  • 1. Data: 2010-06-29 16:14:44
    Temat: Zwisy kompa
    Od: "Piotr K." <d...@w...pl>

    Witam,

    jest sobie komputer:
    Athlon 62 Dual 3800+
    Asus A8N-E
    1GB RAM DDR
    GeForce 6600 PCI-E

    Od jakiegoś czasu po ok. 5 minutach robi zwisy. Po resecie, nie chce się
    odpalić. (odołączyłem nawet dysk).
    Wskazuje mi to na probem temperaturowy. Sprawdziłem pastę między procesorem
    a radiatorem, spradziłem też radiator i wiatraczek na chipsecie płyty. niby
    ok...
    Przy próbie uruchomienia piszczy (1 długi, 2 krótkie). Piski wskazywałyby na
    problem z kartą graficzną. Wstawiłem na chwilę inną, starą na złącze PCI i
    to samo.
    Robiłe test pamięci RAM - ok
    test procesora - ok
    test płyty - ok
    test karty graficznej - ok
    wymieniłem w końcu płytę na inną (taką samą) - bez zmian, pochodzi trochę
    jak jest zimny a potem zwis i nie chce wystartować.
    Niestety nie mam procesora na socket 939 żeby go sprawdzić.

    Może ktoś ma jeszcze inne pomysły co z tym zrobić? (poza wymianą kompa ;) ).

    Pozdrawiam
    dziejek7

  • 2. Data: 2010-06-29 18:17:50
    Temat: Re: Zwisy kompa
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Włącz MIME http://www.grush.one.pl/mime/ i sprawdź jeszcze zasilacz.

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 3. Data: 2010-06-29 18:54:18
    Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2010-06-29 18:14, Piotr K. wrote:

    > Może ktoś ma jeszcze inne pomysły co z tym zrobić? (poza wymianą kompa ;) ).

    sprawdź na innym zasilaczu

  • 4. Data: 2010-06-29 19:33:57
    Od: "W.P." <l...@w...pl>

    Użytkownik Piotr K. napisał:
> [...]
    > problem z kart? graficzn?. Wstawi?em na chwile inn?, star? na z??cze PCI i
    > to samo.
    > Robi?e test pamieci RAM - ok
    > test procesora - ok
    > test p?yty - ok
    > test karty graficznej - ok
    > wymieni?em w koncu p?yte na inn? (tak? sam?) - bez zmian, pochodzi troche
    > jak jest zimny a potem zwis i nie chce wystartowaae.
    > Niestety nie mam procesora na socket 939 ?eby go sprawdziae.
    >
    > Mo?e kto? ma jeszcze inne pomys?y co z tym zrobiae? (poza wymian? kompa ;) ).

    Wejść w BIOS i zobaczyć jaką pokazuje temperaturę procka? (Ostatnio
    miałem coś podobnego u sąsiadów - Athlon 2600XP w idle dostawał 47st, a
    po nastu... minutach zwis. Włożyłem stary A 1700XP i poszło. A u mnie -
    2400XP ma 45st ale pod obciążeniem).

    W.P.

  • 5. Data: 2010-06-30 17:41:45
    Od: "Piotr K." <d...@w...pl>

    Użytkownik "W.P." <l...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > miałem coś podobnego u sąsiadów - Athlon 2600XP w idle dostawał 47st, a
    > po nastu... minutach zwis. Włożyłem stary A 1700XP i poszło. A u mnie -

    CPU Temperature 36-40C
    Po zwisie i próbach uruchomienia zdjąłem radiator i sprawdziłem procesor -
    nawet nie był ciepły.
    Wymieniłem zasilacz, ale bez zmian (nawet gorzej, bo na nowym zasilaczu z
    innego kompa, nie udało mi się wejść do Windowsa, zawiesza się wcześniej lub
    nie staruje w ogóle).
    Procesor? :(

    dziejek7

  • 6. Data: 2010-06-30 18:03:38
    Od: "Piotr K." <d...@w...pl>

> [...]
    > miałem coś podobnego u sąsiadów - Athlon 2600XP w idle dostawał 47st, a
    > po nastu... minutach zwis. Włożyłem stary A 1700XP i poszło. A u mnie -

    Zainstalowałem jeszcze SpeedFAN i pokazuje mi, że
    Core 0 37C
    Core 1 66C
    coś tu jest nie tak, tylko nie wiem co...

  • 7. Data: 2010-06-30 20:21:07
    Od: MAR <M...@s...org>

    On Tue, 29 Jun 2010 18:14:44 +0200, Piotr K. wrote:

    > Robiłe test pamięci RAM - ok
    > test procesora - ok
    > test płyty - ok
    > test karty graficznej - ok

    W jaki sposób, jak długo ?
    Pamięc w odpowiednim slocie ?

    > wymieniłem w końcu płytę na inną (taką samą) - bez zmian, pochodzi trochę

    Lepiej wymienić na inny model, a najlepiej innego producenta. Bo to może
    seryjny problem tych płyt ?

    --
    Mar.

  • 8. Data: 2010-07-12 16:34:50
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 29.06.2010 18:14, Piotr K. pisze:
    > Wskazuje mi to na probem temperaturowy. Sprawdzi?em paste miedzy procesorem

    Albo kondensatory. Albo zimny lut na płycie (w najgorszym
    przypadku pod jakimś układem BGA). Ale skoro wymieniłeś
    płytę i było to samo, to te potencjalne przyczyny raczej
    należy wyeliminować.

    > wymieni?em w koncu p?yte na inn? (tak? sam?) - bez zmian, pochodzi troche
    > jak jest zimny a potem zwis i nie chce wystartowaae.

    Sprawdź jeszcze zasilacz. Jaki masz obecnie?

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./