-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: adaptacja akumulatora
Date: Fri, 30 Dec 2011 20:11:38 +0100
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 24
Message-ID: <jdl2da$fol$1@inews.gazeta.pl>
References: <jdis9p$mko$1@usenet.news.interia.pl> <jdkrpt$nqo$4@inews.gazeta.pl>
<jdkv2p$5ue$1@inews.gazeta.pl>
Reply-To: twitek4@no_spam.gazeta.pl
NNTP-Posting-Host: 212h230.compnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1325272298 16149 85.198.212.230 (30 Dec 2011 19:11:38 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 30 Dec 2011 19:11:38 +0000 (UTC)
X-User: twitek4
User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; pl-PL; rv:1.9.2.18) Gecko/20110616
SUSE/3.1.11 Thunderbird/3.1.11
In-Reply-To: <jdkv2p$5ue$1@inews.gazeta.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2423777
[ ukryj nagłówki ]W dniu 30.12.2011 19:14, J.F pisze:
> Użytkownik "ToMasz" napisał w wiadomości
>> a koledzy piszą jak przekupki na targu.
>> Jeśli masz alternator stosowany w wielu pojazdach, a z niego wystaje
>> B+ do akumulatora i nic nie ma po drodze - to żadna ekektronika nie
>> wie jaki masz akumulator i jak jest ładowany. Chyba że alternator ma
>> ten porcesor...
>
> Chyba ze akumulator ma jeszcze jeden zacisk do sterowania wzbudzeniem, a
> procesor jest komputerze samochodu (silnika ?) i ma "inteligentne
> sterowanie energia".
długo się nad tym zastanawiałem, ale chyba się mylisz. Przyjmuję że
niema układu który mierzy prąd wypływający z alternatora. Łatwo jest
zrobić układ który mierzy napięcie, ale prąd - 35 amper - już trudniej.
tak więc dowolny procesor w komputerze auta może regulować prąd
wzbudzenia - przy spadku napięcia - co w skutku zmieni prąd generowany
przez alternator. Jednak jaka część tego prądu pójdzie do akumulatora a
jaka na światła czy do wzmacniacza audio - tego komputer nie wie.
> A moze nawet alternator ma wiecej dodatkowych zaciskow, i jest sterowany
> CAN.
wcale bym się nie zdziwił, ale dalej jakoś by trzeba mierzyć prąd
docierający do akumulatora. to gruby kabel jest...
ToMasz
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
Najnowsze wątki
- 2025-01-29 "Zorganizowana Grupa Przestępcza" poczeka na decyzję o ekstradycji z UK na wolności [RARS]
- 2025-01-29 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-29 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-29 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-29 Poznań => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-29 Warszawa => Developer Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations (D36
- 2025-01-29 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2025-01-29 Warszawa => Mid IT Recruiter <=
- 2025-01-29 Białystok => UX Designer <=
- 2025-01-29 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-29 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2025-01-29 Zdalny podpis
- 2025-01-29 Nazbyt "muzyczne" słuchawki
- 2025-01-29 Warszawa => QA Engineer <=
- 2025-01-29 Prawo jak je [nie]rząd rozumie.