-
41. Data: 2014-05-09 10:19:44
Temat: Re: akumlator i niskie przebiegi
Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
Adam <a...@p...onet.pl> wrote:
> Więc zmiana oświetlenia na dzienne pozwala zaoszczędzić sporo ponad
> 100W mocy - i ten prąd jest w tym momencie "dorzucany" do ładowania
> akumulatora.
Bzdura. Prąd ładowania wynika z napięcia podawanego na instalację
przez alternator, a to jest stabilizowane niezależnie od obciążenia
alternatora.
--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r.
PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
http://motogof.tumblr.com/
-
42. Data: 2014-05-09 10:25:38
Temat: Re: akumlator i niskie przebiegi
Od: MichaelData(R) <s...@o...com>
s...@g...com wydumał(a) w
news:6fbfe96a-e282-4831-b405-60962d9334a2@googlegrou
ps.com :
> Mam auto które ostatnio jak zrobi 500 km/m-c.
> Czasami stoi przez tydzień,
> a innym razem robi 200 km za jednym zamachem.
> Z reguła parę/naście km po mieście
> W wakacje zostawiłem samochód na światłach na tydzień.
> Przyszedłem, przekręciłem kluczyk zaświeciły się kontrolki i padł.
> Kupiłem nowy akumlator.
> Styl jazdy jak opisałem powyżej.
> Po długim weekendzie przychodzę i nawet kontrolki się nie zaświeciły.
> Wczoraj był cały dzień ładowany i na koniec dnia zapalił od razu.
> Elektryk sprawdził instalacja OK.
> Mówi że trzeba więcej jeździć.
> Ale jak nie ma potrzeby tyle jeździć to co robić ??
Popsuty wyłacznik lampki w bagażniku może bez problemu rozładować aku.
Podłącz sobie jakiś amperomierz, to bedziesz widział czy coś obciąża aku.
Diody na alternatorze tez mogą takie cuda robić, tym bardziej iz wynika u
Ciebie ze może to być sporadyczne a nie reguła.
--
Michael________(TM)
______/) /\ | /\
"Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you
as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)EUR
-
43. Data: 2014-05-09 10:32:53
Temat: Re: akumlator i niskie przebiegi
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello Adam,
Friday, May 9, 2014, 10:17:41 AM, you wrote:
>> Doładowywać prostownikiem albo założyć światła dzienne.
> Co ci dadzą światła dzienne? Przecież światła podczas jazdy są zasilane
> z alternatora, a nie z akumulatora.
Kosztem ładowania akumulatora. Było tyle razy w tym wątku, że wstyd o
to pytać. Naprawdę.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
44. Data: 2014-05-09 10:33:54
Temat: Re: akumlator i niskie przebiegi
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello Adam,
Friday, May 9, 2014, 10:19:44 AM, you wrote:
>> Więc zmiana oświetlenia na dzienne pozwala zaoszczędzić sporo ponad
>> 100W mocy - i ten prąd jest w tym momencie "dorzucany" do ładowania
>> akumulatora.
> Bzdura. Prąd ładowania wynika z napięcia podawanego na instalację
> przez alternator, a to jest stabilizowane niezależnie od obciążenia
> alternatora.
Wydajność alternatora przy jeździe miejskiej limituje prąd ładowania.
Jak pyrkasz na jałowych w korku, to lepiej mieć dzienne.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
45. Data: 2014-05-09 10:54:02
Temat: Re: akumlator i niskie przebiegi
Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> wrote:
> Światła dzienne mają bardzo dużo wspólnego z doładowywaniem
> akumulatora w czasie krótkich, miejskich przejazdów i
> nierozładowywaniem akumulatora podczas pyrkania na obrotach jałowych w
> korkach.
To już zależy od bilansu energetycznego... czy alternator na jałowych
obrotach potrafi utrzymać napięcie przy włączonych światłach. U mnie
w samochodzie potrafi, w motocyklu też - do momentu włączenia wentylatora
chłodnicy, ale wtedy nawet podkręcenie obrotów nic nie daje.
--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r.
PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
http://motogof.tumblr.com/
-
46. Data: 2014-05-09 10:57:34
Temat: Re: akumlator i niskie przebiegi
Od: "Chris" <c...@m...com>
s...@g...com nabazgrał(a):
> Kupiłem nowy akumlator.
Przy okazji, jaki akumulator warto kupić do podobnego stylu jazdy czyli
krótkie trasy
--
www.bezwypadkowy.net www.automo.pl www.vinspot.com
www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl
Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię pojazdu.
-
47. Data: 2014-05-09 11:06:09
Temat: Re: akumlator i niskie przebiegi
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello Adam,
Friday, May 9, 2014, 10:54:02 AM, you wrote:
>> Światła dzienne mają bardzo dużo wspólnego z doładowywaniem
>> akumulatora w czasie krótkich, miejskich przejazdów i
>> nierozładowywaniem akumulatora podczas pyrkania na obrotach jałowych w
>> korkach.
> To już zależy od bilansu energetycznego... czy alternator na jałowych
> obrotach potrafi utrzymać napięcie przy włączonych światłach.
Ale jakie napięcie? U mnie przy jałowych i włączonych światłach
napięcie jest niższe o jakieś 0.5V niż przy wyłączonych. To daje
znaczącą różnicę prądu ładowania akumulatora.
> U mnie w samochodzie potrafi, w motocyklu też - do momentu włączenia
> wentylatora chłodnicy, ale wtedy nawet podkręcenie obrotów nic nie
> daje.
Coś masz zepsute.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
48. Data: 2014-05-09 11:23:45
Temat: Re: akumlator i niskie przebiegi
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Adam Wysocki" napisał w wiadomości
Adam <a...@p...onet.pl> wrote:
>> Więc zmiana oświetlenia na dzienne pozwala zaoszczędzić sporo ponad
>> 100W mocy - i ten prąd jest w tym momencie "dorzucany" do ładowania
>> akumulatora.
>Bzdura. Prąd ładowania wynika z napięcia podawanego na instalację
>przez alternator, a to jest stabilizowane niezależnie od obciążenia
>alternatora.
A napiecie na wolnych obrotach z wlaczonymi swiatlami mierzyles ?
Nadal tyle samo co bez swiatel ? To wlacz jeszcze ogrzewanie szyb,
dmuchawe, i co tam moze byc przydatne.
Alternator ma wydajnosc ograniczona, a na wolnych obrotach znacznie
mniejsza niz nominalna.
No i starcza, albo nie starcza - zalezy od samochodu.
A jak nie starcza, to w czasie stania na czerwonym zima akumulator nie
jest ladowany, albo jest wolniej ladowany.
J.
-
49. Data: 2014-05-09 11:41:33
Temat: Re: akumlator i niskie przebiegi
Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>
W dniu 08.05.2014 15:44, Chris pisze:
>> Na poczatek sprawdzic elektryke.
>
> Sprawdzona i wszystko OK.
>
To znaczy co sprawdzone?
Bo zacząć należy od pomiaru prądu rozładowania przy wyłączonych
wszystkich odbiornikach (poza centralnym zamkiem i ewentualnie alarmem).
MJ
-
50. Data: 2014-05-09 11:53:57
Temat: Re: akumlator i niskie przebiegi
Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>
> Przy okazji, jaki akumulator warto kupić do podobnego stylu jazdy czyli
> krótkie trasy
Przede wszystkim swiezy i jesli zalezy ci na trwalosci to warto doladowywac,
zwlaszcza w zimie.