat: Re: amortyzatory "ogólnego stosowania"
Od: Michał Gut <m...@w...pl>
do postawienia to sprezyny i do tego dopiero amortyzatory zeby nie latało
jak zyd po pustym sklepie
-
5. Data: 2011-04-24 20:06:40
Temat: Re: amortyzatory "ogólnego stosowania"
Od: "J_K_K" <j...@i...fm>
Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał w
wiadomości news:ip1mnn$fjb$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
> do postawienia to sprezyny i do tego dopiero amortyzatory
Motocyklowe (przynajmniej niektóre)
mają na wejściu jedno i drugie :-)
Pzdr
JKK
-
6. Data: 2011-04-24 20:08:37
Temat: Re: amortyzatory "ogólnego stosowania"
Od: Gregorius <n...@a...pl>
W dniu 2011-04-24 17:51, Feromon pisze:
> Witam!
> Które amortyzatory stricte samochodowe
> nadawały by się do amortyzowanego umocowania (postawienia)
> masy 120-150 kg. Ta masa stałaby na trzech sztukach.
> Na ściskanie.
Tak jak ktoś pisał raczej motocyklowe albo rowerowe (widziałem jakieś
rozwiązanie z jedną golenią). W samochodowych za ściskanie i powrót
odpowiadają sprężyny, amortyzator odpowiada natomiast za tłumienie.
Cen motocyklowych nie znam, ale rowerowe tanie nie są. Za podstawowe
modele (sprężyna + olej) trzeba dać ~300 zł, średniaka idzie kupić za
~700-800, a wypasy ... nie będę Cię dołował.
--
Gregorius
-
7. Data: 2011-04-24 20:46:19
Temat: Re: amortyzatory "ogólnego stosowania"
Od: juhass <j...@p...fm>
W dniu 2011-04-24 17:51, Feromon pisze:
> Witam!
> Które amortyzatory stricte samochodowe
> nadawały by się do amortyzowanego umocowania (postawienia)
> masy 120-150 kg. Ta masa stałaby na trzech sztukach.
> Na ściskanie.
>
Zdecydowanie motocyklowe, klasyczne- z modeli bez centralnego
amortyzatora, albo z centralnym, z tym że przy założeniu 3 sztuk ciężko
będzie znaleźć odpowiednio miekkie.
Ja bym celował w poszukanie 3 szt amorków klasycznych od czegoś pokroju
Honda CB500- znajdziesz używki, ale ich stan to loteria...
--
Pozdrawiam:
juhass
-
8. Data: 2011-04-24 22:35:11
Temat: Re: amortyzatory "ogólnego stosowania"
Od: PeJot <P...@o...pl>
W dniu 2011-04-24 17:51, Feromon pisze:
> Witam!
> Które amortyzatory stricte samochodowe
> nadawały by się do amortyzowanego umocowania (postawienia)
> masy 120-150 kg. Ta masa stałaby na trzech sztukach.
> Na ściskanie.
>
> Jeśli ktoś może m i poradzić, bo pralkowe amorki chyba dużo
> słabsze i na rozciaganie, a samochodowe jakby za mocne... ale może
> ktokolwiek słyszał...
Siłowniki od klapy ( tanie jak barszcz ), można kombinować z doborem
siły, albo dołożyć zewnętrzne sprężyny.
Amortyzatory przemysłowe ( drogie jak diabli, ale nie do zajechania ).
--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem
-
9. Data: 2011-04-25 00:25:13
Temat: Re: amortyzatory "ogólnego stosowania"
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2011-04-24 17:51, Feromon pisze:
> Witam!
> Które amortyzatory stricte samochodowe
> nadawały by się do amortyzowanego umocowania (postawienia)
> masy 120-150 kg. Ta masa stałaby na trzech sztukach.
> Na ściskanie.
Tak jak koledzy pisali - do postawienia sprężyny.
Amortyzatory to już w zależności jaką masz amplitudę, częstotliwość tych
drgań i w jakich kierunkach działają, bo być może nie zrobisz tego
jednym amortyzatorem.
Prosty, tani i niezbyt twardy amortyzator to np. tylny z Fiata
Cinquecento (w samochodzie "leży" na nim właśnie około 150kg).
-
10. Data: 2011-04-25 22:24:21
Temat: Re: amortyzatory "ogólnego stosowania"
Od: "Alexy" <a...@o...com.pl>
Użytkownik "Feromon" <f...@w...pl> napisał w wiadomości
news:4db446f0$0$2451$65785112@news.neostrada.pl...
> Które amortyzatory stricte samochodowe
> nadawały by się do amortyzowanego umocowania (postawienia)
> masy 120-150 kg. Ta masa stałaby na trzech sztukach.
> Na ściskanie.
Żadne, ponieważ amortyzatory samochodowe nie posiadają sprężyn. One tylko
tłumią skoki, zapobiegając huśtaniu się samochodu jadącemu po wybojach, ale
same jako takie nie wywierają żadnej siły przeciwdziałającej sile ciążenia
samochodu. Od tego są sprężyny i resory.
Tak jak Ci już koledzy podpowiedzieli - tylko sprężyny lub amortyzatory od
podnoszenia klap samochodowych lub mebli, bo te mają wewnątrz sprężyny.