    From: Karthoon <k...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: alfa romeo 147 jtd >2005
    Date: Mon, 26 Jul 2010 02:08:28 -0700 (PDT)

    On 25 Lip, 23:43, "Jurand" <j...@i...pl> wrote:
    > Użytkownik "Karthoon" <k...@g...com> napisał w
    wiadomościnews:2e084f1e-4bdf-4ba1-9036-5ff33fab4919@
    q12g2000yqj.googlegroups.com...

    pl...

    > Za te pieniądze (powyżej 30 tysięcy złotych) kupisz Focusa II w całkiem
    > fajnej wersji, np. 2.0D 136KM i biorąc pod uwagę radochę z jazdy takim autem
    > szybko zapomnisz o nadmiarze plastików. Co ciekawe - ta "tandeta" wcale nie
    > oznacza złego montażu czy też skrzypienia auta na wybojach.

    Daj spokój, znam kilka focusów - wygląda to tragicznie, do tego się
    nie da przyzwyczaić.
    Do jakości też można mieć sporo zastrzeżeń - po 3-4 latach te
    samochody wyglądają wewnątrz po prostu źle.
    Ten silnik jest ok, ale bez rewelacji - 1.9jtd 150 km jeździ wyraźnie
    lepiej.
    Jedyne, co jest fajne w focusie - to zawieszenie.

    > Za 2004 rocznik dasz max. 32-33, za 2005 - 35-38, w zależności od wersji.

    Alfa 2005 kosztuje 25-26 za sensowny egzemplarz, więc jakby nie było
    to dobre 10k więcej. Trudno to uznać za alternatywę przy takiej
    różnicy w cenie.

    > Przeczytaj jeszcze raz mojego maila, bo chyba coś się uczepiłeś kwoty 25
    > tysięcy jako wyjściowej.

    Niedawno przerabiałem podobny temat dla znajomej, więc trochę się
    orientuję w cenach - alfy (dobre egzemplarze) po tyle +- chodzą.

    > Focus to jest alternatywa. Własnie jeśli chodzi o przyjemność z jazdy.

    Owszem, ale wykonanie, materiały czy design - już nie. No i też trzeba
    zapłacić za niego trochę więcej.
    Zdecydowanie nie warto.