    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: a moze elektryczny
    Date: Thu, 18 Apr 2013 01:16:46 +0200
    <kkgn8p$j6k$1@dont-email.me> <516be6d8$0$1257$65785112@news.neostrada.pl>
    <kkgt4u$2qo$1@dont-email.me> <516bfbeb$0$1267$65785112@news.neostrada.pl>
    <kkgv87$2qo$9@dont-email.me> <516c0633$0$1229$65785112@news.neostrada.pl>
    <516d3bc5$0$1230$65785112@news.neostrada.pl>
    <516e66b5$0$1221$65785112@news.neostrada.pl>

    Dnia Wed, 17 Apr 2013 11:09:07 +0200, hisjusz napisał(a):

    > Nie miałem Neostrady. Pierwszy ciągły internet 12h na dobę miałem przez
    > modem 56k z konkurencji TPSA-> DIALOG (TPSA wtedy dalej leciało za 30
    > groszy /minuta dostępu) później zmiana na DSL również nie z TPSA bo
    > "nie było możliwości technicznych" a ponownie z DIALOG. Więc ja
    > osobiście nie zauważyłem ze swojej małej norki we Wrocławiu pozytywnych
    > działań TPSA bez kucia w brzuch przez konkurencje

    Dialog owszem - we Wroclawiu, Legnicy, Lubiniu mial niezla pozycje i
    cos 1/3 liczby abonentow TP, tym niemniej - jak byles w zasiegu ich
    dzialania, to mogles liczyc na internet, a jak poza ... to linie
    dociagniemy w pana okolice ... na razie nie mamy planow.
    A ten zasieg dzialania byl znikomy.

    > Może i masz racje. Może właściwie a może i błędnie kojarzże więcej za
    > mniej z pojawieniem się konkurencji. Żeby się nie cofać daleko w tył
    > wystarczy popatrzeć na to czego dokonał PLAY: za 80 zł dzwonisz gdzie
    > chcesz i ile chcesz. Przypominając sobie oferty z przed dwóch lat gdy
    > było 3 graczy, oferta dzwonisz ile chcesz za 80 pln to kosmos.

    Play ma troche dluzsza historie, a 2 lata temu za 80 zl to juz troche
    minut moozna bylo kupic, i ile mnie skleroza nie myli.

    > Przypomnieć należy nieskuteczne kombinacje zmowy trójki istniejących
    > operatorów: inna kwota do trójcy świętej a inna do PLAY z naciskiem na
    > różnice w reklamie.

    Ale znasz skrot "MTR" ? To jest oplata pobierana przez operatora
    komorkowego od innych operatorow, za rozmowy przychodzace do jego
    klientow. Ta oplata w pewnym momencie byla dosc wysoka, chyba nawet
    ~1.20/min, potem dzieki naciskom UKE i UE spadala, wszedl Play ... i
    dostal prawo pobierania znacznie wyzszej niz inni.
    Wiec tak z jednej strony to trojca bardzo prawidlowo ustalila wyzsze
    stawki do Play (*), z drugiej - rozwoj P4 byl sfinansowany przez
    klientow trojcy, no ale na dobre im wyszlo, z trzeciej - gdyby nie
    prawa regulacyjne UKE, to niewiele by z tego wyszlo, a z czwartej -
    gdyby obnizyl jak obnizal, to i bez Play byloby dzis taniej.
    Z piatej - jak bysmy przyjeli model amerykanski, to nie trzeba byloby
    cen urzedowych ustalac.

    (*)- stawki byly jednak nieproporcjonalnie wysokie, a potem MTR do
    Play spadlo, a stawki u innych operatorow zostaly ...

    > Przypomnieć należy niedawną wypowiedz Prezesa Orange
    > że w Polsce jest miejsce tylko dla dwóch operatorów.

    Poczekamy, zobaczymy, siec trzeba ciagle modernizowac, a klienci
    dziela sie teraz na piec ...

    J.