eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyadaptacja akumulatoraRe: adaptacja akumulatora
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: adaptacja akumulatora
    Date: Fri, 30 Dec 2011 20:11:38 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 24
    Message-ID: <jdl2da$fol$1@inews.gazeta.pl>
    References: <jdis9p$mko$1@usenet.news.interia.pl> <jdkrpt$nqo$4@inews.gazeta.pl>
    <jdkv2p$5ue$1@inews.gazeta.pl>
    Reply-To: twitek4@no_spam.gazeta.pl
    NNTP-Posting-Host: 212h230.compnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1325272298 16149 85.198.212.230 (30 Dec 2011 19:11:38 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 30 Dec 2011 19:11:38 +0000 (UTC)
    X-User: twitek4
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; pl-PL; rv:1.9.2.18) Gecko/20110616
    SUSE/3.1.11 Thunderbird/3.1.11
    In-Reply-To: <jdkv2p$5ue$1@inews.gazeta.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2423777
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 30.12.2011 19:14, J.F pisze:
    > Użytkownik "ToMasz" napisał w wiadomości
    >> a koledzy piszą jak przekupki na targu.
    >> Jeśli masz alternator stosowany w wielu pojazdach, a z niego wystaje
    >> B+ do akumulatora i nic nie ma po drodze - to żadna ekektronika nie
    >> wie jaki masz akumulator i jak jest ładowany. Chyba że alternator ma
    >> ten porcesor...
    >
    > Chyba ze akumulator ma jeszcze jeden zacisk do sterowania wzbudzeniem, a
    > procesor jest komputerze samochodu (silnika ?) i ma "inteligentne
    > sterowanie energia".
    długo się nad tym zastanawiałem, ale chyba się mylisz. Przyjmuję że
    niema układu który mierzy prąd wypływający z alternatora. Łatwo jest
    zrobić układ który mierzy napięcie, ale prąd - 35 amper - już trudniej.
    tak więc dowolny procesor w komputerze auta może regulować prąd
    wzbudzenia - przy spadku napięcia - co w skutku zmieni prąd generowany
    przez alternator. Jednak jaka część tego prądu pójdzie do akumulatora a
    jaka na światła czy do wzmacniacza audio - tego komputer nie wie.

    > A moze nawet alternator ma wiecej dodatkowych zaciskow, i jest sterowany
    > CAN.
    wcale bym się nie zdziwił, ale dalej jakoś by trzeba mierzyć prąd
    docierający do akumulatora. to gruby kabel jest...
    ToMasz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: