-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: adaptacja akumulatora
Date: Fri, 30 Dec 2011 20:11:38 +0100
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 24
Message-ID: <jdl2da$fol$1@inews.gazeta.pl>
References: <jdis9p$mko$1@usenet.news.interia.pl> <jdkrpt$nqo$4@inews.gazeta.pl>
<jdkv2p$5ue$1@inews.gazeta.pl>
Reply-To: twitek4@no_spam.gazeta.pl
NNTP-Posting-Host: 212h230.compnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1325272298 16149 85.198.212.230 (30 Dec 2011 19:11:38 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 30 Dec 2011 19:11:38 +0000 (UTC)
X-User: twitek4
User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; pl-PL; rv:1.9.2.18) Gecko/20110616
SUSE/3.1.11 Thunderbird/3.1.11
In-Reply-To: <jdkv2p$5ue$1@inews.gazeta.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2423777
[ ukryj nagłówki ]W dniu 30.12.2011 19:14, J.F pisze:
> Użytkownik "ToMasz" napisał w wiadomości
>> a koledzy piszą jak przekupki na targu.
>> Jeśli masz alternator stosowany w wielu pojazdach, a z niego wystaje
>> B+ do akumulatora i nic nie ma po drodze - to żadna ekektronika nie
>> wie jaki masz akumulator i jak jest ładowany. Chyba że alternator ma
>> ten porcesor...
>
> Chyba ze akumulator ma jeszcze jeden zacisk do sterowania wzbudzeniem, a
> procesor jest komputerze samochodu (silnika ?) i ma "inteligentne
> sterowanie energia".
długo się nad tym zastanawiałem, ale chyba się mylisz. Przyjmuję że
niema układu który mierzy prąd wypływający z alternatora. Łatwo jest
zrobić układ który mierzy napięcie, ale prąd - 35 amper - już trudniej.
tak więc dowolny procesor w komputerze auta może regulować prąd
wzbudzenia - przy spadku napięcia - co w skutku zmieni prąd generowany
przez alternator. Jednak jaka część tego prądu pójdzie do akumulatora a
jaka na światła czy do wzmacniacza audio - tego komputer nie wie.
> A moze nawet alternator ma wiecej dodatkowych zaciskow, i jest sterowany
> CAN.
wcale bym się nie zdziwił, ale dalej jakoś by trzeba mierzyć prąd
docierający do akumulatora. to gruby kabel jest...
ToMasz
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- Dzień bez ICE
- Spalinówki płoną doszczętnie
- Pojemność akumulatora
- Elektryk8i dalej płoną.
- Motodziennik #284 NOWY MG HS z hybrydą oraz wraca FORD CAPRI (jako SUV)
- [FILM] SAMOCHODY ELEKTRYCZNE DO WIELKIE ŚCIEMA? TYLKO FAKTY!
- Znieczulica w narodzie
- Protect Your PC with IObit Malware Fighter Pro 11.3.0.1346 Multilingual
- Advanced SystemCare Pro 17.5.0.255: Complete Performance and Health Optimization
- IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- stare graty młode kozy
- Nadchodzi nowa opłata od posiadania aut spalinowych
- Droga dwukierunkowa
- Elektryki są fajne
- Elektryki są fajne :(
Najnowsze wątki
- 2024-07-17 Lublin => Full Stack Java Developer <=
- 2024-07-17 Lublin => Java Full Stack Developer (+Angular) <=
- 2024-07-17 Turek => IT Project Manager (experience with C#) <=
- 2024-07-17 Warszawa => Mobile React Native Developer <=
- 2024-07-05 eSIM na czym polega
- 2024-07-15 Roaming poza unią
- 2024-07-16 Jak tanio dzwonic do Wielkiej Brytani?
- 2024-07-16 Dzień bez ICE
- 2024-07-15 Spalinówki płoną doszczętnie
- 2024-07-15 Pojemność akumulatora
- 2024-07-15 Elektryk8i dalej płoną.
- 2024-07-15 Motodziennik #284 NOWY MG HS z hybrydą oraz wraca FORD CAPRI (jako SUV)
- 2024-07-14 [FILM] SAMOCHODY ELEKTRYCZNE DO WIELKIE ŚCIEMA? TYLKO FAKTY!
- 2024-07-14 Znieczulica w narodzie
- 2024-07-13 Protect Your PC with IObit Malware Fighter Pro 11.3.0.1346 Multilingual