eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › adaptacja akumulatora
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 25

  • 21. Data: 2011-12-30 19:14:47
    Temat: Re: adaptacja akumulatora
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ToMasz" napisał w wiadomości
    >a koledzy piszą jak przekupki na targu.
    >Jeśli masz alternator stosowany w wielu pojazdach, a z niego wystaje
    >B+ do akumulatora i nic nie ma po drodze - to żadna ekektronika nie
    >wie jaki masz akumulator i jak jest ładowany. Chyba że alternator ma
    >ten porcesor...

    Chyba ze akumulator ma jeszcze jeden zacisk do sterowania wzbudzeniem,
    a procesor jest komputerze samochodu (silnika ?) i ma "inteligentne
    sterowanie energia".

    A moze nawet alternator ma wiecej dodatkowych zaciskow, i jest
    sterowany CAN.



    J.


  • 22. Data: 2011-12-30 20:11:38
    Temat: Re: adaptacja akumulatora
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 30.12.2011 19:14, J.F pisze:
    > Użytkownik "ToMasz" napisał w wiadomości
    >> a koledzy piszą jak przekupki na targu.
    >> Jeśli masz alternator stosowany w wielu pojazdach, a z niego wystaje
    >> B+ do akumulatora i nic nie ma po drodze - to żadna ekektronika nie
    >> wie jaki masz akumulator i jak jest ładowany. Chyba że alternator ma
    >> ten porcesor...
    >
    > Chyba ze akumulator ma jeszcze jeden zacisk do sterowania wzbudzeniem, a
    > procesor jest komputerze samochodu (silnika ?) i ma "inteligentne
    > sterowanie energia".
    długo się nad tym zastanawiałem, ale chyba się mylisz. Przyjmuję że
    niema układu który mierzy prąd wypływający z alternatora. Łatwo jest
    zrobić układ który mierzy napięcie, ale prąd - 35 amper - już trudniej.
    tak więc dowolny procesor w komputerze auta może regulować prąd
    wzbudzenia - przy spadku napięcia - co w skutku zmieni prąd generowany
    przez alternator. Jednak jaka część tego prądu pójdzie do akumulatora a
    jaka na światła czy do wzmacniacza audio - tego komputer nie wie.

    > A moze nawet alternator ma wiecej dodatkowych zaciskow, i jest sterowany
    > CAN.
    wcale bym się nie zdziwił, ale dalej jakoś by trzeba mierzyć prąd
    docierający do akumulatora. to gruby kabel jest...
    ToMasz


  • 23. Data: 2011-12-30 20:43:59
    Temat: Re: adaptacja akumulatora
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Fri, 30 Dec 2011 20:11:38 +0100, ToMasz napisał(a):

    > wcale bym się nie zdziwił, ale dalej jakoś by trzeba mierzyć prąd
    > docierający do akumulatora. to gruby kabel jest...
    > ToMasz

    A widzisz jakikolwiek problem? Chciałbyś ciąć kabel? Teraz 400A DC tak się
    mierzy:
    http://elkom-serwis.com.pl/cegowe-uni-t/44--miernik-
    cegowy-uniwersalny-ut203-uni-t-acdc.html

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek


  • 24. Data: 2011-12-31 00:14:03
    Temat: Re: adaptacja akumulatora
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Użytkownik <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:jdis9p$mko$1@usenet.news.interia.pl...
    > Półtora roku temu wymieniłem akumulator. Osobiście.
    > I teraz robi jakieś problemy. Specjaliści z ASO
    > stwierdzili, że przyczyną jest brak zaprogramowania
    > adaptacji w module IBS.

    A zdradzisz tajemnicę co to za auto i który rocznik/model?


  • 25. Data: 2011-12-31 15:15:37
    Temat: Re: adaptacja akumulatora
    Od: nazgul <x...@w...pl>


    > Nie. Chcesz miec precyzyjny wskaznik ze pradu starczy jeszcze na godzine ?
    > Albo ze w razie awari pradu serwer zdazy sie zamknac, co mu zajmuje do
    > 10 minut ?
    >
    > To musisz wstawic chip ktory mierzy stan akumulatora.

    a chip/program nie mógłby być w urządzeniu, a nie w aku?

strony : 1 . 2 . [ 3 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: