  • 1. Data: 2018-09-02 12:16:31
    Temat: Żółte naklejki na przejazdach kolejowych
    Od: Bolko <s...@g...com>

    wiedzieliście ?

    auto ci staneło na przejeździe kolejowym
    szukasz naklejki
    dzwonisz pod 112 podajesz numer z naklejki
    pociąg stanie

    https://youtu.be/NuYYRGyCK6I

  • 2. Data: 2018-09-02 16:02:23
    Temat: Re: Żółte naklejki na przejazdach kolejowych
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 2 Sep 2018 03:16:31 -0700 (PDT), Bolko napisał(a):

    > auto ci staneło na przejeździe kolejowym
    > szukasz naklejki
    > dzwonisz pod 112 podajesz numer z naklejki
    > pociąg stanie

    Ciekawe ile czasu minie do pierwszego nadużycia dla kawału :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 3. Data: 2018-09-02 20:52:54
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 9/2/2018 12:16 PM, Bolko wrote:
    > dzwonisz pod 112 podajesz numer z naklejki
    > pociąg stanie

    Szybszy byłby radio-stop w każdym aucie, obok dzwigni spryskiwacza ...

  • 4. Data: 2018-09-02 21:00:26
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Szybszy byłby radio-stop w każdym aucie, obok dzwigni spryskiwacza ...

    Lepszy byłby czujnik, że auto stoi na przejeździe.

    Robert

  • 5. Data: 2018-09-02 21:47:54
    Od: kk <k...@o...pl>

    > Lepszy byłby czujnik, że auto stoi na przejeździe.

    Lepiej dać pierwszeństwo autom

  • 6. Data: 2018-09-02 21:48:22
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 9/2/2018 9:00 PM, Robert Wańkowski wrote:
    > Lepszy byłby czujnik, że auto stoi na przejeździe.

    Niestety to wymagało by *myślenia* na poziomie kompetencji przedszkolaka
    ze strony tak wielu instytucji że to wielowymiarowo niemożliwe.

  • 7. Data: 2018-09-03 05:28:17
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-09-02, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:
    > Lepszy byłby czujnik, że auto stoi na przejeździe.

    Tylko mam wrażenie, że większość tragicznie zakonczonych spotkan
    rozgrywa się w ciagu kilkudziesięciu sekund góra, więc dowolny sposób
    sygnalizacji w większości takich sytuacji zawiedzie. To co się np.
    ostatnio wydarzyło - 10s pi x drzwi.

    Innymi słowy, dla sytuacji, gdy pociągu nie ma w poblizu dzwonienie jest
    optymalne. Dla innych sytuacji nic nie pomoże i trzeba wyrabiać odruchy:
    nie próbuj ratować samochodu anie oszczędzać na szlabanach.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2018-09-03 08:12:38
    Od: p...@g...com

    --Lepszy byłby czujnik, że auto stoi na przejeździe.

    kamera ip z czujnikiem ruchu. apka i prowadzacy pociag dostaje na fona obraz z
    kolejnych przejazdow. proste i skuteczne. w pkp za jakies 20 lat :-)

  • 9. Data: 2018-09-03 11:28:37
    Od: "T." <k...@i...pl>

    > Niestety to wymagało by *myślenia* na poziomie kompetencji przedszkolaka
    > ze strony tak wielu instytucji że to wielowymiarowo niemożliwe.

    Kradli by na potęgę, zwłaszcza na lokalnych przejazdach. I tak już sporo
    przejazdów ma kamery, ale są wysoko umieszczone. Zapewne w ramach
    automatyzacji będzie ich przybywać.
    Ps. Na sporej części linii kolejowych, gdzie jest samoczynna blokada
    liniowa (można poznać po tym, że co kilometr są semafory, których słupek
    jest pomalowany na biało), wystarczy zewrzeć drutem dwie szyny, a na
    semaforze wyświetli się czerwone światło. Na liniach dwutorowych trzeba
    zewrzeć szyny na obu torach. Kilkadziesiąt lat temu zmorą kolejarzy były
    krowy z ciągnącymi się łańcuchami po torach, ale przynajmniej krowy nie
    ginęły :-)

  • 10. Data: 2018-09-03 11:34:07
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2018-09-03 o 08:12, p...@g...com pisze:
    > --Lepszy byłby czujnik, że auto stoi na przejeździe.
    >
    > kamera ip z czujnikiem ruchu. apka i prowadzacy pociag dostaje na fona obraz z
    kolejnych przejazdow. proste i skuteczne. w pkp za jakies 20 lat :-)

    Niestety zgodnie z przepisami ruchu na kolei maszynista musi obserwować
    szlak, a nie "fona z apkami". Przejazdów jest kilka tysięcy, a
    najniebezpieczniejsze są te na torach, po których rzadko jeżdżą pociągi.
    Często są to linie bez żadnej infrastruktury (poza torem), więc
    problemem byłoby nawet podłączenie do prądu jakichkolwiek urządzeń.
    Ciągnięcie kilometrów kabli tylko po to, żeby zapobiegać zdarzeniom mało
    prawdopodobnym nie ma sensu. Wystarczy uwaga na przejazdach (także
    strzeżonych - ludzie się potrafią mylić, zagapić - tak zginął Kulig) i
    przestrzeganie zakazu wjeżdżania, jak miga czerwone światło.
    Niestety część przejazdów jest zaniedbana (krzaki), a już wkurzające
    jest, jak widoczność zasłania domek dróżnika.
    T.