  • 1. Data: 2012-08-24 21:24:50
    Temat: "żarówki" LED - czego moc?
    Od: Padre <P...@n...net>

    nabyłem w Ikei żarówkę LED o mocy 1,8W/50lm, na niej napisane 19mA,
    mierzone 15mA czyli 3,4W - czy na "żarówkach" LED podana moc dotyczy
    całej żarówki czy tylko samej diody? Czy 15lm/W to nie cokolwiek mało?
    Wygląda że przy małych mocach LED ich sprawność nie jest porażająca no
    to jak wypadają żarówki LED mające nie dwie czy trzy tylko kilkadziesiąt
    diod małej mocy - też tak kiepsko?

  • 2. Data: 2012-08-24 21:35:16
    Temat: Re: "żarówki" LED - czego moc?
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Padre wrote:

    > nabyłem w Ikei żarówkę LED o mocy 1,8W/50lm, na niej napisane 19mA,
    > mierzone 15mA czyli 3,4W -
    Nie. 3.4VA

> [...]
    > Wygląda że przy małych mocach LED ich sprawność nie jest porażająca no
    > to jak wypadają żarówki LED mające nie dwie czy trzy tylko kilkadziesiąt

    15lm/W to nic. Takiego gówna bym nie kupował. Ja mam o mocy 6W (wg
    opakowania) i mają 600lm. A moduły, które zabudowałem do okapu od 600 do
    700, w zależności od prądu, też przy 6W mocy nominalnej. Ale tu jest
    zewnętrzny zasilacz prądowy. Nie wiem, ile ten majdan pobiera, bo nie
    mierzyłem, ale będzie około 20W przy około 2000lm.

    Waldek

  • 3. Data: 2012-08-24 22:51:51
    Od: Padre <P...@n...net>

    > 15lm/W to nic. Takiego gówna bym nie kupował. Ja mam o mocy 6W (wg
    > opakowania) i mają 600lm.

    Problem polega na tym, że potrzebuje tych ledów do oświetlenia
    zakamarków wokół domu, przy domu mam ogród z bardzo gęstą i wysoką
    roślinnością praktycznie tylko przejścia miedzy roślinami bez połaci
    trawnika co uniemożliwia łatwe oświetlenie okolicy jedną czy dwoma
    lampami a światła potrzebuje tylko tyle, żeby widzieć gdzie idę i nie
    chcę żeby oświetlenie wokół domu świeciło mi w okna więc chciałbym na
    rogach domu i w kilku miejscach w ogrodzie którymi się chodzi zrobić
    małe lampki w których łączny pobór mocy nie przekraczał by 10-15 W. Tam
    gdzie mieszkam w nocy jest czarno jak u afroeuropejczyka w d., może za
    wyjątkiem pełni księżyca w bezchmurną noc. Dawniej kiedy rośliny były do
    kolan jedna 20 watowa świetlówka przy furtce załatwiała sprawę, teraz po
    zmroku wszędzie ganiam z latarką.

  • 4. Data: 2012-08-24 23:00:39
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Padre wrote:

> [...]
    > wyjątkiem pełni księżyca w bezchmurną noc. Dawniej kiedy rośliny były do
    > kolan jedna 20 watowa świetlówka przy furtce załatwiała sprawę, teraz po

    To może daj oświetlenie choinkowe z białymi lampkami? Żeby sobie zębów
    niepoprzestawiać wystarczy w zupełności, a taki chińczyk z rodziny
    szczelnych nie jest drogi.

    Waldek

  • 5. Data: 2012-08-25 12:53:46
    Od: Padre <P...@n...net>

    > To może daj oświetlenie choinkowe z białymi lampkami? Żeby sobie zębów
    > niepoprzestawiać wystarczy w zupełności, a taki chińczyk z rodziny
    > szczelnych nie jest drogi.
    >
    > Waldek

    Masz pomysł, układ pewnie szeregowo równoległy to łatwo rozdzielić na
    kilka obwodów, tylko z drugiej strony obawiam się zbyt szybkiej
    degradacji izolacji a ta w lampkach choinkowych bywa absurdalnie cienka.

  • 6. Data: 2012-08-25 14:54:55
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Padre wrote:

    > Masz pomysł, układ pewnie szeregowo równoległy to łatwo rozdzielić na
    > kilka obwodów, tylko z drugiej strony obawiam się zbyt szybkiej
    > degradacji izolacji a ta w lampkach choinkowych bywa absurdalnie cienka.

    W moim było odwrotnie. Izolacja gruba, a miedź cienka :-). Miałem takiego
    kitaja w drzewie w ogrodzie 3 lata, zapalany tylko na adwent i czasem jak
    dzieciaki miały imprezę. Wtyczkę miałem w woreczku, a transformator targałem
    wtedy, gdy miało być załączone. Zaletą był kabelek w kolorze wojskowo-
    zielonym, pasował super do świerka :-).

    Waldek