  • 141. Data: 2012-02-29 21:44:10
    Temat: Re: a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 29 Feb 2012 12:12:31 +0100, Sebastian Kaliszewski napisał(a):
    > Po trzecie to masz wyjątkowo kiepską pamięć. Zapominiałeś o staniu po kilka
    > godzin w kolejce (po benzynę też). Zapomniałeś o tym, że średni poziom życia był
    > 3 razy (sic!) niższy niż teraz.

    a jak ten poziom zycia liczony ? Iloscia telewizorow ?

    Bo tak za gomulki to mieszkanie M4 liczylo 44m. za gierka 54, a za jaruzela
    64m. no i wieksze tez sie zdarzaly. A dzis ? Jakie mieszkania dostepne
    przecietnu polakowi oferuje najblizszy deweloper ?

    za komuny domek byl ograniczy do 110m kw. Malo mowiac szczerze.
    Ale ... ile dzis oferuja duzi deweloperzy ?

    > Na wsiach przeważnie chodziło się srać za stodołę, samochód czy traktor to był u
    > najbogatszych, połowa orała koniem. W mieście pod blokiem było pusto -- kilka
    > samochodów. Jakim cudem to dzisiejsze biedne społeczeństwo ma ponad 20milionów
    > samochodów na 38mln mieszkańców?

    ale skad te kolejki na stacjach benzynowych ?
    trzeba by spojrzec do danych, ale cos mi sie wydaje ze w 1989 nie bylo tych
    samochodow tak malo. cos mi chodzi po glowie ze ~3 razy mniej - ale mam
    wrazenie ze obecnie sporo samochodow jest tylko na papierze ..

    J.

  • 142. Data: 2012-02-29 21:46:10
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    J.F. w <news:1c4kdhixs0gg8.6wjvdvy7u4ze.dlg@40tude.net>:

    > tak czy inaczej - z iglami komuna miala klopoty, a wlasnie wchodzil aids.

    Ty zacznij od doczytania co to komuna i czym się różni od komunizmu -- skup
    się na igłach i aids

    --
    Tomasz Nycz

  • 143. Data: 2012-02-29 21:52:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 29 Feb 2012 11:38:38 +0100, Sebastian Kaliszewski napisał(a):
    > Ale wpływ tych 560 typów (Senat też licz!) i ich pociotów to jest pikuś. Nawet
    > jak tego jest 5000 czy nawet 10000 luda to udźwigniemy. Bez bólu. Tu by się
    > trzeba dobrać do samorządowców -- ok. 2000 gmin w każdej po ilu radnych, wójtów,
    > burmistrzów i ich pociotów? Tu jest armia darmozjadów do pogonienia.

    Jesli zniesiesz nawet 10 tys luda, to zniesiesz i 2500 wojtow. razem z
    zastepcami itp.
    Radni moga byc obciazeniem, ale oni chyba duzych pieniedzy nie dostaja.

    J.

  • 144. Data: 2012-02-29 22:18:26
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-02-29 21:44, J.F. pisze:

    > a jak ten poziom zycia liczony ? Iloscia telewizorow ?

    Ciężko stwierdzić, ponieważ tego się wprost porównać nie da.
    A kolejkach to się w różnych okresach różnie stało. No, ale jak ludzie
    z "Misia" wiedzę czerpią...

    > Bo tak za gomulki to mieszkanie M4 liczylo 44m. za gierka 54, a za jaruzela
    > 64m. no i wieksze tez sie zdarzaly. A dzis ? Jakie mieszkania dostepne
    > przecietnu polakowi oferuje najblizszy deweloper ?

    Takie jakie będziesz chciał- pytanie tylko za ile...

    > za komuny domek byl ograniczy do 110m kw. Malo mowiac szczerze.

    Mało - spróbuj teraz taki domek utrzymać. Patrz pan jakie płacze.
    Że gaz drogi, że umowy trzeba podpisywać, że podatki itd. :)

    > Ale ... ile dzis oferuja duzi deweloperzy ?

    Tyle ile będziesz chciał.

    > ale skad te kolejki na stacjach benzynowych ?

    Były - samochodów było wcale nie tak mało i największe kolejki były
    chyba na przełomie 80/90, choć i wcześniej się trafiały.

    > trzeba by spojrzec do danych, ale cos mi sie wydaje ze w 1989 nie bylo tych
    > samochodow tak malo.

    Z całą pewnością nie i kilometrowe kolejki po benzynę też nie były
    czymś dziwnym.

    > cos mi chodzi po glowie ze ~3 razy mniej - ale mam

    Jak tam nie wiem, ale w 1989 było podobno milion samochodów,
    a 1990 już 9 milionów :) Z innych materiałów mam informację, że
    w 1989 na 10 tys. mieszkańców przypadało 1/3 tego, co w UK.
    To chyba jednak nie tak mało. GUS podaje, że:
    " polskich drogach poruszało się w 1990 roku 5,26 mln samochodów
    osobowych, w 2009 roku już 16,5 miliona"

    > wrazenie ze obecnie sporo samochodow jest tylko na papierze ..

    Cześć pewnie tak, ale jaka?

  • 145. Data: 2012-02-29 22:31:19
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Myjk,

    > Oczywiście, wszystko czego Roman nie doświadczył jest dziwne.

    Tak się składa, że dość stary jestem. I sporo pamiętam z bardzo
    osobistych doświadczeń. Wierz mi, że bardziej pamięta się operację
    syna niż własną.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 146. Data: 2012-02-29 22:35:14
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F.,

    > nie wiesz jak to w budzetowce ? musieli wydac, zeby im nie obcieli
    > przydzialu w kolejnym roku :-)
    > albo ktos sie pomylil, zamowil za duzo, i teraz trzeba bylo zuzyc przed
    > uplywem terminu waznosci, zeby nie bylo 50% strat ..
    > No chybas ze mnie jakis lekarz sprostuje i powie ze jest sens szczepienia
    > przeciw tezcowi przy oparzeniu. Powazne oparzenie ? skora zeszla ?

    No własnie nic poważnego. Człowiek jechał na pogotowie, bo to dziecko.
    A tu zastrzyk, opatrunek.

    > tak czy inaczej - z iglami komuna miala klopoty, a wlasnie wchodzil aids.

    Ja naprawdę czytam i nie rozumiem. Ostatnie zastrzyki ze szklanej
    strzykawki sam dostawałem jako dziecko. Mój syn chyba nigdy nie dostał
    zastrzyku ze szklanej strzykawki. Chorował sporo, zastrzyków dostał
    mnóstwo ale jakoś nie pamiętam problemów z igłami.

    Może chodzi o znacznie wczesniejsze lata?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 147. Data: 2012-02-29 22:51:04
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

> [...]
    > zastrzyku ze szklanej strzykawki. Chorował sporo, zastrzyków dostał
    > mnóstwo ale jakoś nie pamiętam problemów z igłami.

    były, początek lat '80. Sam na zastrzyki biegałem z załatwionymi po
    znajomości igłami jednorazowymi.

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 148. Data: 2012-02-29 23:03:21
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Michał,

    > były, początek lat '80. Sam na zastrzyki biegałem z załatwionymi po
    > znajomości igłami jednorazowymi.

    Ale mowa była o 87/88 roku a nie początku lat 80-tych, gdy brakowało
    rzeczywiście wszystkiego (ale i tak wszyscy mieli to czego
    potrzebowali).

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 149. Data: 2012-02-29 23:11:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 29 Feb 2012 23:03:21 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Ale mowa była o 87/88 roku a nie początku lat 80-tych, gdy brakowało
    > rzeczywiście wszystkiego (ale i tak wszyscy mieli to czego
    > potrzebowali).

    No coz, co sie dzialo w roznych latach to juz nie pamietam tak dokladnie,
    ale przypominam ze komuna nie rozpadla sie dlatego ze ludziom zylo sie
    dostatnio :-)

    Kartke zeby do gipsowania przychodzic z wlasna wata pamietam, ale to chyba
    byly juz lata 90-te ..

    J.

  • 150. Data: 2012-02-29 23:23:08
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F.,

> [...]
    > dostatnio :-)
    > Kartke zeby do gipsowania przychodzic z wlasna wata pamietam, ale to chyba

    Jak mnie w 2001 zagipsowali to na poprawkę po 3 tygodniach żona kupiła
    nie tylko "watę" ale również plastikowy "gips". To też z powodu
    komuny?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl