  • 21. Data: 2012-05-04 07:17:23
    Temat: Re: Zrodla niskoenergetyczne
    Od: "Yozwig" <j...@g...pl>

    Użytkownik "Konrad Anikiel" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    n-forums@vbla14...

    >Niech się Kolega nie obrazi, ale jak Koledze się uda osiągnąć
    >10 % zamierzonychg wartości to Kolega będzie klął kazdego
    >kto się do tej klęski przyczynił, nie sądzi Kolega że świat stoi
    >w kolejce do tego zaszczytu?

    Oj chyba się nie rozumiemy ;). Ja wiem, że z mojej obecnej
    wody mam 44kW/dziennie i może nie starczyć na moje 7,5kW
    prądu a nawet na pewno nie starczy, bo jak Kolega zauważył
    sprawność tej konwersji może być znikoma.

    Chodziło mi jednak tylko, że w razie potrzeby wody mogę
    sobie doprodukować, bo to już mam opanowane, a miejsca
    na moim ranczo bardzo dużo. Poza tym samodzielna budowa
    tych urządzeń jest wysoko opłacalna do etapu gorącej
    wody.

    Więc teraz pozostaje mi się tylko martwić jaką przyjąć metodę
    konwersji energii na prąd. Dlatego nawet nie widziałem sensu
    w bilansowaniu obecnego solara. A dane które podałem są
    średnimi z praktyki (tamtego roku + poprawki drobne).

    --
    Yozwig

  • 22. Data: 2012-05-04 07:29:42
    Od: "Yozwig" <j...@g...pl>

    on-forums@vbfg3...
    ion-forums@ynjn15...

    > A właśnie...
    > Pytam poważnie i bez jaj... Z jaką szacunkowo mocą
    > możnaby się liczyć na jedną płytę CD? Bo chciałbym
    > np. żeby mi to ukręciło alternator samochodowy
    > (850W / 15000 obr/min)
    >
    > Potrafi ktoś z grubsza oszacować?
    >

    >Tego się nie szacuje, to się liczy. I nie wychodzą waty, jeno niutonometry.
    >Na Brdzie mogą nawet wyjść funtocale, jak sie opijesz Johny Walkera...

    Teraz to już była głupia złośliwość. Zanim się coś
    mozolnie zacznie liczyć często warto choć o szacunek
    rzędu wielkości.

    --
    Yozwig
    P.S. A właśnie że waty, bo prędkość tego wirnika

  • 23. Data: 2012-05-04 07:40:10
    Od: "Yozwig" <j...@g...pl>

    on-forums@vbak7...

    >Mam na biurku projekt debutanisera, jak dobrze pamiętam to jest kilkanaście
    >megapskali,
    >przemiana fazowa, luzik panie. Boisz się? Trust me, I'm an engineer...

    A ja to kurna wafel zapewne drwal albo kowaljjj ;).

    Może i faktycznie butan... Tani, łatwy w uzupełnianiu...

    Ale może by jakąś inną jeszcze wersję rozpatrzeć?

    --
    Yozwig

  • 24. Data: 2012-05-04 08:35:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 4 May 2012 07:29:42 +0200, Yozwig napisał(a):
    > Teraz to już była głupia złośliwość. Zanim się coś
    > mozolnie zacznie liczyć często warto choć o szacunek
    > rzędu wielkości.

    Duzo masz tych paneli ?
    Bo jesli jeden stojak jak na zdjeciu, to mocy ze sloneczka ze 2kW,
    sprawnosci moze wyjdzie 5% - czyli nie starczy nawet na pokonanie tarcia w
    pompach.

    J.

  • 25. Data: 2012-05-04 13:20:44
    Od: "Yozwig" <j...@g...pl>

> [...]
    > Bo jesli jeden stojak jak na zdjeciu, to mocy ze sloneczka ze 2kW,
    > sprawnosci moze wyjdzie 5% - czyli nie starczy nawet na pokonanie tarcia w

    Prosiłem, żeby nie zajmować się solarem. To tylko
    jedno z urządzeń, których cały las może mi grzać wodę.
    Czysto dla jasności ten solar ma moc grzejną 5,5kW
    i jest to empirycznie wyznaczone. Ale nie solar ma
    uruchamiać produkcję prądu tylko tysiąclitrowe zbiorniki
    pełne gorącej wody. Po ciula ja w ogóle powiedziałem
    o tym solarze... Ze zbiornika można pobierać chwilowo
    ile się chce a w dobie musi się to zamknąć (obecnie
    na 44kW). W nocy przecież prądu nie będę wytwarzał,
    od tego są UPSy, ale jak ktoś włączy toster to układ
    zarząda doładowania...

    --
    Yozwig

  • 26. Data: 2012-05-04 15:02:19
    Od: hk <h...@g...com>

    W dniu piątek, 4 maja 2012 01:04:44 UTC+2 użytkownik Konrad Anikiel napisał:
    bo przechodzę z powrotem do atomówek. 25 lat temu to... spieprzyliście szansę na
    Żarnowiec :-] Dzisiaj myśmy powyjeżdżali za jakąkolwiek robotą...
    Gratuluję wytrwałości.
    25 lat szmat czasu.
    Poziom wiedzy społecznej w tym okresie niewiele się podniósł.
    Ale rokuje nadzieje.Pozdrawiam

  • 27. Data: 2012-05-04 18:09:58
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 3 Maj, 17:08, "Yozwig" <j...@g...pl> wrote:
    > Kombinowałem już sporo, ale jak na razie pozostaje tylko
    > monstrualnie wielki silnik Stirlinga z prądnicą... Może Wy znacie
    > jakiś inny (nawet jedynie teoretycznie) pomysł?

    http://www.automatykaonline.pl/news/news_.php?id=520

    Nie mam bladego pojęcia czy to ma sens, może by pomacać temat :P

    L.

  • 28. Data: 2012-05-04 18:18:31
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Yozwig" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Dysponuję dużą ilością wody o temperaturze 60`C o ciśnieniu
    Tutaj http://www.peltier.pl/zjawisko-seebecka.html piszą że można ogniwo
    Peltiera wykorzystać na odwyrtkę. Tylko to pewnie drogie będzie.
    Wojtek

    --
    Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy
    poświęcają cały swój czas i wiedzę

  • 29. Data: 2012-05-04 18:37:00
    Od: "Yozwig" <j...@g...pl>

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...
> [...]

    http://www.automatykaonline.pl/news/news_.php?id=520

    Nie mam bladego pojęcia czy to ma sens, może by pomacać temat :P

    Super temat :)
    Dzięki! Już zgłębiam :)

    --
    Yozwig

  • 30. Data: 2012-05-04 20:41:30
    Od: "Yozwig" <j...@g...pl>

> [...]

    http://www.automatykaonline.pl/news/news_.php?id=520

    Nie mam bladego pojęcia czy to ma sens, może by pomacać temat :P

    Po głębokim namyśle stwierdziłem, że zbuduję taki silnik :)
    ale z poważnymi modyfikacjami. Wiem sztuką jest wymyślić,
    udoskonalać już wielu potrafi...

    1. Trzeba przeciąć na pół w osi wdłużnej wyporniki
    i od razu umieścić połówki w granicznych położeniach
    z tym, że jedną z nich obrócić wokół jej byłej osi o 180`.
    2. Zamiast układów korbowych trzeba zastosować
    połączenie łańcuchem napędowym obu osi półnurników,
    tak, żeby podczas obrotu raz jedna a raz druga połówka
    zakrywała (izolowała) swoją ścianę.
    3. Nie zastosuję spłaszczonej rury ze względu na zwarcie
    termiczne części gorącej z zimną tymi płaskimi ścianami.
    Zastosuję przeciętą na pół po długości rurę (np fi 200)
    a połówki rozsunę "wspawując" proste ściany z materiału
    izolacyjnego.

    Resztę wykonam wg zamysłu autora :). Co Koledzy na to?

    --
    Yozwig
    P.S. A nad turbinką z CD popracuję w mniejszej skali narazie