  • 41. Data: 2013-01-17 22:11:20
    Temat: Re: algorytm stringi
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    W dniu czwartek, 17 stycznia 2013 18:16:30 UTC+1 użytkownik firr kenobi napisał:
    > co robi ten klucz? czy to identyfikator
    > danego slowa (chunka) z ktorego mozna pozniej
    > odtworzyc jego pozycje czy co to jest?
    W przybliżeniu tak, to jest coś w rodzaju id
    słowa (albo początku słowa). Potem takie id
    można łatwo/szybko znaleźć. Średnia ilość operacji
    jakie trzeba wykonać jest równa średniej ilości
    kolizji w hash-table, czyli może być stała, w zależości
    od szczegółów nawet rzędu O(1). Nie należy mylić tego
    z czasem stałym, wyszukiwanie w zwiększającej się
    pamięci nigdy nie będzie stałe, choćby dlatego że
    sygnał musi pokonać dłuższą trasę, aby odczytać dane
    z coraz bardziej oddalonej od procesora kości RAM.

    Mamy np. tekst do wyszukania:
    const char pattern[] = "ala";

    Mamy tablicę kluczy:
    const unsigned int keys[256] = {rand,rand...rand};

    Czyli klucz testu "ala" będzie:
    unsigned int key = keys[ 'a' ] ^ keys[ 'l' ] ^ keys[ 'a' ];

    Potem mamy tekst który przeszukujemy:
    const char text[] = "asalam";

    Dla tego tekstu można policzyć kolejne klucze, dla kolejnych 3 zakowych
    pod ciągów:

    key0 = keys['a'] ^ keys['s'] ^ keys['a'];
    key1 = keys['s'] ^ keys['a'] ^ keys['l'];
    key2 = keys['a'] ^ keys['l'] ^ keys['a'];
    key3 = keys['l'] ^ keys['a'] ^ keys['m'];

    Klucz key2 jest tak samo liczony jak key, więc będzie miał taką
    samą wartość, więc zostanie (szybko) odnaleziony w hash-table, więc
    będziemy mieli pozycję równą 2 (licząc od zera), więc przeszukamy
    tekst od pozycji dwa, więc zajdziemy tam pattern ala :D

    > tez nie wiem ale z tego wynika ze z
    > trzymaniem bolastego indeksu np wszystkich
    > ciagow na miliardzie stron moglbybyc tem
    > problem ze to byloby wieksze niz ten miliard
    > stron - pewnie cos tam jest jedynie czesciowo poindeksowane
    Trzymanie indeksu wiąże się z narzutem, ale czy istnieje
    jakaś inna droga? Może jakiś lepszy indeks?

    Pozdrawiam

  • 42. Data: 2013-01-20 14:28:33
    Od: firr kenobi <p...@g...com>

    Vincent tried to talk but he couldnt speak \ the years of isolation had made him
    quite weak \ So he took out some paper and scrawled with his pen \ "I am possessed by
    this house and can never leave it again"

  • 43. Data: 2013-01-20 14:37:21
    Od: firr kenobi <p...@g...com>

    joke (w zwiazku ze sluchaniem fajnego tekstu) - odpowiem chyba pozniej, teraz ferwor
    zajęć :\

    (as he quoted the "Raven" from Edgar Alan Poe...
    shall be lifted... nevermore...)