  • 81. Data: 2013-04-16 16:59:51
    Temat: Re: a moze elektryczny
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "hisjusz" napisał w wiadomości

    >Gniazdko na parkingu.

    Ok, troche pomoze.

    > Powyżej 100 km spalinowy samochód.

    Ok, ale to juz ogranicza. Nie kupie sobie elektrycznego zamiast
    spalinowego. Moze jako drugi w rodzinie.

    >Ile razy w roku jedziesz nad Adriatyk, 2xrazy?

    Wystarczy ze raz, nie mam ochoty spedzac 3 nocy w drodze i trzech
    wracajac.
    Owszem, moge wypozyczyc, moge poleciec ..

    >Widziałeś z linkowany artykuł do baterii z grafenu ładujących się w
    >5s

    Nie widzialem, ale tu RoMan ma racje. 50kWh w 5s - wiesz jakie to moce
    i prady ?
    Ok, moze byc w 2, a nawet w 5 minut - nadal troche duzo.
    Poza tym poczekajmy az beda dostepne - ja juz z 10 lat czekam na
    ogniwa paliwowe do telefonu, co to niby juz za chwileczke, juz za
    momencik mialy byc do kupienia.

    J.

  • 82. Data: 2013-04-16 17:54:06
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 16.04.2013 16:59, J.F wrote:

    > Nie widzialem, ale tu RoMan ma racje. 50kWh w 5s - wiesz jakie to moce i
    > prady ?
    > Ok, moze byc w 2, a nawet w 5 minut - nadal troche duzo.

    Przy 375V - 1.6kA, fajny elektromagnes się z przewodów robi ;), ale da
    się przeżyć.

    > Poza tym poczekajmy az beda dostepne - ja juz z 10 lat czekam na ogniwa
    > paliwowe do telefonu, co to niby juz za chwileczke, juz za momencik
    > mialy byc do kupienia.

    Już są kilku producentów - można kupić. Tylko cena trochę niezachęcająca
    w porównaniu z eneloopem + przetwornicą. Wagowo również.

    Michoo

  • 83. Data: 2013-04-16 22:10:22
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Tue, 16 Apr 2013 11:22:58 +0200, J.F
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    > I taka przyszlosc nas czeka ? Rower z daszkiem ? :-)

    Tak, tylko musisz uważać na siłę nośną ;)

    RR.
    _____________
    robert rędziak e36/5 323ti na-6 mailto:giekao-at-gmail-dot-com

  • 84. Data: 2013-04-16 22:10:52
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Tue, 16 Apr 2013 14:54:37 +0200, RoMan Mandziejewicz
    <r...@p...pl.invalid> wrote:

    > Jedyny produkowany w większych ilościach a nie pierwszy z brzegu.

    Już nieprodukowany. Większe ilości to około 2500 egzemplarzy.
    Teraz w modzie jest Tesla S.

    > Przy jakiej prędkości ten zasięg? 30mph?

    EPA combined cycle :)

    Ciekawostka: masa dawcy chassis około 860-910kg

    RR.
    _____________
    robert rędziak e36/5 323ti na-6 mailto:giekao-at-gmail-dot-com

  • 85. Data: 2013-04-17 11:09:07
    Od: hisjusz <h...@w...pl>

    > Kiepsko lecialy. Jakby TP w przyplywie dobrej woli nie zrobila
    > neostrady, wczesniej DSL, a jeszcze wczesniej tych modemow, to by nadal
    > internet byl dobrem dosc elitarnym - kto ma szczescie mieszkac w zasiegu
    > energicznego providera ten ma, a inny moze sobie wykupic
    > dostep przez telefon, po 10zl/h .. no dobra, dzis to moze komorkowcy by
    > zrobili swoje i byloby 100MB/10zl.

    Nie miałem Neostrady. Pierwszy ciągły internet 12h na dobę miałem przez
    modem 56k z konkurencji TPSA-> DIALOG (TPSA wtedy dalej leciało za 30
    groszy /minuta dostępu) później zmiana na DSL również nie z TPSA bo
    "nie było możliwości technicznych" a ponownie z DIALOG. Więc ja
    osobiście nie zauważyłem ze swojej małej norki we Wrocławiu pozytywnych
    działań TPSA bez kucia w brzuch przez konkurencje
    .

    > Ale to tez dlatego ze technika poszla do przodu i takie predkosci sa
    > osiagalne ... i to za umiarkowane pieniadze.
    >
    > J.

    Może i masz racje. Może właściwie a może i błędnie kojarzże więcej za
    mniej z pojawieniem się konkurencji. Żeby się nie cofać daleko w tył
    wystarczy popatrzeć na to czego dokonał PLAY: za 80 zł dzwonisz gdzie
    chcesz i ile chcesz. Przypominając sobie oferty z przed dwóch lat gdy
    było 3 graczy, oferta dzwonisz ile chcesz za 80 pln to kosmos.
    Przypomnieć należy nieskuteczne kombinacje zmowy trójki istniejących
    operatorów: inna kwota do trójcy świętej a inna do PLAY z naciskiem na
    różnice w reklamie. Przypomnieć należy niedawną wypowiedz Prezesa Orange
    że w Polsce jest miejsce tylko dla dwóch operatorów.

  • 86. Data: 2013-04-17 11:18:37
    Od: hisjusz <h...@w...pl>

    > Jedyny produkowany w większych ilościach a nie pierwszy z brzegu.

    > Przy jakiej prędkości ten zasięg? 30mph?

    http://www.samochodyelektryczne.org/tesla_opublikowa
    la_wykres_zasiegu_modelu_s_w_funkcji_predkosci.htm

  • 87. Data: 2013-04-17 11:21:48
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 17 Apr 2013 11:18:37 +0200 osobnik zwany hisjusz
    napisał:

    > http://www.samochodyelektryczne.org/
    tesla_opublikowala_wykres_zasiegu_modelu_s_w_funkcji
    _predkosci.htm

    Przy założeniu warunków:

    płaska droga, bezwietrzne warunki,
    wyłączone ogrzewanie/klimatyzacja,
    masa pasażera i bagażu 136 kg,
    zamknięte okna i dach,
    zalecane ciśnienie w oponach,
    nowy pakiet akumulatorów (poniżej 1 roku i 40 tys. km),

    taaa.

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 88. Data: 2013-04-17 12:20:34
    Od: hisjusz <h...@w...pl>

    http://www.samochodyelektryczne.pl/
    http://www.rp.pl/artykul/686966.html
    http://www.auto_elektryczne.republika.pl/oferta.html

  • 89. Data: 2013-04-18 01:16:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 17 Apr 2013 11:09:07 +0200, hisjusz napisał(a):

> [...]
    > osobiście nie zauważyłem ze swojej małej norki we Wrocławiu pozytywnych
    > działań TPSA bez kucia w brzuch przez konkurencje

    Dialog owszem - we Wroclawiu, Legnicy, Lubiniu mial niezla pozycje i
    cos 1/3 liczby abonentow TP, tym niemniej - jak byles w zasiegu ich
    dzialania, to mogles liczyc na internet, a jak poza ... to linie
    dociagniemy w pana okolice ... na razie nie mamy planow.
    A ten zasieg dzialania byl znikomy.

> [...]
    > chcesz i ile chcesz. Przypominając sobie oferty z przed dwóch lat gdy
    > było 3 graczy, oferta dzwonisz ile chcesz za 80 pln to kosmos.

    Play ma troche dluzsza historie, a 2 lata temu za 80 zl to juz troche
    minut moozna bylo kupic, i ile mnie skleroza nie myli.

    > Przypomnieć należy nieskuteczne kombinacje zmowy trójki istniejących
    > operatorów: inna kwota do trójcy świętej a inna do PLAY z naciskiem na
    > różnice w reklamie.

    Ale znasz skrot "MTR" ? To jest oplata pobierana przez operatora
    komorkowego od innych operatorow, za rozmowy przychodzace do jego
    klientow. Ta oplata w pewnym momencie byla dosc wysoka, chyba nawet
    ~1.20/min, potem dzieki naciskom UKE i UE spadala, wszedl Play ... i
    dostal prawo pobierania znacznie wyzszej niz inni.
    Wiec tak z jednej strony to trojca bardzo prawidlowo ustalila wyzsze
    stawki do Play (*), z drugiej - rozwoj P4 byl sfinansowany przez
    klientow trojcy, no ale na dobre im wyszlo, z trzeciej - gdyby nie
    prawa regulacyjne UKE, to niewiele by z tego wyszlo, a z czwartej -
    gdyby obnizyl jak obnizal, to i bez Play byloby dzis taniej.
    Z piatej - jak bysmy przyjeli model amerykanski, to nie trzeba byloby
    cen urzedowych ustalac.

    (*)- stawki byly jednak nieproporcjonalnie wysokie, a potem MTR do
    Play spadlo, a stawki u innych operatorow zostaly ...

    > Przypomnieć należy niedawną wypowiedz Prezesa Orange
    > że w Polsce jest miejsce tylko dla dwóch operatorów.

    Poczekamy, zobaczymy, siec trzeba ciagle modernizowac, a klienci
    dziela sie teraz na piec ...

    J.

  • 90. Data: 2013-04-18 01:45:02
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    > http://www.samochodyelektryczne.pl/

    cytat z tej strony:

    "W życiu najważniejsza jest miłość, ale na pierwszym miejscu powinien
    być Pan Bóg"

    <japierdole>