eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyadaptacja akumulatoraRe: adaptacja akumulatora
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!feeder3.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl!209.197.12.242.MISMATCH!nx01.
    iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neo
    strada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <jdis9p$mko$1@usenet.news.interia.pl>
    <1r44z25eaqey5$.1g4mradso8gjx.dlg@40tude.net>
    Subject: Re: adaptacja akumulatora
    Date: Fri, 30 Dec 2011 09:21:29 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5512
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5512
    Lines: 33
    Message-ID: <4efd748e$0$1208$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 80.55.236.85
    X-Trace: 1325233294 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 1208 80.55.236.85:37210
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2423560
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "P.B." <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:1r44z25eaqey5$.1g4mradso8gjx.dlg@40tude.net...

    > W samochodach to nie wiem, ale w UPSach APC Smart, takich sprzed 5-10 lat,
    > po wymianie akumulatora żelowego, jeżeli nie wprowadziło się ponownie
    > fabrycznych punktów krzywych ładowania, to UPS po kilku dniach znów
    > wyświetlał "Replace Baettery".

    W smartach żadnych krzywych nikt nie wprowadza. Po wymianie aku należy po
    prostu przeprowadzić kalibrację i tyle.
    Polega ona na wskazaniu UPSowi poziomów napięć oraz mocy zmierzonych
    miernikiem, wprowadzeniu ich wartości do odpowiednich rejestrów oraz na
    koniec pełnego cyklu ładowania i rozładowania pod obciążeniem 30-60%. Wtedy
    podczas rozładowania UPS sam kontroluje stan akumulatora i wprowadza sobie
    odpowiednie wartości do pamięci.
    Posiadam kilka takich upsów i kalibrowałem już wiele razy, nawet pod
    akumulatory sporo pojemniejsze po 100Ah.
    Zastanawiam się tylko po jakiego grzyba coś takiego w samochodach?
    O ile udało im się dzięki temu wydłużyć żywotność aku w samochodzie?
    A może nie o żywotność aku chodzi ale właśnie o zostawianą kasę w serwisie?


    > Teraz podobnie jest w akumulatorach
    > laptopowych: chip w akumulatorze pamięta, że ma zużyte ogniwa i nawet po
    > ich wymianie akumulator nie działa poprawnie - trzeba wymieniać, albo
    > resetować układ sterujący wewnątrz baterii.

    W pamięci EEPROM jest zaszyta informacjia o cyklach ładowania. Trzeba
    wyzerować.


    Marek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: