-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: adaptacja akumulatora
Date: Fri, 30 Dec 2011 20:11:38 +0100
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 24
Message-ID: <jdl2da$fol$1@inews.gazeta.pl>
References: <jdis9p$mko$1@usenet.news.interia.pl> <jdkrpt$nqo$4@inews.gazeta.pl>
<jdkv2p$5ue$1@inews.gazeta.pl>
Reply-To: twitek4@no_spam.gazeta.pl
NNTP-Posting-Host: 212h230.compnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1325272298 16149 85.198.212.230 (30 Dec 2011 19:11:38 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 30 Dec 2011 19:11:38 +0000 (UTC)
X-User: twitek4
User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; pl-PL; rv:1.9.2.18) Gecko/20110616
SUSE/3.1.11 Thunderbird/3.1.11
In-Reply-To: <jdkv2p$5ue$1@inews.gazeta.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2423777
[ ukryj nagłówki ]W dniu 30.12.2011 19:14, J.F pisze:
> Użytkownik "ToMasz" napisał w wiadomości
>> a koledzy piszą jak przekupki na targu.
>> Jeśli masz alternator stosowany w wielu pojazdach, a z niego wystaje
>> B+ do akumulatora i nic nie ma po drodze - to żadna ekektronika nie
>> wie jaki masz akumulator i jak jest ładowany. Chyba że alternator ma
>> ten porcesor...
>
> Chyba ze akumulator ma jeszcze jeden zacisk do sterowania wzbudzeniem, a
> procesor jest komputerze samochodu (silnika ?) i ma "inteligentne
> sterowanie energia".
długo się nad tym zastanawiałem, ale chyba się mylisz. Przyjmuję że
niema układu który mierzy prąd wypływający z alternatora. Łatwo jest
zrobić układ który mierzy napięcie, ale prąd - 35 amper - już trudniej.
tak więc dowolny procesor w komputerze auta może regulować prąd
wzbudzenia - przy spadku napięcia - co w skutku zmieni prąd generowany
przez alternator. Jednak jaka część tego prądu pójdzie do akumulatora a
jaka na światła czy do wzmacniacza audio - tego komputer nie wie.
> A moze nawet alternator ma wiecej dodatkowych zaciskow, i jest sterowany
> CAN.
wcale bym się nie zdziwił, ale dalej jakoś by trzeba mierzyć prąd
docierający do akumulatora. to gruby kabel jest...
ToMasz
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2024-12-13 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-13 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-12-13 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-13 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=