  • 1. Data: 2011-12-30 00:15:04
    Temat: adaptacja akumulatora
    Od: "m...@i...pl" <m...@i...pl>

    Półtora roku temu wymieniłem akumulator. Osobiście.
    I teraz robi jakieś problemy. Specjaliści z ASO
    stwierdzili, że przyczyną jest brak zaprogramowania
    adaptacji w module IBS.

    Czyli, że jak wymieniasz aku na nowe o tych samych
    parametrach, to trzeba zaprogramować to w elektronice
    auta, bo inaczej moduł lądowania nie będzie wiedział,
    że jest nowy i będzie go lądował jak stary... i takie
    tam brednie.

    No właśnie. Brednie? Czy jest coś na rzeczy.
    BTW: usługa ta kosztuje 350 netto :D
    Pytam z czystej inżynierskiej ciekawości.

    O adaptacji ASB słyszałem i to faktycznie działa.
    Ale akumulator? :o

  • 2. Data: 2011-12-30 00:18:17
    Temat: Re: adaptacja akumulatora
    Od: to <t...@i...pl>

    begin m...@i...pl

    > No właśnie. Brednie? Czy jest coś na rzeczy. BTW: usługa ta kosztuje 350
    > netto :D Pytam z czystej inżynierskiej ciekawości.

    Fajna fucha, muszę się wkręcić w coś takiego. :D

  • 3. Data: 2011-12-30 00:35:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 30 Dec 2011 00:15:04 +0100, m...@i...pl napisał(a):
    > O adaptacji ASB słyszałem i to faktycznie działa.
    > Ale akumulator? :o

    Pewnie trzeba skasowac licznik programu psucia akumulatora, zeby przez
    najblizsze 700 dni nie psul :-)

    J.

  • 4. Data: 2011-12-30 05:43:19
    Od: " Michał" <m...@W...gazeta.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Pewnie trzeba skasowac licznik programu psucia akumulatora, zeby przez
    > najblizsze 700 dni nie psul :-)
    >
    > J.

    Te liczniki są ustawiane na trochę więcej niz 700 dni i o zgrozo wydaje
    się jednak one serio istnieją. pod Krakowem w Skawinie testują :)

  • 5. Data: 2011-12-30 07:08:18
    Od: "m...@i...pl" <m...@i...pl>

    On 12/30/2011 12:35 AM, J.F. wrote:

    > Pewnie trzeba skasowac licznik programu psucia akumulatora, zeby przez
    > najblizsze 700 dni nie psul :-)
    >
    > J.

    bingo

  • 6. Data: 2011-12-30 07:17:26
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

> [...]

    > auta, bo inaczej moduł lądowania nie będzie wiedział,
    > że jest nowy i będzie go lądował jak stary... i takie

    W samochodach to nie wiem, ale w UPSach APC Smart, takich sprzed 5-10 lat,
    po wymianie akumulatora żelowego, jeżeli nie wprowadziło się ponownie
    fabrycznych punktów krzywych ładowania, to UPS po kilku dniach znów
    wyświetlał "Replace Baettery". Teraz podobnie jest w akumulatorach
    laptopowych: chip w akumulatorze pamięta, że ma zużyte ogniwa i nawet po
    ich wymianie akumulator nie działa poprawnie - trzeba wymieniać, albo
    resetować układ sterujący wewnątrz baterii.
    Wygląda na to, że następuje adaptacja układów ładowania do zużywającego się
    akumulatora i po wymianie należy układ powiadomić o nowym akumulatorze.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 7. Data: 2011-12-30 07:29:45
    Od: "PM" <x...@w...pl>

> [...]
    > ich wymianie akumulator nie działa poprawnie - trzeba wymieniać, albo
    > resetować układ sterujący wewnątrz baterii.

    i wszystko to zapewne pod hasłem ekologii lub bezpieczeństwa/wygody
    użytkownika
    a tak naprawdę wpisuje się w proceder fabrycznego postarzania.

  • 8. Data: 2011-12-30 08:19:44
    Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>

    On Dec 30, 7:17 am, "P.B." <p...@w...pl> wrote:

> [...]
    > akumulatora i po wymianie należy układ powiadomić o nowym akumulatorze.

    ROTFL.
    Wiesz ile wyciągnąłem ogniw z baterii laptopowych które sygnalizowały
    utracony żywot ??
    Naprawdę niewielki odsetek ma uszkodzone ogniwa nie trzymające
    napięcia.
    Najczęściej niestety leci elektronika, a ogniwa są OK :)
    Wyciąga się takie ogniwa - ładuje na zewnątrz i działają jeszcze
    bdb :)

    Tak mam zrobione zasilanie do:
    - samochodu zdalnie sterowanego syna,
    - wkrętarki 12V,
    - roweru, zlutowane ogniw tak na 8Ah i wsadzone do bidonu - ładuję raz
    na sezon :)

    wszystko działa jak się należy :)

    Pozdrawiam !

  • 9. Data: 2011-12-30 08:23:56
    Od: "Chris" <a...@g...pl>

    P.B. nabazgrał(a):

    > W samochodach to nie wiem, ale w UPSach APC Smart, takich sprzed 5-10 lat,
    > ich wymianie akumulator nie działa poprawnie - trzeba wymieniać, albo
    > resetować układ sterujący wewnątrz baterii.

    Takie chipy występują też w tuszach i tonerach do drukarek, bronią się żeby
    za grosze nie napełniać starych tylko kupować nowe z w ch...j kasy :)

  • 10. Data: 2011-12-30 09:21:29
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "P.B." <p...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > po wymianie akumulatora żelowego, jeżeli nie wprowadziło się ponownie
    > fabrycznych punktów krzywych ładowania, to UPS po kilku dniach znów

    W smartach żadnych krzywych nikt nie wprowadza. Po wymianie aku należy po
    prostu przeprowadzić kalibrację i tyle.
    Polega ona na wskazaniu UPSowi poziomów napięć oraz mocy zmierzonych
    miernikiem, wprowadzeniu ich wartości do odpowiednich rejestrów oraz na
    koniec pełnego cyklu ładowania i rozładowania pod obciążeniem 30-60%. Wtedy
    podczas rozładowania UPS sam kontroluje stan akumulatora i wprowadza sobie
    odpowiednie wartości do pamięci.
    Posiadam kilka takich upsów i kalibrowałem już wiele razy, nawet pod
    akumulatory sporo pojemniejsze po 100Ah.
    Zastanawiam się tylko po jakiego grzyba coś takiego w samochodach?
    O ile udało im się dzięki temu wydłużyć żywotność aku w samochodzie?
    A może nie o żywotność aku chodzi ale właśnie o zostawianą kasę w serwisie?

> [...]
    > ich wymianie akumulator nie działa poprawnie - trzeba wymieniać, albo
    > resetować układ sterujący wewnątrz baterii.

    W pamięci EEPROM jest zaszyta informacjia o cyklach ładowania. Trzeba
    wyzerować.

    Marek