    From: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: adaptacja akumulatora
    Date: Fri, 30 Dec 2011 20:11:38 +0100

    W dniu 30.12.2011 19:14, J.F pisze:

    > Chyba ze akumulator ma jeszcze jeden zacisk do sterowania wzbudzeniem, a
    > procesor jest komputerze samochodu (silnika ?) i ma "inteligentne
    > sterowanie energia".
    długo się nad tym zastanawiałem, ale chyba się mylisz. Przyjmuję że
    niema układu który mierzy prąd wypływający z alternatora. Łatwo jest
    zrobić układ który mierzy napięcie, ale prąd - 35 amper - już trudniej.
    tak więc dowolny procesor w komputerze auta może regulować prąd
    wzbudzenia - przy spadku napięcia - co w skutku zmieni prąd generowany
    przez alternator. Jednak jaka część tego prądu pójdzie do akumulatora a
    jaka na światła czy do wzmacniacza audio - tego komputer nie wie.

    > A moze nawet alternator ma wiecej dodatkowych zaciskow, i jest sterowany
    > CAN.
    wcale bym się nie zdziwił, ale dalej jakoś by trzeba mierzyć prąd
    docierający do akumulatora. to gruby kabel jest...
    ToMasz