  • 11. Data: 2012-08-26 21:14:20
    Temat: Re: adaptery ethernet przez gniazdka elektryczne - różne mieszkania
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    DooMiniK wrote:

    > On 26/08/2012 19:38, Hiob wrote:
    > [...]
    >
    > A tak z czysto technicznego punktu widzenia - co blokuje "na liczniku"?
    > (nie jestem elektrykiem / nie znam się).

    Cewka prądowa.

    Waldek

  • 12. Data: 2012-08-26 23:09:08
    Od: markofes <"markofes <AT>

    > Cewka prądowa.
    >
    > Waldek

    Teraz w "apartamentowcach" to głównie elektroniczne liczniki montują,
    tam nie ma cewki prądowej.

  • 13. Data: 2012-08-26 23:16:04
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    wrote:

    > Teraz w "apartamentowcach" to głównie elektroniczne liczniki montują,
    > tam nie ma cewki prądowej.

    Ale są filtry.

    Waldek

  • 14. Data: 2012-08-26 23:20:02
    Od: Hiob <n...@s...com>

    W dniu 2012-08-26 23:09, markofes markofes <AT> pisze:

    > Teraz w "apartamentowcach" to głównie elektroniczne liczniki montują,
    > tam nie ma cewki prądowej.

    Tylko zauwaz ze facet napisal ze to nie PRL a zagranica i tam moze byc
    cokolwiek innego.

  • 15. Data: 2012-08-27 03:01:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 26 Aug 2012 23:20:02 +0200, Hiob napisał(a):
    > Tylko zauwaz ze facet napisal ze to nie PRL a zagranica i tam moze byc
    > cokolwiek innego.

    Juz nawet i u nas montuja elektroniczne. I to nie tylko w
    "apartamentowcach", ale nawet w starych budynkach z czasow PRL energetycy
    wymieniaja na nowsze.

    A maja byc jeszcze nowsze, "inteligentne", tylko nie wiadomo kto ma za to
    zaplacic.

    J.

  • 16. Data: 2012-08-27 19:09:15
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 26 Aug 2012 23:16:04 +0200, Waldemar Krzok napisał(a):

    > Ale są filtry.

    Jeśteś pewny? W tych licznikach które rozbierałem pomiar prądu odbywał
    się przy pomocy małych przekładników prądowych.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 17. Data: 2012-08-27 20:13:24
    Od: "Andrzej Ekiert" <d...@t...pl>

    Dnia 26-08-2012 o 21:06:14 DooMiniK <bachus@bachus> napisał(a):

    > A tak z czysto technicznego punktu widzenia - co blokuje "na liczniku"?
    > (nie jestem elektrykiem / nie znam się).

    Jestem twórcą modemu PLM, ale do innych zastosowań: przepływności rzędu
    pojedynczych kbps w pasmach od 70 do 140kHz. Licznik jest dla takich
    sygnałów praktycznie przezroczysty.

    Dla HomePlug może być inaczej, bo tam sygnały idą w paśmie od kilku do
    kilkudziesięciu MHz. Ale licznik elektroniczny, czy to przekładnikowy, czy
    na shuntach, nie ma za bardzo czym takiego sygnału filtrować, więc
    podejrzewam, że też przejdzie.

    Najgorsze są rozwidlenia i niskie impedancje podłączone na krótko przy
    kablu, którym idzie transmisja.

    ae
    --
    http://www.protronik.pl

  • 18. Data: 2012-08-27 20:13:30
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    badworm wrote:

    > Jeśteś pewny? W tych licznikach które rozbierałem pomiar prądu odbywał
    > się przy pomocy małych przekładników prądowych.

    Pewien nie jestem, ale o ile mnie skleroza nie myli, to właśnie chodzi o
    filtrowanie składowych wcz z sieci, niezależnie od pomiaru prądu. W jednym
    takim liczniku widziałem ferryta na linii doprowadzającej. Czy wszystkie tak
    mają, nie wiem. To był amerykański licznik przydomowy rozwalony wraz z domem
    podczas huraganu w Galveston,

    Waldek

  • 19. Data: 2012-08-29 21:20:26
    Od: DooMiniK <bachus@bachus>

    On 27/08/2012 19:13, Andrzej Ekiert wrote:

> [...]
    > podejrzewam, że też przejdzie.
    >
    > Najgorsze są rozwidlenia i niskie impedancje podłączone na krótko przy

    Działa bez problemu, odległość dwóch pięter. Nie sprawdzałem, jak między
    komputerami, ale bez problemu 'wyciąga' 30Mbs.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 20. Data: 2012-08-30 22:29:06
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik DooMiniK napisał:
    > Działa bez problemu, odległość dwóch pięter. Nie sprawdzałem, jak między
    > komputerami, ale bez problemu 'wyciąga' 30Mbs.

    A jakie są liczniki? Elektroniczne, czy mechaniczne?
    Maciek